Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op de NBA 2015/2016 (incl. voorbeschouwingen)

Vooruitblik NBA seizoen 2015/ 2016

Vorig seizoen versloegen de Golden State Warriors de Cleveland Caveliers in de allesbeslissende finale en mochten zich NBA World Champions noemen. Wie gaat dit jaar deze prestigieuze prijs in ontvangst nemen? Veel teams hebben zich al flink versterkt in de periode tussen de seizoenen, de vraagt blijft: Welk team kroont zich kampioen?
Er zijn teams die al een stuk sterker zijn geworden door de transferperiode die nu aan de gang is. Deze vooruitblik is als volgt opgebouwd; voor de namen van alle teams staan plusjes, uitroeptekens of een neutraal '-' teken. Deze tekens staan voor hoe ik denk dat de teams het gaan doen dit seizoen vergeleken met vorig seizoen, dit zal zich uitdrukken of hun record dit seizoen beter zal zijn als vorig seizoen. Voorbeeld: Portland's record in 2014/ 2015 was 51-31, dit seizoen denk ik dat dat minder zal zijn, daarom zet ik er uitroeptekens bij.

De teams

(-)Atlanta Hawks (60-22): De Hawks waren zeer consistent vorig seizoen en ik denk dat ze dat dit seizoen doortrekken. Goede signings in de persoon van Hardaway (Knicks), Holiday (Warriors) en Thiago Splitter (Spurs) zullen zeker weten goed uitpakken.

(+)Boston Celtics (40-42): Dan de Celtics; na het vertrek van Rondo naar Dallas werd het een beetje messy in Boston. Het duurde een tijdje voordat de Celtics hun speelstijl terugvonden na het vertrek van Rondo. Ook Wallace (nu 76'ers) heeft in de 2 jaar bij de Celtics niet echt zijn vorm kunnen vinden. Het enige lichtpuntje voor de Celtics was Brandon Bass, helaas speelt hij vanaf dit seizoen in het shirt van de Lakers. Dit seizoen hebben de Celtics écht goede namen gesigned: Johnson (Raptors) en David Lee (Warriors). Samen met Turner en Bradley zullen zij het toch echt moeten gaan doen.

(-)Brooklyn Nets (38-44): De Nets, waar moet ik beginnen. Lange tijd was het nog maar de vraag of er een leegloop was begonnen bij de Nets toen Williams (Dallas), Teletovic (Suns) en Plumlee (Portland) vertrokken. Gelukkig wisten de Nets hun belangrijkste spelers te behouden, zij kregen ook een nieuw contract. Het is moeilijk te zeggen waar de Nets gaan eindigen, ik neig meer naar een slechter resultaat vergeleken met vorig seizoen. Er werden twee spelers van de Knicks overgenomen (Larkin en Bargnani), ik vond beide niet speciaal bij de Knicks vandaar de neutrale vooruitblik.

(+)(+)(+)Charlotte Hornets (33-49): Ik zie Charlotte dit seizoen een veel beter resultaat neerzetten als vorig seizoen. Vorig seizoen verspeelde ze meestal wedstrijden omdat de bench simpelweg niet in staat was om voor de punten te zorgen. Genoeg spelers vertrokken, maar daar in tegen hebben de Hornets wel betere spelers voor teruggekregen naar mijn mening. Batum (Portland), Hansbrough (Raptors), Hawes (Warriors), Lin (Lakers) en Lamb (Thunder) kwamen naar North Carolina. Hansbrough, Hawes en Lamb hebben speeltijd nodig om van waarde te zijn. Ik verwacht specifiek veel van Jeremy Lamb - bij de Thunder vond ik hem altijd zwaar onderschat als speler.

(-)Chicago Bulls (50-32): Niet heel veel nieuws nog uit Chicago, I will keep you guys updated!

(-)Cleveland Caveliers (53-29): Na de verloren finale tegen de Golden State Warriors kunnen de Caveliers terugkijken op een prima seizoen. Ze zijn niet erg actief geweest m.b.t. transfers, de meest noemenswaardige zijn Shawn Marion (retired) en Mo Williams die overkwam van de Hornets, maar vooral bekend is van zijn tijd bij de Timberwolves. Dit seizoen zullen ze wederom een poging doen om NBA Champions te worden en ik zie ze daar redelijke kanshebber voor.

(!)Dallas Mavericks (50-32): Waar moet ik beginnen? Dallas heeft maar liefst 13 spelers aangetrokken en er vetrokken er maar liefst 8. Dallas was vorig seizoen voor mij één van de top favorieten voor de titel. Dit vervaagde al snel door de oerdomme zet om Rondo aan te trekken van de Celtics. Dallas belandde door Rondo in een negatieve spiraal en dat is de voornaamste reden dat ze niet verder zijn gekomen. Dit seizoen zal zwaar worden voor de Mavs, de voornaamste puntenmakers zijn allemaal weg. Er werden wel vervangers aangetrokken maar het is nog maar de vraag hoe dat gaat uitpakken, ik heb er vooralsnog weinig vertrouwen in. In mijn ogen heeft Dallas wél spelers aangetrokken die gigantisch goed kunnen verdedigen (Pachulia en Matthews).

(!)Denver Nuggets (30-52): Denver liet hun sterspeler Ty Lawson vertrekken naar de Rockets, daarentegen hebben ze niets speciaals aangetrokken. Ik vind Gallianari en Chandler gigantisch overpaid en snap ook niet waarom ze de cap space van Lawson (vooralsnog) niet hebben gebruikt om een soortgelijk caliber speler aan te trekken.

