Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Wedden op E-Sports en relevante informatie

Beste mensen,

Graag wil ik mijn informatie met jullie delen rondom e-Sports betting. Je kunt het beste betten op e- Sports op grote websites zoals Bet365, Pinnacle, datBet en The e-Sports Venture. Nog meer wedden op eSports? Klik hier.

Ik weet dat wij Nederlanders hier niet op kunnen betten, maar het kan zijn dat sommigen in het buitenland wonen en toch op deze websites komen en een account kunnen aanmaken (zoals ik toen ik in Zwitserland woonde).

Er zijn een paar dingetjes die jullie moeten weten voordat jullie misschien mijn bets meespelen:

1. ik wed alleen op het spel League of Legends ( alleen de Europese and de Noord- Amerikaanse variant, dus niet OGN en Tencent )

2. in de LCS, zowel EU als Noord Amerika ( League of Legends Championship series ) is een zogenaamde ranking system met 8 teams, deze teams spelen gedurende een aantal opeenvolgende weken. EU is meestal op Donderdag en Vrijdag in Köln en Noord Amerika meestal op Zaterdag en Zondag in Santa Monica, Californië.

3. op lolesports.com vind je alle informatie over de teams, stats etc.

4. alle games worden uitgezonden op www.twitch.tv/riotgames

Veel succes!

Bewerkt:

Een actueel artikel over het wedden op ESports kan je lezen via: https://www.voetbalwedden.net/wedden-op-esports

0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flag7seas in 24-07-2014 13:33 Overige sporten en evenementen
in 24-07-2014 13:33 Overige sporten en evenementen
430 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Mijn god.. die laatste 2-3 games, slaapverwekkend. :(
0 Vind ik leuk's
snku:
Mijn god.. die laatste 2-3 games, slaapverwekkend. :(

Pff, Unicorns verliezen door een deastreuze champ select, en H2k verliest door een domme fout van Odoamne. Jezus, wat een losers. (n)
0 Vind ik leuk's
~
Ik neem voor morgen

Immortals - TSM (Immortals to win @1,72 5/10)

Te mooi om deze te laten liggen
0 Vind ik leuk's
johannes842:
Ik neem voor morgen

Immortals - TSM (Immortals to win @1,72 5/10)

Te mooi om deze te laten liggen

(y) (y)
0 Vind ik leuk's
Terugblik EU LCS 11 & 12 februari

Huidige ranglijst EU LCS:

1. G2 E-Sports
1. H2k
3. Team Vitality
3. Unicorns of Love
5. Fnatic
6. Origen
7. Elements
8. Splyce
9. Giants
9. ROCCAT

G2 E-Sports (8W/2L): G2 nam het in week vijf van de EU LCS op tegen Team Vitalty en H2k - beiden directe concurrenten van G2 om de eerste plaats te bemachtigen. G2 begon tegen Vitality uitstekend nadat KaSing (zonder flash) op de horens werd gevat door Hybrid's Alistar en zo een 'first blood' forceerde in het voordeel van G2. G2 wist zich geen raad om het 'gold lead' te vergroten en begonnen zelfs achter te raken. Kikis moest vaker als Malphite defensief zijn 'Unstoppable Force' gebruiken en dat strafte Vitality genadeloos af. Het was ook vooral duidelijk te zien dat Hybrid zich niet comfortabel voelde op Alistar. Vitality wist mede dankzij een perfecte 'split-push' strategie de 'win' over de streep te trekken.

G2 speelde op vrijdag tegen gedeeld nummer één H2k. H2k trad aan zonder mid laner Ryu, die nog steeds visum problemen had. In tegenstelling tot de verloren partij tegen Vitality wist G2 met veel overtuiging te winnen, al lag dat naar mijn mening meer aan de zéér matige champion select van H2k. Leuk nieuwtje: Hybrid's record met Braum is nu zes wins en maar één loss.

