Wedden op E-Sports en relevante informatie
Beste mensen,
Graag wil ik mijn informatie met jullie delen rondom e-Sports betting. Je kunt het beste betten op e- Sports op grote websites zoals Bet365, Pinnacle, datBet en The e-Sports Venture. Nog meer wedden op eSports? Klik hier.
Ik weet dat wij Nederlanders hier niet op kunnen betten, maar het kan zijn dat sommigen in het buitenland wonen en toch op deze websites komen en een account kunnen aanmaken (zoals ik toen ik in Zwitserland woonde).
Er zijn een paar dingetjes die jullie moeten weten voordat jullie misschien mijn bets meespelen:
1. ik wed alleen op het spel League of Legends ( alleen de Europese and de Noord- Amerikaanse variant, dus niet OGN en Tencent )
2. in de LCS, zowel EU als Noord Amerika ( League of Legends Championship series ) is een zogenaamde ranking system met 8 teams, deze teams spelen gedurende een aantal opeenvolgende weken. EU is meestal op Donderdag en Vrijdag in Köln en Noord Amerika meestal op Zaterdag en Zondag in Santa Monica, Californië.
3. op lolesports.com vind je alle informatie over de teams, stats etc.
4. alle games worden uitgezonden op www.twitch.tv/riotgames
Veel succes!
Bewerkt:
Een actueel artikel over het wedden op ESports kan je lezen via: https://www.voetbalwedden.net/wedden-op-esports
SK Gaming(Brazilie) - Virtus Pro(Polen)
SK Gaming en Virtus Pro zullen het morgen om 15:00 tegen elkaar gaan opnemen in de eerste finale van de major in Duitsland. SK Gaming(beter bekend als Luminosity Gaming) is momenteel de nummer 1 op de wereldranglijst terwijl Virtus Pro terug te vinden is op een teleurstellende 11e plek. Toch mag het Poolse team laten zien of men zich kan meten met de absolute top, ik heb daar mijn grote twijfels bij.
SK Gaming
SK Gaming is op dit moment het beste team van de wereld, daar zijn geen twijfels bij. Ondanks de recente goede prestaties van G2 eSports hebben de brazilianen nog een ruime voorsprong op de nummer 2 op de ranglijst. In het huidige toernooi zijn ze misschien wel op automatische piloot in de halve finale beland. In Groep D(de poule des doods) werden ze toch uiteindelijk met gemak groepswinnaar terwijl ze in de kwartfinale geen kind hadden aan Flipsid3 Tactics. Met een 2-0 overwinning (16-7 & 19-7) hebben de favorieten zich dus gemeld in de halve finale. De vraag is of dit team wel te stoppen is? Naar mijn mening kan alleen Fnatic dat, het Zweedse team werkt morgen hun halve finale af tegen de Amerikanen van Team Liquid.
[quote]Gespeelde wedstrijden SK Gaming:
[Groep D] SK Gaming - G2 eSports 16-11
[Groep D] SK Gaming - FaZe Clan 16-6
[Kwartfinale] SK Gaming - Flipsid3 Tactics 16-7 & 19-17
Virtus Pro
Virtus Pro, het team dat al het langst met dezelfde 5 spelers speelt, mag ze eindelijk weer eens mengen tussen de grote jongens. Het jaar 2016 bracht namelijk weinig goeds voor het Poolse team, wijzende naar de 11e plek op de wereldranglijst. Virtus Pro kwam als groepswinnaar van Groep C door naar de kwartfinale waar het afrekende met Astralis. Dit ging tegen alle verwachtingen heel erg moeizaam. VP wist wel met 2-0 te winnen maar had daar 2x overtime voor nodig tegen een Astralis dat twee basis krachten moest missen. Desondanks zal Virtus Pro toch tevreden zijn met het behalen van de halve finale, waar ze nu hun borst nat mogen maken tegen de huidige nummer 1 van de wereld.