(+)Detroit Pistons (32-50): Detroit zal voor velen in het begin van het seizoen 2014/ 2015 free money zijn geweest. Detroit verloor in de eerste helft van het NBA seizoen maar liefst 23 van de 28 wedstrijden, mede dankzij slecht verdedigen. Na deze periode klom Detroit weer wat op in de standings, mede dankzij de komst van Reggie Jackson. Detroit heeft van zich laten horen m.b.t. signings: Ilyasova, Morris en Baynes werden allemaal aangetrokken naar Motor City.

(-)Golden State Warriors (67-15): Na de gewonnen titel vorig seizoen gaan de Warriors ook komend seizoen op zoek naar een plek in de bovenste regionen. Ze missen alleen David Lee en Justin Holiday, maar zelfs zonder hun denk ik dat de Warriors weer gaan meedraaien voor de titel.

(+)Houston Rockets (56-26): De Rockets zien er komend seizoen ook weer gevaarlijk uit. Ty Lawson kwam over van de Nuggets, met hem erbij lijken de Rockets sterker als vorig seizoen. Josh Smith en Kostas zijn naar andere teams vertrokken, dit zijn tevens de belangrijkste spelers die vertrokken uit Houston.

(-)Indiana Pacers (38-44): Na een teleurstellend vorig seizoen hebben de Pacers voor komend seizoen flink geshopped: Monta Ellis kwam over van Dallas en Jordan Hill van de Lakers. De rest van de aangetrokken spelers zijn 3 rookies. Helaas zijn er voor de Pacers nogal wat spelers vertrokken: C.J. Watson, Roy Hibbert, Luis Scola en David West zijn allemaal vertrokken uit Indiana. Zelfs met het aantrekken van Monta Ellis denk ik niet dat de Pacers hun record gaan verbeteren, ook met het oog op de spelers die vertrokken zijn.

(+)(+)Los Angeles Clippers (56-26): De Clippers kende een prima seizoen met smaakmakers DeAndre Jordan, Blake Griffin en Chris Paul. De Clippers hadden in mijn ogen veel verder kunnen komen als hun bench betere spelers had. De bench van de Clippers was vorig seizoen de op één na slechtste in de NBA. Komend seizoen zullen ze in mijn ogen gaan vlammen. Er werden grote namen aangetrokken in de persoon van: Josh Smith (Rockets), Paul Pierce (Wizards) en Lance Stephenson (Hornets). Met deze spelers zou het een stuk makkelijker moeten zijn om zéker de halve finales in de Conference Playoffs te bereiken.

(+)Los Angeles Lakers (21-61): Na een debacle vorig seizoen, waar ongeveer het halve team van de Lakers geblesseerd raakte, zie ik het dit jaar zonniger in voor de Lakers. Er werden leuke basketballers naar LA gehaald in de persoon van Brandon Bass, Roy Hibbert en Louis Williams. De spelers die vertrokken zijn zijn significant slechter vergeleken met de spelers die aangetrokken werden in mijn ogen, vandaar de positieve vooruitblik voor de Lakers.

(-)Memphis Grizzlies (55-27): Na een halve finale plaats vorig seizoen zullen de Grizzlies proberen dit komend seizoen te evenaren. Om dit mogelijk te maken werd Matt Barnes overgenomen van de Clippers. Tóch verwacht ik niet dat de Grizzlies wederom zo ver komen.

(+)(+)Miami Heat (37-45): Na een teleurstellend seizoen kijken de Heat vooral weer naar de bovenste regionen van de Eastern Conference. Na het vertrek van LeBron James naar de Cavs zijn de Heat vooral op zoek naar de missing 3rd in de Big 3. Mócht Chris Bosh weer 100% fit zijn komend seizoen dan zullen ze een gevaarlijk team hebben. De Big 3 zou dan zijn: Wade, Bosh en Dragic. Ik denk dat de Heat een geringe kans hebben om mee te doen in de bovenste regionen, daar waar ze ook één van de beste rookies van de NBA hebben gedraft; Justise Winslow van Duke. Daarnaast werden ook nog de ervaren Gerald Green en Amar'e Stoudemire aangetrokken.

(!)Milwauckee Bucks (41-41)De Bucks stonden vorig seizoen verdedigend als een huis. Hun record is daarom ook niet verassend, beter gezegd; het was gewoon prima! Nadat twee vaste krachten nu elders hun heil hebben gevonden denk ik dat de Bucks dit seizoen lager in de rankings zullen staan. Ze hebben redelijke spelers aangetrokken: Vasquez van de Raptors en Greg Monroe van de Pistons. Helaas zijn deze spelers van een minder kaliber in mijn ogen vergeleken met Ilyasova en Pachulia.

(+)Minnesota Timberwolves (16-66): De Timberwolves willen vorig seizoen het liefst zo snel mogelijk vergeten. Blessures en ziekten teisterden het team en toen ze eindelijk terug waren op volle sterkte zakte het kaartenhuis alsnog in elkaar. Het is weer hopen op weinig blessures en dan kunnen de Timberwolves ook weer de weg naar boven kunnen zien.

(-)New Orleans Pelicans (45-37): De Pelicans kenmerkte hun spel door vooral te spelen op de aanval. Iedere wedstrijd was een puntenfestijn via Anthony Davis. Er werden 3 spelers aangetrokken tot nu toe en er gingen 3 spelers weg. Dit seizoen zullen ze proberen verdedigend beter te staan waardoor ze (nog) minder punten gaan weggeven aan tegenstanders (hoop ik).

