Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op Darten: algemene informatie en wedtips

Dit is het forumtopic voor Wedden op Darts. Hier kan je alles plaatsen wat met wedden en darten te maken heeft.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagwedden in 10-11-2008 17:31 Overige sporten en evenementen
in 10-11-2008 17:31 Overige sporten en evenementen
2169 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Een alternatief is misschien Zweeler. Kost 7 euro, maar zit dan wel weer een prijzenpot aan verbonden.
0 Vind ik leuk's
You only sing when you're winning!
888 klanten promotie voor bestaande spelers

Bet: Place live bets of at least €30 (min odds 1/2) on the PDC darts
Get: A €5 Free Bet AND a €5 FreePlay the next day!

Linkje

0 Vind ik leuk's
Dance like you never danced before.
Speeldag 1 WK Darts:

Het is al vaker genoemd, maar in de eerste ronde van toernooien kijk ik meestal de kat uit de boom. Nou begint vanavond het WK (officieel WILLIAM HILL PDC WK DARTS 2017), waardoor ik graag een uitzondering maak en zoveel mogelijk vooruit probeer te blikken op de wedstrijden van 's avonds.

De eerste ronde bestaat voornamelijk uit wedstrijden tussen geplaatste spelers en zogenaamde qualifiers. Dat betekent dat de top 32 niet hoeft te vrezen voor een zware tegenstander in de eerste ronde. Hiermee voorkomt de organisatie dat bijvoorbeeld Michael van Gerwen in de eerste ronde een directe concurrent als Phil Taylor loot.

Set systeem

In dit toernooi kiest de PDC voor een ander systeem. Waar we doorgaans voornamelijk toernooien met een leg systeem tegenkomen, gaat het in dit geval om een set systeem. Wanneer een van de twee darters drie legs wint, krijgt hij een set. Per ronde moet je meer sets winnen om de wedstrijd te winnen.

Programma:

19:10: Jamie Caven (2.25) v Kevin Painter (1.75)
Dit duel gaat tussen twee darters die allebei niet echt een succesvol jaar achter de rug hebben. Sterker nog, Kevin Painter had zich niet eens geplaatst voor het WK. Aangezien Kyle Anderson geen visum kreeg, kwam er een plekje vrij. Deze wordt dankbaar ingevuld door Painter. De bookmakers kiezen voor Painter als favoriet, al liggen de verhoudingen wat mij betreft niet zo ongelijk. Ook Jamie Caven heeft geen geweldig jaar achter de rug, maar behoort nog altijd bij de beste 32 van de wereld, iets waar Painter allang niet meer over kan meepraten. De onderlinge resultaten vallen ook de kant op van Caven, waardoor een overwinning van hem zeker niet onwaarschijnlijk lijkt. De winnaar van deze twee mag naar alle waarschijnlijkheid het opnemen tegen Phil Taylor.

20:00: Jamie Lewis (1.67) v Mick McGowan (2.4)
In dit duel lijken beide darters niet veel aan elkaar onder te doen. Jamie Lewis heeft een betere staat van dienst, al kwam hij in vier WK's niet voorbij de eerste ronde. Ook hij kent absoluut geen geweldig seizoen achter de rug, waardoor ik de odd van hem aan de lage kant vind. Zijn tegenstander, de Ier Mick McGowan , heeft in het verleden de nodige problemen gehad. Naar verluidt ging het om privéomstandigheden. Toch krabbelt hij langzamerhand overeind en boekte hij redelijke resultaten afgelopen jaar. In mijn optiek is dit een duel tussen de kwalitatief betere speler uit vorm, tegen een gevaarlijke underdog. Het zal wat dat betreft om het even worden, waardoor de odd van McGowan iets te hoog lijkt.

