Wedden op E-Sports en relevante informatie
Beste mensen,
Graag wil ik mijn informatie met jullie delen rondom e-Sports betting. Je kunt het beste betten op e- Sports op grote websites zoals Bet365, Pinnacle, datBet en The e-Sports Venture. Nog meer wedden op eSports? Klik hier.
Ik weet dat wij Nederlanders hier niet op kunnen betten, maar het kan zijn dat sommigen in het buitenland wonen en toch op deze websites komen en een account kunnen aanmaken (zoals ik toen ik in Zwitserland woonde).
Er zijn een paar dingetjes die jullie moeten weten voordat jullie misschien mijn bets meespelen:
1. ik wed alleen op het spel League of Legends ( alleen de Europese and de Noord- Amerikaanse variant, dus niet OGN en Tencent )
2. in de LCS, zowel EU als Noord Amerika ( League of Legends Championship series ) is een zogenaamde ranking system met 8 teams, deze teams spelen gedurende een aantal opeenvolgende weken. EU is meestal op Donderdag en Vrijdag in Köln en Noord Amerika meestal op Zaterdag en Zondag in Santa Monica, Californië.
3. op lolesports.com vind je alle informatie over de teams, stats etc.
4. alle games worden uitgezonden op www.twitch.tv/riotgames
Veel succes!
Bewerkt:
Een actueel artikel over het wedden op ESports kan je lezen via: https://www.voetbalwedden.net/wedden-op-esports
Odds misschien erbij doen, wat handiger imo.
Je hebt gelijk, ik probeer er aan te denken (y)
ELEAGUE Kwartfinales
Fnatic
Fnatic is de grote favoriet voor de eindzege aangezien SK Gaming uitgesloten is voor dit toernooi.
Het Zweedse team domineerde lang CS:GO maar is de laatste maanden een beetje uit vorm. Dit kwam mede doordat Olofmeister uit de roulatie was met een blessure. Sinds olofmeister terug is gaat het weer beter maar zijn ze nog lang niet op het niveau van weleer. De tegenstander in de kwartfinale is EnvyUs, een team dat zeker niet onverslaanbaar is. Toch zal Fnatic uit moeten kijken aangezien het zelf ook niet in grote vorm is. Toch zullen ze Zweden kansen ruiken om weer eens een prijs te gaan pakken aangezien wereldkampioen SK Gaming niet deelneemt aan het toernooi. De toon zal dus gezet moeten worden tegen Envy.
Team EnvyUs
EnvyUs, het team dat ver is teruggevallen. Met KennyS hebben/hadden ze misschien wel de beste AWP-speler van de wereld. Maar het vertrek van Kioshima heeft ze geen goeds gedaan, de vervanger Devil heeft nog geen potten kunnen breken. Zoals hierboven aangegeven maken de Fransen ook helemaal geen kans om de titel te pakken, dit terwijl Envy in 2015 toch veel toernooiwinsten heeft gepakt. Nu mogen ze in de kwartfinale tegen het grote Fnatic aantreden, toch wel hun angstgegner. De bookies verwachten een simpele overwinning voor Fnatic.
Prognose; Fnatic
Fnatic mag dan niet in hun beste vorm zijn, toch zie ik ze EnvyUs makkelijk verslaan. Mochten er morgen odds komen voor de -1,5 handicap dan zal ik deze lowstake(!) spelen. De odd voor Fnatic ligt op dit moment op 1,23, voor mij te laag om te spelen.
Fnatic -1,5 map @1,90 - Unibet - low stake
Toernooiwinst
Fnatic(@2,75) is de favoriet om de ELeague titel te pakken, gevolgd door Natus Vincere @3,25 en ruim daarachter Ninjas in Pyamas @6. Normaal gesproken zou ik value zien in NiP maar hun recente prestaties in Köln zijn voor mij reden genoeg om daar vanaf te blijven. Het jammere is dat Fnatic en NaVi zich elkaar hoogstwaarschijnlijk al in de halve finale gaan treffen, een droomfinale tussen de 2 favorieten gaat hem dus niet worden.
Toch zal ik medium stake op Fnatic toernooiwinst @2,75 zetten, door het gemis van SK Gaming zullen ze Zweden er alles aan doen om weer eens een prijs achter hun naam te gaan schrijven.
Fnatic @2,75 - Unibet - medium stake
ELEAGUE Kwartfinale
Virtus Pro – Ninjas in Pyamas
De laatste kwartfinale is op papier de meest spannende, Ninjas in Pyamas zal het opnemen tegen Virtus Pro. Ninjas in Pyamas, afkomstig uit Zweden, is licht favoriet op Unibet met een quotering van 1.80 maar Virtus Pro is met hun huidige vorm zeker niet ongevaarlijk. De wedstrijd zal voor vrijdagnacht om 02:00 worden afgewerkt, dit i.v.m. het tijdsverschil(toernooi word in Atlanta, Amerika) gespeeld.