(+)(+)New York Knicks (17-65): De Knicks waren in mijn ogen verreweg het slechtste team van de NBA vorig seizoen. Dit kenmerkte zich door de slechte algemene indruk van het hele team, soms zag de wedstrijd eruit als Carmelo Anthony vs ieder ander team. De Knicks hebben dit gelukkig ook ingezien en alle rotte appels zijn vertrokken uit de selectie. Hiervoor in de plaats hebben ze uitstekende spelers voor terug: Robin Lopez + Aaron Afflalo(Portland), Williams (Sacramento) en Kevin Seraphin (Wizards). Ik wil niet zeggen dat ze mogen kijken naar de eerste 8 in de Conference, maar ik zie ze toch wel proberen op zijn minst in de buurt te komen.

(+)(+)Oklahoma City Thunder (45-37): Na een teleurstellend vorig seizoen waar het vooral lag aan de blessures van Kevin Durant en Russell Westbrook leggen de Thunder de lat hoog dit seizoen. Dit teleurstellende seizoen heeft Coach Scott Brooks zelfs zijn baan gekost! OKC raakte verder Lamb en Perry Jones III kwijt maar dit zal geen grote invloed hebben om het vorige record te verbeteren.

(-)Orlando Magic (25-57): Orlando zie ik komend seizoen niet verassen. Hun enige (echte) signing is niet slecht; C.J. Watson kwam namelijk over van Indiana. Wat Orlando in mijn ogen had moeten inzien is dat hun bench gewoon niet van NBA niveau is. Hun bench was vorig seizoen het slechtste van de gehele NBA! Ik zie dit komend seizoen niet veranderen.

(!)Philadelphia 76'ers (18-64): Mocht je denken dat het niet slechter kan gaan met de 76'ers, nou dat kan wel. Slechte signings in mijn ogen gaan hun nekken de rest van het seizoen. Wallace is extreem overpaid en Stauskas heeft bij Sacramento echt niets klaargespeeld. Ik zie komend seizoen niet zonnig in voor de 76'ers, zelfs nog slechter als vorig seizoen.

(-)Phoenix Suns (39-43): Zoals ieder jaar het geval is bij de Suns; belangrijke spelers gaan weg maar daarvoor in de plaats komen uitstekende spelers voor terug. Tyson Chandler, Mirzo Teletovic en Cory Jefferson zijn de belangrijkse namen die de Suns komen versterken. Wat ik wederom mis bij de Suns is een echte puntenscoorder, iemand die consistent 20p per match kan maken. Eric Bledsoe is capabel om dat te doen, maar hij moet een assist machine aan zijn zijde hebben.

(!)(!)(!)(!)Portland Trailblazers (51-31): Mijn geliefde Portland, wat hebben ze met je gedaan. Als er één team is die echt leeggeshopped zijn, zijn het de Trailblazers. De gehele starting 5 van vorig seizoen is weg (op Lilliard na). Maar dat niet alleen, ook zeer belangrijke bench spelers zijn weg. Hier het lijstje:
Arron Afflalo (NYK), LaMarcus Aldridge (SAS), Nicolas Batum (CHA), Steve Blake (DET), Joel Freeland, Alonzo Gee (NOP), Robin Lopez (NYK) en Wesley Matthews (DAL).
Portland heeft daarnaast ook genoeg spelers kunnen aantrekken, maar helaas zijn zij toch wel van een ander kaliber als de spelers die vertrokken zijn.
Cliff Alexander, Al-Farouq Aminu (DAL), Pat Connaughton, Ed Davis (LAL), Moe Harkless(ORL), Gerald Henderson (CHA), Mike Miller (CLE), Luis Montero, Mason Plumlee (BKN), Phil Pressey(BOS), Noah Vonleh (CHA).
Dit zijn voor mij maar redelijke spelers, met uitzondering van Plumlee misschien. Maar om nu te zeggen dat Plumlee beter gaat zijn als Robin Lopz op dezelfde positie, nee, nog niet misschien. Portland is al langer mijn favoriete team, mede dankzij Lillard, helaas zie ik het dit seizoen uiterst somber in.

(+)(+)Sacramento Kings (29-53): Voor mij waren de Kings altijd underrated. Ze hebben écht een stel goede basketballers met Rudy Gay, DeMarcus Cousins en Darren Collison. Het enige probleem met de Kings is verdedigen. Bij de Kings is het ook altijd gemakkelijk geld verdienen, mocht Gay of Cousins een blessure hebben dan verliest Sacramento in 70% van de gevallen de wedstrijd alleen al omdat één van de 2 er niet bij is. Dit seizoen zal dat anders zijn! De Kings haalden Rondo, Belinelli en Butler naar Sacramento. Voor mij zijn dit A classe spelers (ondanks dat Rondo niets heeft klaargespeeld bij Dallas). Met dit team zie ik ze misschien zelfs een gooi doen naar de top 8 van de Conference.

(+)San Antonio Spurs (55-27): Na een teleurstellend vorig seizoen, waar ze strandde tegen de LA Clippers, denk ik dat de Spurs dit seizoen op hun sterkst zijn. De Spurs hebben zeker niet stilgezeten deze transferperiode. De meest belangrijke signing is niemand minder dan LaMarcus Aldridge die die Trailblazers verruilde voor San Antonio. Dit zal tevens het laatste seizoen worden van Manu Ginobili - het seizoen worden waar hij nog één keer vol wilt vlammen.
De Spurs hebben door de signing wel Marco Belinelli en Tiago Splitter moeten laten gaan naar Sacramento/ Atlanta om cap space vrij te maken voor LaMarcus Aldridge. San Antonio had vorig seizoen ook de beste bench in de NBA!