21:00: Gary Anderson (1.07) v Mark Frost (13.5)
De titelverdediger heeft betere voorbereiding gekend, wat betreft het WK. De twee vorige edities werden door The Flying Scotsman gewonnen en in dat geval behoor je gewoon tot een van de topfavorieten. Toch heeft Anderson de nodige problemen opgelopen in de tweede helft van 2016. Na een pijnlijke nederlaag tegen James Wade, gaf de Schot aan dat het tijd werd om wat met zijn slechter wordende zicht te doen. Hij draagt daarom een bril, wat hem weer nieuwe problemen opleverde. Anderson raakte vroeger met zijn flight lichtjes zijn de onderkant van zijn oog aan, wat met bril niet meer mogelijk is. Van daar dat hij tegenwoordig ook met kortere pijlen gooit. Dat de Schot daar aan moet wennen was de laatste tijd wel duidelijk. Wat dat betreft heeft hij geluk met de loting, aangezien Mark Frost in het verleden weinig noemenswaardige prestaties heeft geboekt.

22:00: Michael Smith (1.44) v Ricky Evans (3.25)
Het laatste duel van de avond staat in het teken van twee leeftijdgenoten die elkaar eerder troffen in 2013. Toen stond de ontmoeting in het teken van de WK-finale van de jeugd. Michael Smith was destijds sterker en dat bleek ook een boost voor zijn carrière, waarin Ricky Evans nog even achterbleef wat betreft grootse prestaties. Smith deed dit jaargang zelfs mee met de Premier League, al vielen zijn resultaten daar behoorlijk tegen. Toch is Bully Boy een stuk verder, mede door de ervaring van het spelen op grote toernooien. Evans is echter een gevaarlijke tegenstander, waar Smith niet zomaar overheen zal walsen. Het onderlinge resultaat is in duidelijk voordeel van Smith: 6-0.

Al met al sluit ik af met het feit dat darten soms zeer onvoorspelbaar is en zeker de eerste ronde het aftasten de boventoon voert. De bovenstaande tekst is wat daarom slechts een korte voorbeschouwingen, waarin het misschien beter is om dit soort wedstrijden helemaal links te laten liggen. Verder in het toernooi komen er zeker meer kansen.

Outrights:

Voor de rest speel ik lowstake wat outrights: Adrian Lewis @ 41 en Raymond van Barneveld @ 51 staan in mijn optiek simpelweg te hoog, waardoor ik deze twee in elk geval speel. Michael van Gerwen zijn odd is veel te laag en kon zijn favorietenrol de laatste twee edities ook niet waarmaken. Gary Anderson kent nog de nodige problemen met zijn nieuwe bril en kortere pijl. Phil Taylor duikt ongetwijfeld weer op bij de laatste acht, maar kan momenteel niet spreken over een geweldige vorm.

Anyway, een hoop tekst. Vanaf morgen hou ik het beperkt tot een vooruitblik op de wedstrijden die 's avonds op het strijdtoneel verschijnen. Veel kijkplezier en uiteraard veel succes met wedden tijdens dit mooie toernooi gewenst!
0 Vind ik leuk's
richard123:
Speeldag 1 WK Darts:

Het is al vaker genoemd, maar in de eerste ronde van toernooien kijk ik meestal de kat uit de boom. Nou begint vanavond het WK (officieel WILLIAM HILL PDC WK DARTS 2017), waardoor ik graag een uitzondering maak en zoveel mogelijk vooruit probeer te blikken op de wedstrijden van 's avonds.

De eerste ronde bestaat voornamelijk uit wedstrijden tussen geplaatste spelers en zogenaamde qualifiers. Dat betekent dat de top 32 niet hoeft te vrezen voor een zware tegenstander in de eerste ronde. Hiermee voorkomt de organisatie dat bijvoorbeeld Michael van Gerwen in de eerste ronde een directe concurrent als Phil Taylor loot.

Set systeem

In dit toernooi kiest de PDC voor een ander systeem. Waar we doorgaans voornamelijk toernooien met een leg systeem tegenkomen, gaat het in dit geval om een set systeem. Wanneer een van de twee darters drie legs wint, krijgt hij een set. Per ronde moet je meer sets winnen om de wedstrijd te winnen.

