Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: algemene informatie en wedtips

Dit is het forumtopic voor Wedden op Darts. Hier kan je alles plaatsen wat met wedden en darten te maken heeft.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagwedden in 10-11-2008 17:31 Overige sporten en evenementen
in 10-11-2008 17:31 Overige sporten en evenementen
2169 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Speelronde 1 Premier League of darts 2017 (Newcastle)

Ondanks de wat negatieve berichten over het format, toch een kleine voorbeschouwing van mijn kant. Ik ben het overigens wel eens dat de opzet per wedstrijd wel aan de korte kant is, maar in mijn optiek zijn topwedstrijden altijd leuk om naar te kijken.

De Premier League bestaat uit zestien speelronden verdeeld over verschillende locaties. Eerder alleen over het Verenigd Koninkrijk en Ierland, maar sinds vorig jaar doen ze ook een keer Nederland aan.

De top vier van de Order of Merit is automatisch geplaatst. Dit jaar zijn dan Michael van Gerwen, Gary Anderson, Peter Wright en Adrian Lewis. Dit wordt aangevuld met zes darters verkozen door de PDC en Sky Sports: James Wade, Dave Chisnall, Jelle Klaassen, Kim Huybrechts (PDC) en Phill Taylor en Raymond van Barneveld (Sky Sports).

Het gehele toernooi wordt er gespeeld in een leg-systeem. De darters spelen in de eerste ronden wedstrijden van best of twaalf legs, waardoor een gelijkspel dus tot de mogelijkheden behoort.

Het programma van vanavond:

19.20 Kim Huybrechts (3.4) X (5) James Wade (1.91)
Als we een blik werpen op het deelnemersveld is dit direct een belangrijke pot voor Kim Huybrechts. Mocht hij dit jaar verder willen komen dan twee jaar geleden, dan zal hij de potten tegen de op papier wat mindere tegenstander buiten de top vier moeten pakken. Het zal voor hem echter een behoorlijke klus worden. James Wade blijft een oerdegelijke darter die weinig uitglijders kent. Normaliter komt hij tijdens toernooien pas tekort tegen de grote mannen uit het circuit. Tijdens het eerste toernooi van dit kalenderjaar moest hij echter zijn meerdere erkennen in Robert Thornton. Mocht dit een incident zijn, moet hij dit duel kunnen winnen: James Wade wint @ 1.91 (Marathonbet).

20:00 Raymond van Barneveld (2.4) X (4.75) Adrian Lewis (2.5)
In de laatste editie van dit toernooi was onze landgenoot niet op dreef. Zijn toernooi eindigde met een zevende plek, waar er ook niet heel veel meer ingezeten had. Toch heeft Barney een prima jaar achter de rug, waardoor hij volgens de bookmakers licht favoriet is in dit duel. Adrian Lewis kent daartegenover geen geweldig jaar en dus is het nog maar de vraag of hij in de juiste vorm aan dit toernooi begint. Toch blijft Lewis een speler uit de buitencategorie. Mede daardoor ga ik voor een krappe overwinning van Barney, echter wel met een stok achter de deur: draw no bet Raymond van Barneveld @ 1.80 (Betfair).

21.00 Phil Taylor (1.8) X (5) Dave Chisnall (3.8)
Dit duel kan min of meer gezien worden als de aftrap van het afscheidstournee van Phil Taylor. De Engelsman heeft aangegeven na het komende WK een eind te maken aan zijn kleurrijke en succesvolle carrière. Hoe dit gegeven uit gaat pakken wat betreft de Premier League is nog even afwachten. De verliezend finalist van 2016 zal ongetwijfeld voor vuurwerk willen zorgen, maar is dat te doen op het moment dat het einde in zicht komt? Zijn tegenstander Dave Chisnall blijft wisselvallig. Scoren lukt doorgaans aardig, maar zo ook op het WK komt hij veelal tekort in het finishen. Daardoor denk ik dat hij het onderspit zal delven in dit duel: Phil Taylor wint @ 1.80 (Betfair).