[quote]Gespeelde wedstrijden Virtus Pro:
[Groep C] Virtus Pro - Mousesports 16-10
[Groep C] Virtus Pro - Team Liquid 16-12
[Kwartfinale] Virtus Pro - Astralis 19-17 & 19-15
Prognose: SK Gaming in 2
Ik zie SK Gaming hier gemakkelijk de finale halen ten koste van Virtus Pro, het zou me zelfs verrassen mochten de Polen een map winnen. De Brazilianen zijn al maanden in super vorm en willen natuurlijk zo snel mogelijk naar de finale waar mogelijk Fnatic wacht(de droomfinale). De quoteringen zijn nog niet bekend maar ze zullen vrij laag zijn. Mocht de odd 2-0 speelbaar zijn, dan zal ik deze hier vermelden in het topic.
SK Gaming -1,5 map @1,95 (low)
SK Gaming map 1 round 1 @1,75 (leuk om een gokje te nemen, SK meestal zeer sterk in de pistolrounds)
Update:
odds zijn bekend ; SK Gaming (1.24) - Virtus Pro (3.75)
SK Gaming -1,5 map (1.95) - Virtus Pro +1,5 map (1,75)
LIVE: SK Gaming to qualify @2,15 [0-1 achter in maps]
SK Gaming map 2 - round 1 @1,80
SK Gaming map 3 - round 16 @1,90
In de chat getipt + uitleg
SK Gaming [Brazilië] - Team Liquid [Amerika]
SK Gaming en Team Liquid gaan het vanmiddag om 17:00 tegen elkaar opnemen in de grote finale. Dat SK in de finale speelt zal voor niemand een verrassing zijn terwijl Liquid juist de grote sensatie van het toernooi is. SK, de huidige nummer 1 van de wereld, zal sowieso hun positie op deze ranglijst gaan versterken aangezien nummer twee G2 eSports de verwachtingen niet waar konden maken. Liquid staat momenteel op de 7e plek maar zal door deze finale sowieso over Astralis heen wippen. Kan Liquid de zenuwen in bedwang houden en voor een stunt zorgen?
SK Gaming
SK Gaming speelt een zeer solide toernooi, ze werden zonder al teveel moeite groepswinnaar in de poule des doods(D) en knokten zich in 2 maps naar de halve finale ten koste van Flipsid3 Tactics. Gister mocht men in die halve finale aantreden tegen Virtus.pro, en dat ging niet zo makkelijk als men had verwacht. Het Poolse team wist map 1(Cobblestone) te winnen terwijl het SK's keuze was(17-19). VP kon het dus afmaken op hun eigen map keuze Nuke maar de Brazilianen knokte zich terug en wisten map 2 met maarliefst 16-5 te winnen. Het kwam dus aan op een allesbeslissende 3e map, Mirage. Misschien wel de sterkste map van beide teams dus er werd een groot spektakel verwacht, dit werd het ook. De twee teams bleven nek aan nek gaan totdat SK in de slotfase het gaatje wist te slaan. De Polen probeerde alles om de kansen op de finale levend te houden maar wisten zich niet te herstellen(12-16). SK plaatst zich hiermee voor de 3e opeenvolgende rij voor een finale in een major, een ongekende prestatie, maar kunnen ze ook de finale winnen?
