Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Vooruitblik League of Legends World Championship 2017

Komende donderdag (5 oktober) begint het meest prestigieuze toernooi voor League of Legends, waarbij China dit jaar het evenement mag verzorgen. Zestien teams wisten zich te plaatsen voor de groepsfase van de wereldkampioenschappen, al moesten sommige teams zich nog eerst via een ‘Play-in’ kwalificeren. Fnatic, Cloud 9, Team WE en 1907 Fenerbahce mochten aansluiten bij de teams die al geplaats waren.

De echte vraag is natuurlijk of SK Telecom drie wereldkampioenschappen op rij gaat winnen. Faker en co. bleken in de voorbije jaren vele maten te groot voor enige vorm van concurrentie. Het Koreaanse team had het dit jaar een stuk moeilijker in de eigen nationale divisie en werd het uiteindelijk tweede nét achter Longzhu Gaming. De problemen bij SK Telecom zaten gedurende het seizoen vooral in de bottom lane en in de jungle. Bang en Wolf werden consistent overklast door eveneens sterke teams en ook Peanut en Blank waren soms niet op hun best. Ondanks deze tegenslagen werden zij wel nog verassend tweede in Korea en mochten zij wederom meedoen aan de wereldkampioenschappen.

Wat staat er dit jaar op het spel?

Eeuwige roem

Minimaal $1,000,000 voor de winnaar

Teamskins voor de winnaar

Groepsfase 5-8 oktober

Gedurende de groepsfase speelt ieder teams tweemaal tegen de tegenstanders in de eigen groep. De nummers één en twee gaan door naar de kwartfinales. Hierbij hebben de nummers één altijd een bepaald voordeel omdat zij tegen de nummers twee van een andere groep spelen.

[IMG]http://i67.tinypic.com/2i27i0w.png[/IMG]

Groep A

Prognose:

1.    SK Telecom T1

2.    Edward Gaming

3.    Cloud 9

4.    AHQ eSports Club

SK Telecom T1 #2 Zuid-Korea:

Ondanks de matige prestaties in de eigen LCK is SKT simpelweg te goed om niet minimaal tot de halve finale te komen. SKT liet zien hoe goed ze waren door in de Playoffs van de LCK te winnen van de Afreeca Freecs (2-0), Samsung Galaxy (3-0) en KT Rolster (3-2). Helaas werden zij in de finale geklopt door het sterke Longzhu Gaming. Faker wilt en zal zegevieren om de beste League of Legends speler ooit te worden en drie wereldkampioenschappen achter elkaar te winnen.

Spelers: Huni, Peanut/Blank, Faker, Bang, Wolf 

Cloud 9 #3 Noord-Amerika:

Cloud 9 wist zich via de Play-in veilig te spelen om deelname aan de wereldkampioenschappen af te dwingen. Het team van Jensen had geen kind aan de laagvliegers van andere regio’s en kon vrij gemakkelijk doorstomen tot de groepsfase van de wereldkampioenschappen. Cloud 9 kende verder een redelijk seizoen waarin het als derde eindigde. Persoonlijk verwacht ik niet dat Cloud 9 de groepsfase zal overleven met EDG en SK Telecom in de groep, maar doordat het niveau van Noord-Amerika gestaags toegenomen is zie ik ze wel een kans hebben om het vooral EDG lastig te gaan maken.

Spelers: Impact/Ray, Contractz, Jensen, Sneaky, Smoothie

Edward Gaming #1 China:

De nummer één seed van China bevindt zich voor de zoveelste keer in de zelfde groep als SK Telecom. Hierdoor is een mooie rivaliteit ontstaan waarvan wij zeker gaan genieten. EDG verloor aan het begin van het seizoen Pawn en Deft en daardoor is het team erg verzwakt geweest. Ondanks die verliezen eindigde EDG tóch op de eerste plaats. Clearlove en iBoy zijn ijzersterke spelers al heeft Clearlove de neiging om op een groter tournee het spoor volledig bijster te zijn.

Spelers: Mouse, Clearlove, Scout, iBoy, Meiko

AHQ eSports Club #2 Taiwan:

Ieder jaar is AHQ wel een vaste kracht op de wereldkampioenschappen, maar dat komt vooral doordat de eigen regio niet over al te veel kwaliteit beschikt. Naast AHQ en de Flash Wolves komt nooit een team dichtbij een eindronde en dat zegt zeker de afgelopen jaren iets over het niveau van de LMS. Ik verwacht niet dat AHQ iets kan aanrichten in deze groep en dat zij op een laatste plaats gaan eindigen.

Spelers: Ziv, Mountain, Chawy, An, Albis

[IMG]http://i67.tinypic.com/23wttw2.png[/IMG]

Groep B

Prognose:

1.    Longzhu Gaming

2.    Immortals

3.    Fnatic

4.    Gigabyte Marines

Longzhu Gaming #1 LCK:

Na jaren van proberen is het dan eindelijk gelukt: nummer één in de LCK en deelname aan de wereldkampioenschappen. Longzhu kende een historische Summer Split waarin het verreweg het beste team was in Zuid-Korea. Het was zelfs zo goed dat het SK Telecom versloeg in de finale van de Playoffs om zo de eerste seed te bemachtigen. Zelden heb ik zo’n goed team gezien waarin veteranen en rookies elkaar perfect aanvullen. Bij Longzhu geldt ook dat zij niet tevreden mogen zijn met minder dan een halve finale plaats. Khan geldt als één van de beste toplaners waarbij iedereen Jayce moet bannen omdat het anders een verloren wedstrijd is.