H2k (8W/2L): H2k trad in week vijf wederom aan met SELFIE in de mid lane i.p.v. Ryu. H2k speelde haar eerste wedstrijd op donderdag tegen de sterke Unicorns of Love. De wedstrijd kenmerkte zich door het steeds op en neer gaan van de wedstrijd, die H2k lange tijd onder controle leek te hebben. De Unicorns knokte zich puik terug maar een 0-8 score voor rookie jungler Rudy (die zich voortdurend op de verkeerde positie bevond) deed ze de das om.

Er werd zoals eerder vermeld verloren van G2 met dank aan een zéér matige champion select.

Team Vitality (7W/3L): Vitality trad in week vijf aan tegen G2 en Origen, waarbij vooral de match tegen Origen een puike partij was. Vitality was tegen Origen zelfs dichtbij een 'perfect game'. De perfect game is een begrip dat oneerbiedig betekent dat één team geen schijn van kans had in een desbetreffende wedstrijd. Het team dat een 'perfect game' weet uit te voeren heeft geen enkele toren weggegeven en zijn verder geen enkele keer gedood in het spel. Ter verduidelijking: toen ik zelf nog League of Legends speelde is het mij in 1205 games maar één keer gelukt om een volledige perfect game uit te voeren.

Helaas heeft Vitality één lane die een stuk minder presteert vergeleken met de rest van de lanes. KaSing en Hjarnan doen het niet slecht maar t.o.v. de rest van het team zijn zij duidelijk de mindere.

Unicorns of Love (7W/3L): Ik had gedacht dat de Unicorns een enorme terugslag zouden beleven na de ontstane problemen rond Diamondproxs' visum. Rudy heeft ondanks de slechte wedstrijd tegen G2 het boven verwachtingen goed gedaan als subsitute, hij heeft alleen problemen met (volgens betrouwbare bronnen) het spelinzicht.

De Unicorns wisten ook hun tweede wedstrijd van week vijf winnend af te sluiten. Fnatic werd relatief makkelijk opzij gezet na wederom een goede draft met Poppy, Elise, Viktor, Corki en Alistar. Ik heb geen moment gezien dat de Unicorns ook maar een beetje in de problemen zijn geraakt en de match was relatief 'clean' uitgespeeld.

Fnatic (6W/4L): Fnatic liet begin vorige week een heuse bom vallen door NoXiaK te verplaatsen naar de reservebank. Rekkles liet doorschemeren dat er vrijwel geen synergie was tussen beide (dit had te maken met speelstijlen). Fnatic wist ondanks deze abrupte wissel zéér overtuigend te winnen van de geplaagde Elements. NoXiaK's vervanger Klaj liet een goede indruk achter spelend tegen één van de slechtste duo's van de EU LCS (MrRallez en Sprattel).

Origen (5W/5L): Origen kent een matige inconsistente reeks, waarbij vooral de top teams een aantal maten te groot bleken. Er werd wél relatief makkelijk afgerekend met Splyce, die met een rare draft probeerde er maar het beste van te maken. Tóch moet gezegd worden dat SoaZ de laatste weken ontzettend aan het schutteren is - zelfs tegen Splyce kon hij maar een schamele 3.0KDA op het bord laten noteren. Ik heb ook het gevoel dat SoaZ een blok aan het been is voor Origen.

Elements (4W/6L): Elements heeft mij redelijk verrast de afgelopen weken en ondanks dat ze tegen top teams geen schijn van kans maken weten ze tegen nóg slechtere teams als zijzelf puike partijen neer te zetten. Het moge duidelijk zijn dat Elements tegen Fnatic geen schijn van kans maakte, waarbij er niet echt een lichtpuntje te zien was.

Alhoewel er met harde cijfers werd verloren van Fnatic bloeide Elements helemaal op tegen het geplaagde ROCCAT. Elements gaf vrijwel niets weg en strafte iedere fout van ROCCAT genadeloos af. Daarnaast is Elements één van de enige teams die nog compleet bij elkaar is sinds het begin van de Split, waardoor het eigenlijk alleen maar beter zou kunnen gaan met dit team!