(-)/(+)Toronto Raptors (49-33): De Raptors kenden een uitstekende seizoenstart vorig seizoen, maar door een ernstige blessure van DeMar DeRozan zakten ze eventjes weg in de standings. Toen ze eenmaal wisten dat DeRozan een geruime tijd uit de roulering zou zijn begonnen ze meteen een stuk beter te spelen. Wat een rare is - toen DeRozan volledig hersteld was van zijn blessure – begonnen de Raptors opeens weer een stuk slechter te spelen.
De Raptors hebben zwaargewichten Biyombo, Carroll en Luis Scola aan zich weten te binden. Hiertegenover stond wel dat ook een paar uitstekende basketballers Toronto gingen verlaten: Tyler Hansbrough (CHA), Chuck Hayes, Amir Johnson (BOS), Greivis Vásquez (MIL) en Louis Williams (LAL) verlieten allen Canada.
Mede dankzij het debacle rond DeRozan kan het zijn dat de Raptors dit seizoen gaan vlammen (mits dat er weinig blessures zijn). Het kan daarentegen ook zo zijn dat ze ongeveer gelijk blijven aan hun record van vorig seizoen.

(-)Utah Jazz (38-44): Vooralsnog weinig nieuws uit Utah.

(-)Washington Wizards (46-36): Washington kenmerkte zich vooral doordat het ontzettend sterk was in thuiswedstrijden, maar daarentegen ook matig was in uitwedstrijden. Ervaren speler Paul Pierce verliet Washington voor de Clippers, een zet die Washington wel eens duur zou komen te staan. Ze hebben goede spelers aangetrokken in de persoon van: Jared Dudley, Gary Neal en Anderson.
Washington strandde in de halve finales van de Playoffs tegen Atlanta. Dit seizoen zouden ze dat zo maar weer eens kunnen evenaren.

Playoffs Prognose NBA 2015/2016

Eastern Conference Playoffs prognose.

#1: Cleveland Caveliers
#2: Atlanta Hawks
#3: Miami Heat
#4: Chicago Bulls
#5: Toronto Raptors
#6: Washington Wizards
#7: Charlotte Hornets
#8: Boston Celtics/ Detroit Pistons

Western Conference Playoffs prognose.

#1: Los Angeles Clippers
#2: Golden State Warriors
#3: Houston Rockets
#4: San Antonio Spurs
#5: Memphis Grizzlies
#6: Oklahoma City Thunder
#7: Sacramento Kings
#8: Dallas Mavericks

Op Williamhill zijn er al enkele bets beschikbaar. Ik ga voor:

Rookie of the year 2015/2016: Justise Winslow van de Miami Heat @13.00 (1/10)

NBA Champions 2015/2016: Los Angeles Clippers @10.00 (2/10)

Ik zie een grote kans dat de Spurs NBA Champions worden maar de odd heeft voor mij geen value (Spurs to win become NBA Champions staat op 4.50).

NBA MVP 2015/2016 (longshot): DeAndre Jordan @ 81.00 (Unibet) $1 stake

Laat hieronder weten welke teams jullie een gooi zien doen naar de titel dit seizoen EN waarom! Alle input wordt gewaardeerd.
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flag7seas in 30-08-2015 11:53 Overige sporten en evenementen
in 30-08-2015 11:53 Overige sporten en evenementen
790 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Voorbeschouwing Sacramento Kings @ Dallas Mavericks

De Kings mogen zich wederom opmaken voor een moeilijke wedstrijd tegen de Dallas Mavericks van Mark Cuban. Dallas is op eigen grond moeilijk te verslaan en zitten daarnaast ook in een uitstekende fase in het seizoen. Het zal vooral een speciale avond worden voor de terugkerende Rajon Rando, hij speelde kort bij de Mavericks en liet daar een niet al te beste indruk achter. Begint Dallas vandaag met een ‘win’ aan hun naar de Playoffs?

Sacramento Kings: Kings zijn bij vlagen het slechtste defensieve team in de NBA

Het zal niemand ontgaan zijn dat het niet bepaald goed gaat met de Sacramento Kings. In het begin werd er zelfs nog voorzichtig gesproken over een plek in de Playoffs, maar die gedachte zal óf losgelaten moeten worden of er moet simpelweg beter gespeeld worden.

De Kings kunnen in ieder geval geen moed putten uit de laatste veertien wedstrijden. Uit de laatste veertien wedstrijden wisten de Kings slechts vier gewonnen partijen te noteren. Wat nog meer zorgen baart is dat ze over de verloren partijen gemiddeld 115.4 punten weggaven en de tegenstanders gemiddeld 45% lieten schieten. Daar moet nog bijkomen dat de vier gewonnen wedstrijden tegen tegenstanders waren die qua record ver onder de Kings staan (76’ers en Nuggets).