Programma:

19:10: Jamie Caven (2.25) v Kevin Painter (1.75)
Dit duel gaat tussen twee darters die allebei niet echt een succesvol jaar achter de rug hebben. Sterker nog, Kevin Painter had zich niet eens geplaatst voor het WK. Aangezien Kyle Anderson geen visum kreeg, kwam er een plekje vrij. Deze wordt dankbaar ingevuld door Painter. De bookmakers kiezen voor Painter als favoriet, al liggen de verhoudingen wat mij betreft niet zo ongelijk. Ook Jamie Caven heeft geen geweldig jaar achter de rug, maar behoort nog altijd bij de beste 32 van de wereld, iets waar Painter allang niet meer over kan meepraten. De onderlinge resultaten vallen ook de kant op van Caven, waardoor een overwinning van hem zeker niet onwaarschijnlijk lijkt. De winnaar van deze twee mag naar alle waarschijnlijkheid het opnemen tegen Phil Taylor.

20:00: Jamie Lewis (1.67) v Mick McGowan (2.4)
In dit duel lijken beide darters niet veel aan elkaar onder te doen. Jamie Lewis heeft een betere staat van dienst, al kwam hij in vier WK's niet voorbij de eerste ronde. Ook hij kent absoluut geen geweldig seizoen achter de rug, waardoor ik de odd van hem aan de lage kant vind. Zijn tegenstander, de Ier Mick McGowan , heeft in het verleden de nodige problemen gehad. Naar verluidt ging het om privéomstandigheden. Toch krabbelt hij langzamerhand overeind en boekte hij redelijke resultaten afgelopen jaar. In mijn optiek is dit een duel tussen de kwalitatief betere speler uit vorm, tegen een gevaarlijke underdog. Het zal wat dat betreft om het even worden, waardoor de odd van McGowan iets te hoog lijkt.

21:00: Gary Anderson (1.07) v Mark Frost (13.5)
De titelverdediger heeft betere voorbereiding gekend, wat betreft het WK. De twee vorige edities werden door The Flying Scotsman gewonnen en in dat geval behoor je gewoon tot een van de topfavorieten. Toch heeft Anderson de nodige problemen opgelopen in de tweede helft van 2016. Na een pijnlijke nederlaag tegen James Wade, gaf de Schot aan dat het tijd werd om wat met zijn slechter wordende zicht te doen. Hij draagt daarom een bril, wat hem weer nieuwe problemen opleverde. Anderson raakte vroeger met zijn flight lichtjes zijn de onderkant van zijn oog aan, wat met bril niet meer mogelijk is. Van daar dat hij tegenwoordig ook met kortere pijlen gooit. Dat de Schot daar aan moet wennen was de laatste tijd wel duidelijk. Wat dat betreft heeft hij geluk met de loting, aangezien Mark Frost in het verleden weinig noemenswaardige prestaties heeft geboekt.

22:00: Michael Smith (1.44) v Ricky Evans (3.25)
Het laatste duel van de avond staat in het teken van twee leeftijdgenoten die elkaar eerder troffen in 2013. Toen stond de ontmoeting in het teken van de WK-finale van de jeugd. Michael Smith was destijds sterker en dat bleek ook een boost voor zijn carrière, waarin Ricky Evans nog even achterbleef wat betreft grootse prestaties. Smith deed dit jaargang zelfs mee met de Premier League, al vielen zijn resultaten daar behoorlijk tegen. Toch is Bully Boy een stuk verder, mede door de ervaring van het spelen op grote toernooien. Evans is echter een gevaarlijke tegenstander, waar Smith niet zomaar overheen zal walsen. Het onderlinge resultaat is in duidelijk voordeel van Smith: 6-0.

Al met al sluit ik af met het feit dat darten soms zeer onvoorspelbaar is en zeker de eerste ronde het aftasten de boventoon voert. De bovenstaande tekst is wat daarom slechts een korte voorbeschouwingen, waarin het misschien beter is om dit soort wedstrijden helemaal links te laten liggen. Verder in het toernooi komen er zeker meer kansen.

Outrights:

Voor de rest speel ik lowstake wat outrights: Adrian Lewis @ 41 en Raymond van Barneveld @ 51 staan in mijn optiek simpelweg te hoog, waardoor ik deze twee in elk geval speel. Michael van Gerwen zijn odd is veel te laag en kon zijn favorietenrol de laatste twee edities ook niet waarmaken. Gary Anderson kent nog de nodige problemen met zijn nieuwe bril en kortere pijl. Phil Taylor duikt ongetwijfeld weer op bij de laatste acht, maar kan momenteel niet spreken over een geweldige vorm.