Ninjas in Pyamas
Ninjas in Pyamas, een zeer sterk team met veel spelers uit de wereldtop van de vorige counterstrike. De switch naar CS:GO is uiterst goed bevallen en elk toernooi worden ze gezien als dark horse voor de eindzege. Toch staat er een redelijke quotering op het Zweedse team, maar liefst 1.80. Dit komt mede doordat tegenstander Virtus Pro in uitstekende vorm verkeren maar ligt ook deels aan het laatste optreden van NiP in Köln. Op deze major in Duitsland verloren ze namelijk zeer verrassend van Flipsid3 Tactics. De eerste map werd weliswaar door de Zweden gewonnen maar in map 2 gingen ze keihard onderuit en dat leek de opmars voor het verlies in map 3. Ninjas in Pyamas heeft dus tijd genoeg gehad om zich voor te bereiden op deze kraker tegen Virtus Pro.
Virtus Pro
Het Poolse team is misschien wel het beste team in vorm op dit toernooi, ze verloren op de laatste major in Köln van de latere winnaar SK Gaming en knokte zich in de kwalificaties voor dit toernooi langs Gambit Gaming en Renegades. Ook dit gebeurden zonder al te veel problemen en zonder een map te verliezen. Virtus Pro zal dus met zeer veel vertrouwen aantreden tegen Ninjas in Pyamas, desondanks is VP underdog. Het is en blijft natuurlijk een topwedstrijd die beide kanten op kan, maar ligt het momentum niet bij Virtus Pro?
Prognose: Virtus Pro
Ik bet niet graag tegen Ninjas in Pyamas maar Virtus Pro is de underdog en staat momenteel op @1,90. Met de vorm die ze hebben en het zwakke optreden van NiP in Duitsland is dit in mijn ogen value. Wel low stake aangezien dit een topwedstrijd blijft die beslist kan worden door individuele kwaliteiten.
Virtus Pro @1,90 – Unibet – low stake
wel is dit morgennacht pas stond eerst verkeerd op unibet
ELEAGUE Halve finales
[quote]Fnatic – Natus Vincere
Fnatic en Natus Vincere(beter bekend als NaVi) zullen het tegen elkaar opnemen in de eerste halve finale van ELeague seizoen 1. Fnatic wist in de kwartfinale af te rekenen met EnvyUs terwijl NaVi zich kwalificeerde ten koste van Cloud9 Gaming. Het zal ongetwijfeld een titanenstrijd worden tussen de nummers 3 en 5 van de wereldranglijst.
Fnatic
Fnatic wist zich met een 2-0 overwinning tegen Team Envyus te plaatsen voor de volgende ronde. Het werd 16-13 op Cobblestone en 16-7 op Dust2. Als je de scores zo ziet zul je denken dat dit vrij gemakkelijk ging, maar vooral op Cobblestone haperde de Zweedse motor nog wel eens. Het was een vrij gelijk opgaande wedstrijd die werd beslist door kleine foutje of grootste individuele prestaties. Olofmeister speelde weer eens zoals vanouds, terwijl Krimz en Dennis er dicht achter zaten. Dust2 leek ook een stroeve map te gaan worden voor Fnatic, ze keken namelijk al rap tegen een 7-3 achterstand aan. De Zweden pakte vervolgens 13(!) rondes op rij om de wedstrijd met 16-7 te winnen, ongelofelijk maar waar. Dit getuigt natuurlijk van grote klasse, maar tegen NaVi zullen ze een zwaardere opgave krijgen vermoed ik.
Natus Vincere
NaVi had het stuk moeilijker in de kwartfinales, ze namen het op tegen Cloud9. De bookies hadden een gemakkelijke overwinning voor NaVi verwacht maar niets was minder waar. De eerste map, Overpass, werd weliswaar gewonnen door het team uit Oekraïne maar dit moest wel in overtime gebeuren. Op Dust 2 was Cloud9 zeer sterk, NaVi kwam wel tot een rust stand van 7-8 maar wist vervolgens maar 2 rondes te pakken en verloor map 2 met 9-16. De allesbeslissende derde map was Cobble, deze ging lang gelijk op totdat Cloud9 een gaatje wist te slaan en met 9-6 de halftime in ging, nota bene op de zwakkere CT-side. NaVi lag dus op de drempel van uitschakeling maar toch wisten ze de wedstrijd om te keren en te winnen met 16-14. NaVi’s kwaliteiten zijn natuurlijk bekend maar tegen Fnatic zal het echt beter moeten dan tegen Cloud9.
Prognose - 3 maps
Zoals je hierboven kunt zien is Fnatic toch duidelijk favoriet gemaakt door Unibet, dit terwijl ze een paar uur geleden nog op 1.60 stonden. Aangezien ik Fnatic op toernooiwinst heb staan(zie eerdere voorbeschouwing) zal ik ze niet op win gaan spelen. Ik verwacht namelijk ook een spannende wedstrijd tussen deze 2 teams. NaVi +1,5 map handicap staat nog niet online maar deze zal ik naar alle waarschijnlijkheid spelen.
NaVi +1,5 map handicap @1,50 - Unibet - medium stake