De enige statistiek die in het voordeel van de Kings spreekt is dat sterspeler DeMarcus Cousins het over het algemeen uitstekend doet tegen de Mavericks. Hij noteerde gemiddeld 30.4 punten en 13.3 rebounds gedurende de laatste vier wedstrijden tegen de Mavericks. Helaas waren dit wel statistieken toen Rajon Rando nog niet aangesloten was bij de Kings. Je zult je afvragen: wat doet dat ertoe? Nou, erg veel. Iedereen weet dat Rondo een niet al te beste tijd heeft gehad bij de Mavericks waarbij hij soms zelfs uit zichzelf naar de reservebank ging om het ‘boo-geroep’ te vermijden. Het zou zo maar kunnen dat dit vanavond gaat gebeuren gezien het verleden…

OUT: Eric Moreland
Day-to-day: Rudy Gay, Seth Curry en Rajon Rondo

Dallas Mavericks: Kunnen vandaag voor de 23ste achtereenvolgende keer winnen van de Kings

De Mavericks zijn bezig aan een goede reeks waarbij het vier van de laatste vijf wedstrijden won. Het moet wel gezegd worden dat dat tegen respectievelijk slechtere teams waren dan zijzelf (Nuggets, 76’ers en Timberwolves). De enige wedstrijd waaruit de Mavericks écht moed kunnen putten is de gewonnen wedstrijd afgelopen dinsdag tegen de Magic.

Dinsdagavond walsten de Mavericks letterlijk en figuurlijk over de Magic heen met uitstekende schotpercentages (57% FG’s en 47% van de 3-punt lijn). Daarnaast stond het verdedigend goed en solide, Zaza Pachulia had daar verder het volgende over te zeggen:

"We made an easy adjustment, and mainly it was me," center Zaza Pachulia explained. "It's with the spacing. Don't block or run closer to the shooters and the penetrators."

Day-to-day: Raymond Felton

Prognose: Mavericks -7.5 & -12.5

Ik verwacht dat de Mavericks vandaag over de Kings heen gaan walsen, daarbij neem ik de al benoemde elementen mee hierin. De Mavericks hebben daarnaast het op één na beste record (achter de Spurs) als het gaat om de langste reeks gewonnen wedstrijden tegen een specifiek team achtereenvolgend, in dit geval tegen de Kings. Ik neem Mavericks -7.5 op 1.91 (Unibet, medium) en Mavericks -12.5 op 3.00 (Unibet, low).
0 Vind ik leuk's
~
Voorbeschouwing Washington Wizards @ Portland Trailblazers

Vanavond nemen de Trailblazers het op tegen de Wizards in het eigen ‘Moda Center’. Beide teams verloren de laatste twee duels en een overwinning is gewenst om het moraal op te krikken. De Blazers mogen, afgaande op de laatste wedstrijden, de schuld vooral bij zichzelf leggen. De Wizards zijn een team die hier gezien het verleden wel raad mee weten, maar kunnen zij dit omzetten in een overwinning vanavond?

Washington Wizards: Hoe gaan de Wizards het gemis van Beal opvangen?

De Wizards, 30-32 in de Eastern Conference, bevinden zich dicht bij de 0.500. De afgelopen wedstrijden ademde vooral positieve inconsistentie, waarbij de Wizards alleen met een groot verschil verloren van de Heat en de Caveliers. De rest van de wedstrijden werden gewonnen of ar nét verloren met een miniem verschil.

Washington verloor wél de laatste twee wedstrijden van respectievelijk de Pacers en de Caveliers. De verliespartij tegen de Pacers was overigens dubieus. Washington evenaarde in de eerste helft hun puntenrecord van 64 punten, maar mede dankzij het blessureleed vroeg in derde quarter van Beal werden er slechts 35 punten gescoord in de tweede helft. De Pacers wonnen uiteindelijk, totaal onverdiend naar mijn mening, de wedstrijd alsnog.

Bradley Beal zal vanavond niet meedoen bij de Wizards, maar zal dit problemen opleveren? De tweede man achter Beal, Alan Anderson, doet het namelijk helemaal niet zo slecht met gemiddeld 9.2 punten per wedstrijd en ik voorzie daarom niet al teveel problemen. Daarnaast is sterspeler John Wall vanavond ‘gewoon’ van de partij en zal hij proberen zijn gemiddelde van 24.5 punten uit 51% ‘shooting’ tegen de Blazers te verbeteren!

OUT: Bradley Beal & Gary Neal

Portland Trailblazers: Zitten in een slop

Iedereen dacht dat de Blazers ‘zomaar’ eens bij de top van de Western Conference zouden kunnen behoren nadat ze veertien van de laatste zestien wedstrijden wisten te winnen. Helaas is dat kaarsje al bijna uitgebrand – de Blazers verloren namelijk de laatste drie wedstrijden op rij. Ook waren de verloren partijen volledig terecht; de Blazers verdedigden abominabel slecht en lieten tegenstanders gemiddeld 118.7 punten scoren uit 48% ‘shooting’.

De problemen bij de Blazers liggen vooral bij het verdedigen van 3-punters. Tegen de Pistons en Raptors, die gemiddeld 51% vanuit de 3-punt lijn mochten scoren, werden de problemen pas écht duidelijk. Voorafgaand aan de verliespartijen waren deze verdedigingsfouten niet te zien, mede doordat de Blazers simpelweg meer punten scoorden dan zij zelf incasseerden.

OUT: -

Prognose: Wacht op de odd van John Wall

Op het moment van schrijven is de quotering van John Wall nog niet beschikbaar. Wat is de reden voor deze bet? De Blazers verdedigen zoals aangegeven al pover als het op 3-punters aankomt en specifiek de point-guards. De point-guards van de Pistons, Celtics en Raptors scoorden gemiddeld 30 punten tegen de Blazers en ik verwacht dat Wall dat vanavond zal evenaren.