Splyce (3W/7L): Splyce werd hoog aangeprezen door vele analisten in het begin van de split (mijzelf inbegrepen). Helaas heeft Splyce dit vooralsnog niet waar kunnen maken, al zijn er wel tekenen van een klein herstel. Splyce won tegen Giants maar verloor hopeloos van Origen. Splyce en Origen kunnen met elkaar vergeleken worden (hoe het er nu voor staat), beiden hebben een duidelijk zwakte in één specifieke lane (jungle en toplane).

ROCCAT & Giants! (1W/9L): Beide teams staan op het puntje van de afgrond. ROCCAT kon geen beroep doen op EDward omdat ook hij visum problemen had en extinct simpelweg geen kwalitatieve vervanger is. Tabzz is daarentegen wel een upgrade t.o.v. Safir maar zij hebben tot zover nog NIETS positiefs laten zien. ROCCAT hoort niet op deze positie en het is hopen op een spoedige terugkeer van EDward willen ze nog iets van de split maken.

ROCCAT en Giants stonden afgelopen week tegenover elkaar, waarbij Giants hun eerste wedstrijd van de split wonnen. Het was meer geluk dan wijsheid naar mijn mening, voor mij zijn zij nog steeds verreweg het slechtste team in de EU LCS.

Terugblik op de NA LCS volgt morgen!
0 Vind ik leuk's
~

E-Sports voorbeschouwing: Echo Fox – Renegades L.A.

Renegades hebben een roerige tijd achter de rug, het werd betrokken in een dubieuze ruil van spelers met Challenger team Team Dragon Knights. Alhoewel het nu voortreffelijk gaat moet er af worden gerekend met het eveneens sterke Echo Fox van basketballegende Rick Fox. Beide teams hebben duidelijke zwaktes en het zal een race worden welk team deze als eerste afstraft en vertaald in een overwinning.

Echo Fox (6-10)

Het Echo Fox van basketballegende Rick Fox was het seizoen goed begonnen, totdat sterspeler Froggen wegens visumproblemen niet in actie kon komen. De wedstrijden daaropvolgend werden kansloos verloren en leidde tot een interne crisis bij Echo Fox. Hierna is Echo Fox de line-up flink gaan veranderen waarbij voormalig Dignitas midlaner Goldenglue het mocht proberen, zonder succes.

Na een week of vier kwam eindelijk het verlossende nieuws dat Froggen kon terugkeren in de line-up met toplaner Kfo, jungler Hard, ADC Keith en support Big. De terugkeer van Froggen bleek meteen een groot succes; de Renegades werden in week 5 van de NALCS volledig overrompeld en verslagen. De weken hierna vond Echo Fox haar vorm gedeeltelijk terug en wisten Froggen & co terug te krabbelen naar een 6-10 resultaat.

Echo Fox kent zéér duidelijke zwaktes, welke tegen sterkere teams duidelijk naar voren komen. Als het op ‘teamfighting’ aankomt is Echo Fox naar mijn mening één van de zwakste teams in de NALCS. Het team moet het vooral hebben van kleine zogenaamde ‘skirmishes’ (mini team gevechten) om een solide voorsprong op te bouwen. De communicatie tussen Kfo (Koreaans) en Hard (Amerikaans) is nog steeds niet optimaal en dit komt tijdens de ‘laning phase’ duidelijk naar voren.

Renegades (3-13)

De Renegades hebben een paar roerige weken achter de rug. Tijdens deze weken werden voormalig sterspeler Aleksey ‘AlexIch’ Ichetovkin en toplaner Flaresz in een dubieuze ruil verwikkeld met Challenger Series team Team Dragon Knights. De bedoeling van deze ruil was dat de Renegades er beter uit zouden komen, wat meer dan gelukt is! De Renegades kregen in ruil voor ‘AlexIch’ en ‘Flaresz’ twee van de beste spelers van Team Dragon Knights. Seraph (ex- CLG) en Ninja (ex- Team WE) maakten gezamenlijk de overstap naar de Renegades van steenrijke CEO Chris Badawi.