Anyway, een hoop tekst. Vanaf morgen hou ik het beperkt tot een vooruitblik op de wedstrijden die 's avonds op het strijdtoneel verschijnen. Veel kijkplezier en uiteraard veel succes met wedden tijdens dit mooie toernooi gewenst!

Ik speel vanavond Painter en Smith to win in een combo @2.34

De laatste wedstrijd van painter tegen chisnall (6-4 voor chisnall) was van ontzettend hoog niveau van beide spelers. Caven heeft de laatste tijd vrijwel niets laten zien. Compleet eens met je verhaal over Smith.

Verder zie ik over 3.5 180ers painter @1.57 ook makkelijk binnenkomen.
0 Vind ik leuk's
Voor de mensen wie wel van gerwen toernooi winst willen spelen (ondanks de lage notering zoals hierboven wordt gemeld), bij bwin is: Een hollander wint het toernooi 1.60 terwijl van gerwen winst daar 1.70 is. Mogelijk dat meer bookies aanbieden dat een hollander wint met een lage notering verschil tussen dit en van gerwen. Dan zou ik eerder daarvoor gaan. Zelf speel ik het in combi met Ajax winst tegen cambuur (1.44) zodat de odd nog wat interessanter is 2.30. Anders vond ik het ook de moeite niet en ik heb er toch geld opstaan door de mooie 200% vw kalender december bonus.

Dus mocht je van gerwen willen spelen dan raad ik persoonlijk aan om een hollander wint het toernooi te pakken.
Klaassen deed het vorig jaar ontzettend goed, van Barneveld blijft altijd wel een outsider.
0 Vind ik leuk's
Voor vanavond:

Jamie Lewis in combinatie met Smith.
Ik zie hier weinig problemen en speel deze dus met hoge inzet.
0 Vind ik leuk's
thunder:
Voor de mensen wie wel van gerwen toernooi winst willen spelen (ondanks de lage notering zoals hierboven wordt gemeld), bij bwin is: Een hollander wint het toernooi 1.60 terwijl van gerwen winst daar 1.70 is. Mogelijk dat meer bookies aanbieden dat een hollander wint met een lage notering verschil tussen dit en van gerwen. Dan zou ik eerder daarvoor gaan. Zelf speel ik het in combi met ajax winst tegen cambuur (1.44) zodat de odd nog wat interessanter is 2.30. Anders vond ik het ook de moeite niet en ik heb er toch geld opstaan door de mooie 200% vw kalender december bonus.

Dus mocht je van gerwen willen spelen dan raad ik persoonlijk aan om een hollander wint het toernooi te pakken.
Klaassen deed het vorig jaar ontzettend goed, van Barneveld blijft altijd wel een outsider.

Loooool
0 Vind ik leuk's
Speeldag 2 WK Darts (eerste ronde, best of 5 sets):
De kop is eraf. De vier favorieten (volgens de bookmakers) wonnen allen en mogen dus een ronde verder kijken. Gary Anderson, met bril maar zonder zijn nieuwe pijlen, won zonder groots te gooien. De wedstrijd tussen Michael Smith en Ricky Evans ging in een bizar tempo voorbij. Zoals verwacht gooiden beide darters met een hoge snelheid de pijlen in het bord. Smith won uiteindelijk met 3-2, nadat hij met 0-2 achter kwam.

Vanavond staan er vier duels op het programma. Waaronder die van Nederlander Jerry Hendriks. Hij hoopt vanavond ook nog tegen Peter Wright aan te mogen treden, maar dan zal hij eerst voorbij Warren Parry moeten. Met dit duel wordt speeldag 2 geopend.

19:10 Jerry Hendriks (1.8) v Warren Parry (2.22)
Zoals eerder vermeld is Jerry Hendrik de eerste Nederlander die we op tv gaan aanschouwen dit WK. Het is echter nog een voorronde en die zijn eigenlijk helemaal niet te voorspellen. De bookmakers kiezen in ieder geval voor de Nederlander. Hendriks heeft echter weinig bijzondere hoogtepunten op zijn cv staan. Hij won in ieder geval de Central European Qualifier, waardoor hij in ieder geval een poging mag wagen op dit WK. Zijn tegenstander, Warren Parry, heeft wat dat betreft meer ervaring. Zo staat hij voor de vierde keer op het WK, zonder echt opvallende prestaties te hebben geleverd.