Normaal gesproken verwacht ik dat de Wall uit zal komen op John Wall over 23.5/24.5 punten op 1.85 (Unibet, low). Als de over hoger uitvalt als 24.5 dan zou ik hem niet meer nemen.
0 Vind ik leuk's
~
Voorbeschouwing Orlando Magic @ Los Angeles Lakers

De Lakers hebben flink wat vertrouwen getankt na hun overweldigende overwinning tegen de Golden State Warriors. De overwinning was tevens een record in de NBA; het team met het laagste overwinningspercentage won van het team met het hoogste overwinningspercentage. Zouden de Lakers vanavond wederom kunnen verassen tegen de Magic?

Orlando Magic: Vertrek van Harris is terug te zien in het spel

De Magic, momenteel 27-35 onder Scott Skiles, wisten slechts viermaal te winnen uit de laatste elf wedstrijden. Drie van de vier overwinningen werden geboekt op eigen grond terwijl er maar één wedstrijd buitenshuis werd gewonnen (124-115 tegen de 76’ers). Ondanks de goede resultaten op eigen grond gingen de Magic genadeloos ten onder tegen de nóg zwakkere Phoenix Suns. Alex Len was de gevierde man met maar liefst 31 punten uit 45% ‘shooting’.

In de wedstrijd daaropvolgend tegen de Warriors speelden de Magic wederom matig. Het puntverschil werd nog tot een minimum gehouden (113-119) maar dat was meer geluk dan wijsheid. De Warriors leden maar liefst 24 turnovers waarvan de Magic profiteerde maar de Magic gaven daarentegen wel 48 punten weg uit de 3-punt lijn.

Er zijn wel lichtpuntjes te zien bij de Magic. Brandon Jennings en Ersan Ilyasova spelen goed in vergelijking met de rest van het team, waarbij Jennings zelfs 20 punten liet noteren tegen de Warriors. Jennings zou een speler zijn om op te letten vanavond tegen de Lakers, zeker als het nieuws komt dat Vucevic ‘out’ is. Hij zou vooral in de rotatie een optie kunnen zijn in de point-guard positie.

Day-to-day: Vucevic

Los Angeles Lakers: Verkeren in een overwinningsroes

De Lakers konden hun geluk niet op na de overwinning tegen de Golden State Warriors – die overigens volledig terecht was. Golden State kon niets inbrengen waarbij Thompson en Curry slechts 4 uit 30 schoten raakten vanuit de 3-punt lijn. Dat is nog niet alles, de Lakers verdedigden niet alleen superieur, ook in aanvallend opzicht zat het helemaal snor waarbij Jordan Clarkson en D’Angelo Russell een gecombineerde 46 punten noteerde!
Gedurende wedstrijd tegen de Warriors was Kobe (die alleen de eerste helft gedeeltelijk meedeed) een grote motivatiebron. Kobe coachte voortdurend de jonge Lakers, wat gezien het spelbeeld zeker geholpen heeft. Kobe vatte de wedstrijd als volgt samen:

‘We executed the game plan very well. We paid attention to detail very well," Bryant said. "For the young guys, it's extremely important to see the results of it. As they grow, they start trusting that more and more, they start trusting the process more and more. From that aspect, it was a big game.’

OUT: Brown, Williams
Day-to-day: Kobe Bryant

Prognose: Over 212.5

Orlando speelt vooral in uitwedstrijden vooral op de aanval (wat niet vaak goed uitpakt), dit resulteert in hoge puntenaantallen voor de Magic en de tegenstander. De Lakers zijn ook zo’n tegenstander die wel eens hoge puntenaantallen uit de grond kunnen stampen. Ik ga voor over 212.5 @ 1.95 (Unibet, low).
0 Vind ik leuk's
~
Pffft, bet van Wall is void omdat ik hem niet erop heb zien staan in de loop van de avond.

Magic zijn het spoor helemaal bijster en verliezen zelfs van de Lakers... (n)
0 Vind ik leuk's
~
Wall had ook maar 20 punten, vond het ook een rare pick want Wall is meer een passende PG ipv een scorende.
0 Vind ik leuk's
NBA / CS:GO
sjorss94:
Wall had ook maar 20 punten, vond het ook een rare pick want Wall is meer een passende PG ipv een scorende.

Klopt, maar dit ligt meestal ook aan de tegenstander. Beal was sws out dus had ik verwacht dat Wall iets meer zou schieten, wat ook gebeurde (8 uit 25 FG en 3-6 3-punters).
De Wizards hadden sws een ander gameplan omdat ze wisten dat de Blazers een zéér behendig team zijn die turnovers snel afstraffen. Dit was ook te zien aan het aantal turnovers (slechts 12).
0 Vind ik leuk's
~
Cleveland Caveliers @ Los Angeles Clippers

Vanavond staat er een clash op het programma in de NBA. De sterke Caveliers nemen het op tegen de ietwat inconsistente Clippers uit L.A. Beide teams doen het uitstekend tegen teams uit de tegengestelde Conference waarbij de Caveliers zelfs 10-1 zijn tegen team uit ‘the West’. Met dit in het achterhoofd kan dit eigenlijk alleen maar uitmonden in een spektakelstuk.