Spelers: Khan, Cuzz, Bdd, Pray, GorillA

Immortals #2 Noord-Amerika:

Het team met wellicht de beste macro-play in de NALCS heeft een redelijk gunstige groep gekregen om in ieder geval uit de groepsfase te komen. Gedurende het afgelopen NALCS seizoen bleken de Immortals heer en meester. Helaas waren zij niet opgewassen tegen het powerhouse van TSM in de finale van de Playoffs. Xmithie speelt de sterren van de hemel en is de drijvende kracht achter dit team.

Spelers: Flame, Xmithie, Pobelter, Cody Sun, Olleh

Fnatic #3 Europa:

Fnatic heeft zich via een omweg weten te plaatsen voor de wereldkampioenschappen en ook dat ging, net als bij Cloud 9, redelijk gemakkelijk. Fnatic verloor in de Play-in kwalificatie slechts één wedstrijd en kwalificeerde zich zodanig voor de groepsfase.

Tóch is niet alles even rooskleurig. Op papier staat het slechtste Fnatic dat ik in tijden heb gezien, waarin vooral SoaZ en Caps niet op hun beste kunnen spelen. Caps stelt tot nu toe een beetje teleur en is eigenlijk alleen in staat om te winnen in lane met Ryze. De bottom lane is wel uitstekend en ook voor de jungle positie voorzie ik niet al te veel problemen. Fnatic zal, samen met Immortals, moeten gaan strijden voor de tweede plaats.

Gigabyte Marines #1 Vietnam:

De Marines wisten een plaats voor de GPL af te dwingen door op de Mid-Season Invitational een prima indruk achter te laten. Verder dan de groepsfase zullen ze naar alle waarschijnlijkheid niet komen doordat de eigen regio niet veel kwalitatiefs voortbrengt.

[IMG]http://i65.tinypic.com/wa0is4.png[/IMG]

Groep C

Prognose:

1.    Samsung Galaxy

2.    Royal Never Give Up

3.    G2 eSports

4.    1907 Fenerbahce

Groep introductie:

Royal werd in China nipt tweede achter EDG en dat terwijl ze in de serie een 2-0 voorsprong uit handen gaven. Velen denken dat Samsung eerste wordt in deze groep maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Vergeleken met vorig seizoen is Samsung beduidend minder geworden en al wonnen ze alsnog in de Playoffs. De bottom lane zal voor Samsung de meeste problemen gaan opleveren want Uzi is er wederom bij. Persoonlijk vind ik Ruler een mindere ADC en ook Cuvee heeft betere seizoenen gekend.

G2 en 1907 Fenerbahce zullen het stof gaan afbijten en proberen om een wedstrijd te winnen tegen Samsung en Royal. Fenerbahce acht ik kansloos voor de tweede plaats, maar op papier zou G2 wel eens tweede kunnen worden. Royal is een erg voorspelbaar team, maar doen het veelal beter dan G2 in BO1’s (best-of-ones).

[IMG]http://i64.tinypic.com/4i061.png[/IMG]

Groep D

Prognose:

1.    Team Solo Mid

2.    World Elite

3.    Flash Wolves

4.    Misfits

Groep introductie:

Team Solo Mid gaat deze wereldkampioenschappen in met misschien wel het sterkste roster dat zij ooit hebben gehad. Het grappige hieraan is ook nog eens er geen enkele Koreaan in het team zit en er ook geen Koreaanse coach is, zoals de meeste teams wel hebben. Er hebben geruchten de ronde gedaan dat TSM in scrims geen spaan heel hield van Team World Elite en meestal zijn deze geruchten gegrond. Verder denk ik niet dat een ander team in deze groep TSM kan stoppen om eerste te worden. De Flash Wolves zouden een poging kunnen doen om tweede te kunnen worden maar hierdoor moet het met twee gelijke teams afrekenen. In deze groep heeft vrijwel ieder team een kans om tweede te worden, maar doordat condi en xiye beter zijn dan hun lane opponents verwacht ik dat World Elite tweede wordt.

Eindprognose

De quotering voor het team dat de trofee omhoog mag gaan houden zijn voor mij niet erg interessant.

Wél zijn er andere zéér interessante weddenschappen:

Most Kills By A Champion in a map: Under 13.5 @ 1.86 (Medium, Betsafe)

Bij deze bet mag dus geen enkele speler meer dan 13 kills hebben over het gehele toernooi gemeten in één game! Het komt zeer zelden voor dat een speler überhaupt meer dan 10 kills heeft, laat staan 13.

Most Assists By A Champion in a map: Under 21.5 @ 1.86 (Low, Betsafe)

Hierbij geldt hetzelfde als bij bovenstaand, maar dan afgaande op het aantal assists.

Top European Team: G2 eSports @ 2.50 (Low, Betafe)

Player of the Tournament: Pray (Longzhu Gaming) @ 13 (Funbet, Betsafe)

1 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flag7seas in 3-10-2017 08:47 Overige sporten en evenementen
in 3-10-2017 08:47 Overige sporten en evenementen
0 reacties

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.