De Renegades begonnen week 8 in de NALCS met een verliespartij tegen Cloud9. Ten tijde van deze wedstrijd hadden de Renegades een voorspong van maar liefst 6000 goud opgebouwd, maar konden ze de wedstrijd niet controleren waardoor Cloud9 volledig terug in de wedstrijd kon komen en uiteindelijk zelfs winnen. De wedstrijd daaropvolgend tegen TSM werd gewonnen en was bovenal uitermate solide.

Het moge duidelijk zijn dat Renegades een team is om in de gaten te houden de laatste twee weken van de Spring Split. Seraph noemt het team (in huidige staat) zelfs het op één na beste team in de NALCS achter de Immortals. Het team heeft met de komst van Ninja en Seraph belangrijke zwaktes geëlimineerd: Alex Ich en Flaresz. Daarnaast hoeft sterspeler ‘Freeze’ niet meer alleen proberen de wedstrijd te winnen maar heeft hij nu een solide team achter hem staan.

Prognose: Renegades to win the match

Deze wedstrijd zal in mijn ogen vooral gaan draaien om het feit of Froggen Echo Fox kan leiden in teamgevechten. Als dit niet het geval is (wat ik voorzie) dan zie ik Echo Fox hier genadeloos ten onder gaan. De komst van Seraph en Ninja, welke beide zeer solide zijn, zal niet onopgemerkt zijn gebleven bij Echo Fox, wat zou kunnen leiden tot nervositeit.

Als het gaat om de lanes zelf dan moet ik ook hier het voordeel geven aan Renegades. Freeze en Hakuho krijgen steeds meer synergie en zouden wel eens sterker kunnen blijken dan Keith en Big. Crumbzz heeft daarnaast een stuk meer ervaring vergeleken met Hard en zal proberen hem zo veel mogelijk druk te zetten (counterjungling). Froggen zal moeten proberen Ninja in toom te houden terwijl hij tegelijkertijd het team moet aansturen, wat een moeilijke opgave zal gaan blijken naar mijn mening.

Renegades to win the match @ 2.40 (Unibet, high)

Bericht gewijzigd door wedden op wo 31 mrt. 2021, 09:52
0 Vind ik leuk's
~
7seas:

Renegades to win the match @ 2.40 (Unibet, high)

BINNEN! (y)
0 Vind ik leuk's
~
Lekkere tip, volgende pak ik mee (y)
0 Vind ik leuk's

Vooruitblik Play-offs NA & EU LCS – E-Sports

De komende week barst het Play-off spektakel los in de League of Legends E-Sports scene. Deze week kunnen teams wederom punten verdienen om op wereldtournee te kunnen naar de ‘World Championship’ later dit jaar in de Verenigde Staten. Het systeem werkt als volgt: de plaats op de ranglijst geeft een bepaald aantal punten die samen worden geteld over beide ‘Splits’, deze ‘Splits’ kunnen gezien worden als seizoenen (lenteseizoen en zomerseizoen). Op illustratie 1 is te zien welke plaats recht geeft op welk aantal punten. ‘AQ’ betekent ‘Automatic Qualifier/ Automatically Qualified’, dit betekent dat het team dat in het zomerseizoen eerste wordt automatisch geplaatst is voor de ‘World Championship’ ongeacht het aantal punten dat zij hebben verzameld in het lenteseizoen.

Dan de Play-offs, na het reguliere seizoen spelen de beste zes teams van iedere regio (Noord- Amerika & Europa) tegen elkaar voor de ultieme kroning tot ‘Spring/ Summer Split Champions’. Tijdens deze Play-offs wordt de uiteindelijke eindklassering opgemaakt en punten toegekend.

Illustratie 2 beeldt de ranglijst uit die van toepassing was op het einde van beide seizoenen in de EULCS van vorig jaar (2015). Fnatic won beide seizoenen en was automatisch geplaatst, H2k werd 2e op basis van het hebben van de meeste punten verdeeld over beide seizoenen, Origen werd 3e omdat het in de Play-offs van vorig jaar 2e werd en de Unicorns of Love uitschakelden (ondanks dat zij meer punten hadden).