Cleveland Caveliers: Hebben meestal geen kind aan de Clippers

De Caveliers mogen terugkijken op een paar puike weken, de ‘Cavs’ wisten maar liefst elf van de laatste vijftien wedstrijden te winnen. Afgelopen donderdag schakelde de Caveliers met kinderlijk gemak de Lakers uit met 120-108 (uitwedstrijd) waarbij Kyrie Irving en Channing Frye erg op dreef waren met respectievelijk 24 en 21 punten. Kyrie Irving is al langer bezig aan een uitstekende periode waarin hij 25.6 punten gemiddeld scoort uit 55% schoten, hiermee doet hij het beter dan sterspeler LeBron James gemeten uit hetzelfde aantal wedstrijden.

De mannen uit Ohio hebben daarnaast de statistieken sterk in hun voordeel. Cleveland won de laatste vier ontmoetingen met de Clippers allen overtuigend met hoge schotpercentages (48% field goals) en 43% vanuit de 3-punt lijn. Verder zijn de Caveliers de houder van het beste resultaat als het gaat om het winnen tegen teams uit de Western Conference.

Tóch zijn de Caveliers minder overtuigend de laatste weken vergeleken met eerdere periodes in het seizoen. Coach Lue heeft de Cavliers geleid naar een 16-7 resultaat sinds zijn aanstelling. Hiermee is hij nog maar vier verliespartijen verwijderd om het aantal verliespartijen van de vorige coach (David Blatt – 30 gewonnen wedstrijden en 11 verliespartijen) te evenaren.

Twijfelachtig: Kevin Love
Geblesseerd: Mo Williams

Los Angeles Clippers: Is Blake Griffin eigenlijk nog wel nodig?

De Clippers hebben net als de Caveliers een uitstekend resultaat tegen ploegen uit de andere Conference. Het is voor de Clippers alleen moeilijk om een ‘winning streak’ te behouden en dat is ook hun grootste zwakte. De Clippers wonnen zeven van de laatste elf wedstrijden, waarbij het zelfs won van de Spurs. Helaas kunnen de Clippers dit soort uitstekende overwinningen geen vervolg geven en verliezen ze alvorens kansloos tegen bijvoorbeeld de Denver Nuggets of Atlanta Hawks.

De laatste gewonnen wedstrijd van de Clippers dateert van afgelopen vrijdag, waarbij het relatief gemakkelijk afrekende met de New York Knicks. De Clippers hadden met een zéér groot verschil kunnen winnen maar verzuimde dat door de Knicks in het derde quarter volledig terug in de wedstrijd te laten komen.

Relatief gezien doen de Clippers het een heel stuk beter zonder Griffin. Uit de laatste 35 wedstrijden zonder Griffin werden 25 wedstrijden omgezet in winst. Ter vergelijking – de Clippers zaten op 17 uit 29 voordat Griffin geblesseerd raakte. Jeff Green (overgekomen van de Grizzlies) doet het op de plek van Griffin overigens behoorlijk goed, maar het ligt vooral aan het feit dat de rest van het team een behoorlijke stap omhoog hebben gedaan.

Geblesseerd: Blake Griffin & Paul Pierce

Prognose: Cleveland Caveliers -2.5 & Kyrie Irving over 23.0

De Caveliers mogen dan een slechter resultaat hebben geboekt met de huidige coach, voor mij zijn ze vanavond de favoriet tegen de Clippers. Daar komt bij dat Paul Pierce out is vanavond, met als gevolg dat de Clippers in de rotatie minder gevaarlijk zullen zijn.
Ik ga voor Cleveland Caveliers -2.5 @ 1.96 (Unibet, medium) en Kyrie Irving over 23.0 @ 2.00 (Unibet, low). Irving doet het al tijden uitstekend en vanavond tegen de Clippers verwacht ik een 25+ wedstrijd van hem.
0 Vind ik leuk's
~
Milwauckee Bucks @ Brooklyn Nets

De Nets zouden vandaag zo maar eens een overwinning kunnen behalen tegen de in uitwedstrijden zéér matige Bucks. Tóch kunnen specifiek de Nets hier niet achterover leunen, de Bucks wonnen immers beide ontmoetingen eerder dit seizoen. De Nets spelen tevens voor de eerste keer in drie weken weer op eigen grond, kunnen zij deze ‘speciale’ avond omzetten in een overwinning?

Milwauckee Bucks: Doen het (naar omstandigheden) redelijk

De Bucks, die slechtst een schim zijn van het team dat vorig seizoen ‘Playoffs’ veilig stelde, bezitten momenteel een resultaat van 28-38 in de Eastern Conference. Ondanks dat ze er een dit seizoen een stuk slechter voorstaan weten ze wel overwinningen te behalen tegen op papier slechtere teams. De Bucks wonnen zelfs acht van de laatste veertien wedstrijden.

Milwauckee staat vandaag voor de derde keer dit seizoen tegenover de Brooklyn Nets, een team die zij in eerder ontmoetingen de hoeken van het veld lieten zien. Ten tijde van de voorgenoemde ontmoetingen waren de Bucks heer en meester en wisten met gemiddeld acht punten verschil te winnen. In beide ontmoetingen was Greg Monroe ontzettend belangrijk met gemiddeld 22 punten.

Helaas zit er wel een addertje onder het gras vanavond voor de Bucks. De Bucks zijn back-to-back en door het tijdsverschil met het oosten van de Verenigde Staten missen ze óók nog eens twee uur extra slaap. De statistieken spreken wel licht in het voordeel van de Bucks als het op back-to-back wedstrijden aankomt – Milwauckee won er vijf van de negen.

