Masters Golf Augusta
Deze week zijn de Masters. Vreemd omdat het normaal in April plaatsvindt. Nu kunnen we Augusta zien in de herfstkleuren.
Qua favorieten is Bryson DeChambeau de nummer 1. Hij heeft op afstand de US Open gewonnen, en heeft met name zijn long hitting laten zien. Toevallig is daar op Augusta ook veel ruimte voor. (met name hole 1, 2, 8, 14 en 17). Tiger heeft daar in het verleden ook regelmatig voordeel uitgehaald. Naast DeChambeau zien we Johnson, Thomas, Rahm en McIlroy (Rory) als de vier meer traditionele favorieten (quotes 10-14 over verschillende bookies). Met name Thomas heeft op Augusta de laatste jaren behoorlijk consistent gespeeld.
Het merendeel van de tips komen later en/of gedurende de vier speeldagen. Voor nu kan ik het niet laten op Rory > Johnson als matchup te spelen (2.04) ook omdat Johnson een aantal weken terug niet kon spelen vanwege COVID. Ik neem ook alvast een gokje op Woods to win (quote 48). Hij kent de course als geen ander en won vorig jaar zelfs (na lange tijd). Vanwege de long range van DeChambeau denk ik zeker dat hij hoog kan/zal eindigen en ik neem hem in de Top 5 voor 3.35.
Veel kijkplezier.