[quote]Gespeelde wedstrijden SK Gaming:
[Groep D] SK Gaming - G2 eSports 16-11
[Groep D] SK Gaming - FaZe Clan 16-6
[Kwartfinale] SK Gaming - Flipsid3 Tactics 16-7 & 19-17
[Halve finale] SK Gaming - Virtus Pro 17-19, 16-5 & 16-12
Team Liquid
Wie had dat gedacht? Team Liquid in de finale van een grote major, captain Hiko's grootste droom komt dan misschien toch uit, een prijs pakken met Team Liquid. Liquid was al een team om in de gaten te houden nadat ze JDM weg wisten te plukken bij Counter Logic Gaming en de coach van Tempo Storm overkwam. Ook speelt s1mple in de huidige lineup terwijl hij zijn afscheid al heeft aangekondigd bij het Amerikaanse team(reden heimwee). Deze factoren spelen natuurlijk allemaal mee in het bereiken van de finale, want als je Fnatic kunt verslaan in 2 maps verdien je het natuurlijk ook. Liquid speelde gisteravond tegen de Zweden in de tweede halve finale van de dag en pakte map 1(Cobblestone) met 16-13. Dit was niet echt verrassend aangezien de Amerikanen voor deze map gekozen hadden. De keuze van Fnatic voor map 2 was Cache, een van de sterkste mappen voor de Zweden, maar het liep even allemaal anders dan gedacht. Team Liquid knokte zich naar halverwege naar een 11-4 voorsprong en stond dus al met een been in de finale. Maar Fnatic liet zich niet uit het veld slaan en kwam terug tot een 13-12 voorsprong(!). Toen was het Liquid's zet weer en bogen ze het om naar een 16-13 overwinning, ongelofelijk maar waar. De Amerikanen zullen underdog zijn in de finale, maar zeg nooit nooit.
[quote]Gespeelde wedstrijden Team Liquid:
[Groep C] Team Liquid - Team EnvyUs 16-7
[Groep C] Team Liquid - Virtus.pro 12-16
[Groep C] Team Liquid - Mousesports 16-11 & 16-6
[Kwartfinale] Team Liquid - Natus Vincere 11-16, 16-12 & 16-6
[Halve finale] Team Liquid - Fnatic 16-13 & 16-13
SK Gaming, round 1
SK Gaming blijft voor mij toch grote favoriet voor de eindzege en het is nog een vrij redelijke odd om te spelen. Ik zie Team Liquid wel een map pakken maar daar blijft het dan ook wel bij. Ook gaat er een betje op SK to win first round of first map, ze zijn altijd al een sterk team in de pistol-rounds en dit toernooi is het weer flink cashen op deze rondes, stakes niet te hoog want het blijft een risky bet.
SK Gaming to win @1,55 - high stake
SK Gaming to win first round of first map @1,70 - medium stake
Meerdere mensen ook meegespeeld zag ik in chat, goed om te zien ;)
Jin Air Greenwings vs Samsung Galaxy
Morgenmiddag spelen twee compleet verschillende teams tegen elkaar in de LCK van Zuid- Korea. De Greenwings zitten wederom in precies dezelfde negatieve spiraal in het midden van het seizoen, waarbij ze na een sterke eerste seizoenshelft het spoor compleet bijster zijn in de tweede seizoenshelft. Deze negatieve spiraal is kenmerkend voor Jin Air - het gebeurt namelijk ieder seizoen opnieuw. Samsung Galaxy daarentegen doet het de laatste weken uitstekend en zijn bijna niet af te stoppen van hun doel; Worlds 2016!
Jin Air Greenwings: Gaat het tij keren tegen Samsung?
De Greenwings kunnen wederom zichzelf afvragen waar het toch ieder seizoen misgaat in de tweede seizoenshelft. Aanvankelijk begon het seizoen rooskleuring met overwinningen op grootmachten als SK Telecom T1. Helaas kunnen de Greenwings het niet waarmaken en werden de laatste vijf wedstrijden verloren tegen zwakkere teams MVP en CJ Entus. Als er wordt gekeken naar statistieken is het ook duidelijk waar het dit seizoen aan ligt; late game scaling. Er is een bepaald patroon in bijna iedere wedstrijd van de Greenwings. Hierbij proberen zij een team samen te stellen dat later in de wedstrijd niet meer te stoppen valt. De laatste paar wedstrijden bereiken zij die latere stage van de wedstrijd niet en verliezen de wedstrijd in de mid-game, iets wat zij niet deden in het begin van het seizoen - hier wachtten zij geduldig totdat de champions op een bepaalde sterkte waren wat resulteerde in een overwinning.