Geblesseerd: O.J.Mayo, Carter-Williams, Novak, Henson en Vasquez

Brooklyn Nets: Zouden wel eens het slechtste team in de NBA kunnen zijn op dit moment

Waar moet je tegenwoordig beginnen bij de Nets? Na het desastreuze nieuws dat steunpilaar Jarett Jack dit seizoen niet meer in actie zou komen in het begin van het seizoen ging het van kwaad naar erger voor de Brooklyn Nets. Momenteel zijn de Nets terug te vinden onderaan de NorthEast Division met een 18-47 resultaat. Dit resultaat is tot op heden het op drie na slechtste resultaat in de NBA, waarbij de Nets alleen de 76’ers, Lakers en Suns achter zich moeten dulden.

Het is eigenlijk maar de vraag of de Nets niet thuishoren op de laatste plaats in de NBA. De Nets verloren immers tot tweemaal toe van de 76’ers en de Lakers. Daarnaast ranken de Nets als voorlaatste als het om punten per wedstrijd gaat en staat het defensief ook niet hoe het zou moeten zijn.

Twijfelachtig: Ellington en Bogdanovic
Geblesseerd: Jack en Hollis-Jefferson

Prognose: Milwauckee Bucks +1.5

De Nets spelen zó desastreus slecht dat ik hier niet anders kan dan het voordeel te geven aan de Bucks. Ook het gegeven dat ze beide vorige ontmoetingen wonnen geeft de doorslag om een kleine bet te zetten op Milwauckee Bucks +1.5 @ 1.76 (Unibet, low). Ik neem nog steeds de vermoeidheidsfactor mee in de prognose en ga dus iets boven de line zitten hier.
0 Vind ik leuk's
~
Voorbeschouwing Los Angeles Clippers @ Houston Rockets

De Rockets zouden met een overwinning een grote stap in de buurt van de Playoffs kunnen zetten vanavond tegen de Clippers. Houston blaakt van zelfvertrouwen en wist gemiddeld 114.4 punten te scoren in de laatste vier wedstrijden, daarentegen scoorden de tegenstanders wel gemiddeld 107.5 punten. Zouden de Rockets vanavond voor de vijfde keer achtereenvolgend de Clippers op eigen grond kunnen verslaan?

Los Angeles Clippers: Verloren de laatste twee wedstrijden tegen twee directe concurrenten

De Clippers, momenteel 42-24 in de Western Conference, hebben twee zware wedstrijden achter de rug. Op eigen grond werden de Clippers afgedroogd door Cleveland met 114-90, deze werd gevolgd door een 108-87 vernedering tegen de Spurs in San Antonio.

Ten tijde van de verliespartijen beginnen de Clippers steeds goed aan de wedstrijd maar verloren steeds de controle door de rotaties en de zéér matige bank die maar niet uit de voeten kwam. Daar komt nog bij dat de reserves van de Clippers in beide wedstrijden volledig ‘geoutscored’ werd door de tegenstander. Hierbij scoorden de reserves van de Spurs maar liefst tweeëneenhalve keer zoveel punten vergeleken met de bank van de Clippers (51-20).

Verder zal het een spannende avond worden voor de Clippers want er werd maar tweemaal een overwinning geboekt uit de laatste zes wedstrijden. Het is voor vanavond nog maar de vraag of Doc Rivers beroep kan doen op Paul Pierce, zonder hem spelen de Clippers té afwachtend in de rotatie en zijn de reserves op de één of andere manier niet vooruit de branden.

Twijfelachtig: Paul Pierce
Geblesseerd: Blake Griffin

Houston Rockets: Playoffs zijn binnen handbereik met het huidige spel

De Rockets hoeven zich naar mijn mening niet druk te maken over het wel of niet halen van de Playoffs. Het spel kenmerkt zich wederom door gigantisch hoge scores uit de grond te stampen, maar daarnaast ook het altijd blijvende defensieve probleem. In de wedstrijd tegen Memphis was de eigenlijke zwakte niet te zien, wat resulteerde in een 131-81 overwinning voor de Rockets.

De mannen uit Texas wisten verder vier van de laatste zes wedstrijden overtuigend te winnen, waarbij er alleen verloren werd van de Hornets en de Bulls. Tóch zal dit volgens coach Bickenstaff niet moeten leiden tot onderschatting:

"There a lot of similarity between our teams. Style of play, guards, bigs. I think we're very similar," Bickerstaff said. "Both of us can score the ball, so when you have the ability to score the ball you're never our of a game."

Twijfelachtig: Sam Dekker en Terence Jones

Prognose: Over 215.5

Beide teams kúnnen scoren en zullen dat vanavond ook gaan doen. Houston staat defensief gezien niet uitermate goed maar maken dat meer dan goed door simpelweg meer te scoren als te incasseren. In eerdere ontmoetingen werd deze line steeds simpel bereikt en ik verwacht dat dat vanavond ook gaat gebeuren. Rockets – Clippers over 215.5 @ 1.91 (Unibet, medium).
0 Vind ik leuk's
~
NBA- bets:

Timberwolves @ Grizzlies: Timberwolves -2.5 @ 1.80 (medium stake)

Mavericks @ Caveliers: Under 210.5 @ 1.78 (low stake)

New Orleans Pelicans @ Sacramento Kings: OT - Yes! @ 14.00 (mini stake)

Atlanta Hawks @ Detroit Pistons: Andre Drummond under 15.0 rebounds @ 1.85 (low stake)

GL!
(y)
0 Vind ik leuk's
~

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.