23.00 Gary Anderson (4.2) X (5) Michael van Gerwen (1.67)
De twee finalisten van het WK nemen het direct in de eerste ronde het tegen elkaar op. Michael van Gerwen lijkt zijn goede vorm van vorig jaar gewoon door te trekken in het nieuwe jaar. Afgelopen weekend won hij direct zijn eerste toernooi en dus is MVG gewoon weer on fire. The Master won Van Gerwen overigens door Gary Anderson te verslaan in de finale. Als er iemand aan Van Gerwen gewaagd lijkt, is dat de Schot. Een goede weddenschap vinden voor dit duel is lastig. De bookmakers kiezen terecht Van Gerwen als de grote favoriet, al blijft een verrassing op de loer liggen tegen de nummer twee van de wereld. Waar nog wat value zit is mikken op 180s. Anderson won wat dat betreft van MVG in de finale van het WK. Daar komt bij dat Van Gerwen eerder naar de 19 of 18 gaat. Daarom speel ik de volgende tip, wel lowstake overigens: most 180s Gary Anderson @ 2.60 (Betfair).

22:15 Peter Wright (1.62) X (5.2) Jelle Klaasen (4.5)
het slotakkoord is aan de derde Nederlander. Jelle Klaasen beschikt niet over de beste papieren. Op het WK ging het in de derde ronde mis, toen Dave Chisnall hem met 4-2 versloeg. Klaassen gaf na afloop van het toernooi aan dat een blessure aan zijn arm wat dat betreft niet meegeholpen heeft. Of deze blessure nog steeds aanwezig is, is verder onduidelijk. Toch kunnen we het eens zijn met de bookmakers en Peter Wright als favoriet bestempelen. Omdat het lastig is te bepalen in welke vorm de Nederlander steekt, is het lastig om een goede weddenschap te vinden. Uiteindelijk kies ik voor een overwinning van Snakebite: Peter Wright wint @ 1.62 (William Hill).

Een kleine kanttekening: gezien het format en het feit dat we aan het begin van een nieuw seizoen staan, is het verstandig om enigszins de kat uit de boom te kijken. Als ik voor mezelf mag spreken is het handig om veelal lowstake te spelen. Al met al veel speel en kijkplezier gewenst!

PS. De aanvangstijden zijn afkomstig van de site van Betfair en kunnen afwijken van het schema. Wat dat betreft is het handig om RTL7 in de gaten te houden.
0 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!
Mooie voorbeschouwing! Betway biedt de een verhoogde notering: De 5 favorieten winnen vanavond @23, voor wat kleingeld :)
0 Vind ik leuk's
ruun2710:
Mooie voorbeschouwing! Betway biedt de een verhoogde notering: De 5 favorieten winnen vanavond @23, voor wat kleingeld :)

Thanx! Toffe actie van Betway.
0 Vind ik leuk's
ik tip:

Barney over 101 finish
Taylor highest finish
Anderson over 101 finish
Klaassen most 180s
en idd Wade over 2,5 180s is een mooie
0 Vind ik leuk's
Heel simpel als je wilt verdubbelen kim barney jelle en phil op meer dan 1.5 180 ers 50 euro erop
0 Vind ik leuk's
hartoch:
Heel simpel als je wilt verdubbelen kim barney jelle en phil op meer dan 1.5 180 ers 50 euro erop

welke bookie biedt dat aan?
0 Vind ik leuk's
Wade over 2.5 180's op de valreep binnen (y)
0 Vind ik leuk's
hartoch:

aardig simpel ja maar 1 180 van mr. phil hopelijke niet teveel ingezet :)
0 Vind ik leuk's
cashin:
Ik speel deze..

Wade 2,5 180
Klaassen 3,5 180
An - mvg over 123,5 checkout

10 -- 80

1x 180 van klaasen tekort..LOST
0 Vind ik leuk's
Gary Anderson had er niet echt zin in wat betreft 180s. Sowieso viel de wedstrijd in dat opzicht wat tegen. Gelukkig waren de andere vier weddenschappen wel goed. (y)
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.