Persoonlijk vind ik dat de Greenwings een geweldig team hebben met Kuzan en Pilot als sterspelers. De rest van het team is goed, maar maken veel onnodige fouten die ze (met hun tactiek) vaak de wedstrijd kosten. Toplaner TrAce zal écht een stapje beter moeten presteren tegen Samsung, want met een KP (Kill Participation) van slechts 53% ga je zeker weten Worlds 2016 niet halen. Het gaat hierbij vooral om teamcohesie, waarbij TrAce zijn 'Teleport' summoner spell efficiënt moet gebruiken, iets wat niet gebeurt is in de laatste vijf wedstrijden.
Jin Air Greenwings resultaten (laatste vijf wedstrijden):
JAG - ROX Tigers: 1-2
JAG - CJ Entus: 0-2
JAG - KT Rolster: 1-2
JAG - ROX Tigers: 1-2
JAG - MVP: 0-2
Samsung Galaxy: Gedeeld nummer één met SK Telecom T1
Samsung heeft zich, na een paar mindere seizoenen, wederom in de top van de LCK geschaard. Iedereen herinnerd zich vast wel de halve finale in 2014 tussen Samsung White en Samsung Blue, waarbij White er met de eindzege ervandoor ging. Na dit hartverscheurende tafereel waarbij 'zusterteams' tegen elkaar spelen op een internationaal toernooi werd het hebben van 'zusterteams' verboden in alle regio's.
Op de overwinning van Samsung White in 2014 na, stond Samsung de laatste twee jaar niet bekend als een sterk team. Het team heeft menig verrast door met maar liefst drie 'marksmen' of 'ADC' te beginnen aan het 2016 zomerseizoen. CoreJJ kwam over van Team Dignitas, Helper van CJ en Stitch van Midnight Sun eSports. Al snel ontpopte Helper zich tot één van de beste marksman van de LCK en ten tweede tot een gevreesde botlane samen met support speler Wraith. Beide staan garant voor een torenhoog KDA (Kill/Deaths/ Assist ratio) van 4.4 tegenover slechts 3.4 van Jin Air.
Samsung verloor van de laatste vijf wedstrijden er slechts één, nota bene tegen nummer vier KT Rolster. Het speelt uitstekend met een focus op teamplay en het uitbuiten van systematische teamgevecht fouten van de tegenstander. Dit resulteert in een torenhoge rating als het gaat om de transitie van 'early- late game', iets waar de Greenwings juist enorme problemen mee ervaren.
Samsung Galaxy resultaten (laatste vijf wedstrijden):
SSG - Longzhu: 2-0
SSG - ESC Ever: 2-0
SSG - ESC Ever: 2-1
SSG - KT Rolster: 0-2
SSG - CJ Entus: 2-1
Prognose: Samsung Galaxy to win the serie
Samsung is hier de overgrote favoriet - zeker na de nederlaag van Jin Air tegen het zwakke CJ Entus. Alle factoren meegerekend ga ik voor Samsung Galaxy to win the serie @ 1.51 (High Stake) op Netbet.
Daarnaast verwacht ik niet dat Jin Air hier een wedstrijd gaat winnen in de serie en ook de dominantie van Samsung speelt een rol in deze bet.
Samsung Galaxy -1.5 @ 2.45 (Low stake) op Netbet.
Prognose: Samsung Galaxy to win the serie
Samsung is hier de overgrote favoriet - zeker na de nederlaag van Jin Air tegen het zwakke CJ Entus. Alle factoren meegerekend ga ik voor Samsung Galaxy to win the serie @ 1.51 (High Stake) op Netbet.
Daarnaast verwacht ik niet dat Jin Air hier een wedstrijd gaat winnen in de serie en ook de dominantie van Samsung speelt een rol in deze bet.
Samsung Galaxy -1.5 @ 2.45 (Low stake) op Netbet.