20:00 Gerwyn Price (1.5) v Jonny Clayton (2.8)
Ex-rugbyer Gerwyn Price is normaliter vooral wisselvallig. Hij won dit jaar wel twee toernooien bij de PDC en lijkt dus redelijk in vorm. De darter uit Wales staat momenteel twintigste op de ranglijst en lijkt in dit duel zwaar favoriet. Dat de bookmakers voor een odd van 1.5 kiezen, lijkt dan ook aan de hoge kant. Zijn tegenstander en landgenoot, Jonny Clayton, heeft lang voor de BDO gedart en doet mede daardoor voor het eerst mee met het WK. Hij behaalde dit jaar weinig grote hoogtes en lijkt dan ook terecht behoorlijk de underdog.

21:00 Steve Beaton (1.62) v Devon Petersen (2.52)
Ondanks dat nummer drie van de wereld, Peter Wright, aan de oche verschijnt, is dit in mijn optiek de leukste wedstrijd van vanavond. Beide darters zijn geen absolute hoogvliegers, maar maken er doorgaans wel een feestje van. Zowel Beaton als Petersen zijn goedlachs en hebben respect voor de tegenstander. Ze zullen vanavond ongetwijfeld op een ontspannen manier op het podium verschijnen. Beaton kende geen bijzonder goed jaar en werd eigenlijk alleen maar minder. De odds liggen redelijk ver uit elkaar, maar er zijn zeker kansen voor Zuid-Afrikaan Petersen.

22:00 Peter Wright (1.03) v Hendriks or Parry (13)
De bookmakers laten de odds nog een beetje in het midden. Dat ligt natuurlijk aan het feit welke tegenstander en in wat voor een hoedanigheid deze het tegen Wright gaat opnemen. De Schot is uiteraard meer dan favoriet in het laatste duel van de avond, ongeacht wie er aan de oche verschijnt. Snakebite steelt inmiddels in een goede vorm en is momenteel terecht de nummer drie van de wereld. Hij is een van de belangrijkste uitdagers van Michael van Gerwen. Het zou mooi zijn als Hendriks zijn voorronde wint, waardoor dit duel wat meer glans krijgt. Al heeft ieder duel waar Wright in verschijnt al kleur van zichzelf.

Vanavond speel ik alleen op Gerwyn Price en laat ik de rest links liggen. Tips zijn natuurlijk altijd meer dan welkom! Veel succes met wedden en uiteraard veel kijkplezier!
0 Vind ik leuk's
Waarom krijgt Webster morgen zo hoge odd tegen Bunting? Gezien de vorm van Webster lijkt me eerder hij de favoriet.
0 Vind ik leuk's
Heerlijk het WK Darts 2017 is begonnen in het fameuze 'Ally Pally'

Ik heb ook een combi-betje geplaatst voor vanavond:

Price - Clayton; Over 3,5 sets @1,40
Price is zoals eerder gezegd erg wisselvallig. Ik durf het dan ook niet aan op hem te spelen. Hij is wel de favoriet, maar voor @1,50 zou ik m niet spelen. De kans dat het 3-0 wordt acht ik klein, vandaar deze bet.

Beaton - Petersen; Beaton @1,58
Al speelde Beaton geen goed najaar, dat deed Petersen ook absoluut niet. Beaton speelde daarentegen wel een fantastische World Matchplay. Met zijn ervaring weet hij hoe je moet pieken op de grote toernooien. Het is wel een kort format in de eerste ronde, maar denk dat Beaton zich niet laat verschalken door deze Zuid-Afrikaan.

Samen: @2,21

Wat betreft Webster - Bunting zijn de odds idd verrassend hoog voor Webster. Bunting is allround wel de betere speler en in onderlinge resultaten staat hij ook iets voor. Maar vanaf @2,50 lijkt hij me zeker value! Denk dat ik hem ook ga spelen
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.