De officiële afsluiting van dit CS:GO seizoen zal bestaan uit de Losers Play Offs voor het eerste seizoen in de ELeague. Van de acht deelnemende teams zullen zich er twee kwalificeren voor het 2e seizoen. Voor de duidelijk hieronder aangegeven.
http://i67.tinypic.com/2ql66c7.png">
[quote]Voor de wedstrijden van morgenavond :
G2 eSports - Mousesports
FaZe Clan - Counter Logic Gaming
G2 eSports
G2 eSports is misschien wel het team in de beste vorm na SK Gaming. Ondanks de mindere prestaties op de laatste major in Köln staat het Franse team nog altijd op nummer 2 op de wereldranglijst. G2 had ook geen gemakkelijke opgave in Köln, het zat in een groep met SK Gaming(#1), Fnatic (#3) & FaZe Clan(#12), ook wel genoemd de poule des doods. De Fransen werden in de openingswedstrijd geklopt door SK Gaming, latere winnaar van het toernooi, en moesten in hun beslissingswedstrijd Fnatic aan zich voorbij laten. Geen schande natuurlijk maar het vizier moet nu natuurlijk weer op scherp staan. Tegen Mousesports zal G2 het in ieder geval moeten doen zonder Cédric 'RpK' Guipouy, hij heeft last van een oor blessure.
Mousesports
Mousesports is al lange team het net niet team, als iedereen denkt dat ze eindelijk de laatste stap naar de top gaan maken bezwijken ze weer onder de druk. Topwedstrijden zijn het probleem voor het Duitse team(met een Nederlander in de lineup) en daarom denk ik dat ze weer kopje onder zullen gaan tegen G2 eSports. Mousesports heeft zich wel eindelijk gemeld in de top 10 van de ranglijst met de huidige 9e plaats. Op de laatste major in Köln maakten de Duitsers wederom een povere indruk als het erop aankwam. In een poule met Team Liquid, Virtus Pro & Team EnvyUs lagen er kansen voor Mouse, maar die konden ze niet vastpakken.
FaZe Clan
FaZe, het gemixte Europese team dat individueel misschien wel een paar wereldtoppers in huis hebben. Het probleem is dat ze geen eenheid vormen, en dat breekt ze op tegen goed georganiseerde teams. De 12e plaats op de wereldranglijst is dan ook lang niet hun top, met de komst van Kioshima is er wel vooruitgang geboekt, maar het is nog niet genoeg om zich tussen de toppers te vestigen. In Köln versloegen ze Fnatic in de openingswedstrijd van poule D, maar werden ze de volgende dag afgedroogd door SK Gaming. In de BO3 tegen Fnatic waren ze ook niet opgewassen terwijl ze dus 2 dagen geleden wel van hetzelfde team konden winnen. Erg wisselvallig dus, maar met de juiste aanpassingen en misschien een betere trainer kan dit team ook tot de top behoren.
Counter Logic Gaming
Counter Logic Gaming zit in een zware periode, na het vertrek van sterspeler Josh 'jdm64' Marzano naar Team Liquid is er nauwelijks nog een wedstrijd gewonnen door het Amerikaanse team. Nu is er ook naar buiten gekomen dat Pita en Tarik het team zullen verlaten na deze beslissingswedstrijden. Het zal dus een compleet nieuw team worden voor CLG en de vraag is of ze ooit nog op het niveau komen te spelen zoals de laatste jaren. In Köln leken ze wel voor spek en bonen mee te doen want er zat totaal geen passie en emotie in het spel van de Amerikanen. Op de openingsdag werden ze verslagen door Gambit Gaming terwijl ze de dag erna met 16-1 naar huis werden gestuurd door Team Dignitas. De huidige vorm van CLG is dus dramatisch te noemen.
Prognose FaZe -1,5 & G2 eSports
Ook al is FaZe Clan een wisselvallig team, ze spelen tegen een dramatisch Counter Logic Gaming en FaZe heeft gewoon de betere spelers. De odds voor winst liggen veel te laag dus een map handicap is wat ik zal gaan spelen(deze odd is nog niet beschikbaar op Unibet). Ook zie ik G2 eSports doorstoten, misschien niet in 2 maps maar zeker in 3. De Fransen zijn is zeer sterke vorm en Mousesports zal door de druk minder presteren. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk een combi worden met FaZe Clan -1,5 map x G2 eSports to qualify. Morgen zal ik een update posten met odds ;)