Er zit nog een addertje onder het gras. Origen speelde niet in het lenteseizoen vorig jaar omdat zij toen nog in de Challenger Series speelden (Jupiler League van League of Legends). Origen had dus 0 punten maar doordat zij in het zomerseizoen 2e werden, en daarbij de Unicorns of Love uitschakelden, gingen zij tóch naar de wereldkampioenschappen.

European League Championship Series Play-offs

De Play-offs zijn een totaal ander formaat wedstrijden vergeleken met het reguliere seizoen. Tijdens de Play-offs wordt er een zogenaamd ‘best of five’ formaat gehandhaafd, hierbij moet één team ten minste drie wedstrijden van de vijf winnen om als winnaar uit de bus te komen. Statistieken wijzen uit dat teams die vaker op het internationale podium hun kunsten hebben vertoont, en dus een stuk meer ervaringen hebben met het ‘best of five’ formaat, het een stuk beter doen.

Team Vitality neemt het in eerste kwartfinale op tegen Fnatic, waarbij de winnaar van deze partij het in de halve finale opneemt tegen H2k. De tweede kwartfinale gaat tussen Origen en Unicorns of Love, waarbij de winnaar het opneemt tegen de nummer één van het reguliere seizoen: G2 Esports.

Vitality – Fnatic: Fnatic eindigde het seizoen op een zéér teleurstellende zesde plek en zou alleen via de Play-offs nog een positieve wending kunnen geven aan het seizoen. De problemen bij Fnatic liggen toch écht nog steeds in de bottom lane. Rekkles en Klaj bleken vooral de laatste paar wedstrijden de achilleshiel voor Fnatic, het duo kon simpelweg niet op tegen andere botlane duo’s en verloor mede hierdoor de laatste drie wedstrijden.

Vitality aan de andere kant is het seizoen juist zeer sterk geëindigd op een mooie derde positie. Alhoewel Vitality twee van de laatste vier duels verloor, speelden ze tijdens de verliespartijen uitstekend maar verloren de wedstrijd alsnog door één miniem foutje dat meteen werd afgestraft.

Prognose: Vitality naar de halve finale. Beide teams hebben voldoende ervaring met best of fives’ en op basis daarvan zou geen van beide teams een voordeel hebben. Ik voorzie hier een wedstrijd die dan wel heel ‘close’ gaat worden met Vitality als winnaar of een simpele 3-0 voor Vitality. Fnatic’s bottom lane was zo zwak dat ik niet veel kansen voor ze in het vooruitzicht zie tegen Hjarnan en Kasing. Daarnaast speelt Nukeduck ontzettend dominant de laatste tijd, hij schijnt zijn oude vorm weer volledig terug te hebben en dat is zeker iets om op te letten als Fnatic zijnde.

Alhoewel het aannemelijk is dat Vitality doorgaat acht ik Fnatic niet totaal kansloos – ze hebben immers een heuse internationale reputatie opgebouwd. Het zou zo maar kunnen dat Vitality een slechte dag hebben en juist om de reputatie van Fnatic zou ik hier niet al te veel op inzetten.

Origen – Unicorns of Love: Deze teams eindigde het seizoen op een volkomen andere voet. Origen kende een eindspurt en won van de laatste vier wedstrijden er drie. De Unicorns daarentegen kenden een diepe verzwakking nadat ‘rookie’ jungler ‘Rudy’ plaats moest maken voor veteraan ‘Loulex’ en verloren alsmede drie van de laatste vier wedstrijden.

Origen speelde zó enorm goed de laatste paar wedstrijden dat ik niet echt een kans zie voor de Unicorns hier. Origen heeft daarnaast bakken met ervaring met best of fives en dat zal zeker weten gaan blijken in deze serie van wedstrijden.

Prognose: Origen naar de halve finale @ 1.61 (Unibet/ Williamhill, high).

North- American League Championship Series Play-offs

In Noord- Amerika zouden er dit seizoen een paar compleet andere teams naar de ‘World Championship’ kunnen gaan. Favoriet voor de titel, TeamSoloMid (TSM), is afgegleden naar één van de laagste klasseringen in jaren nadat ze voormalig Fnatic support YellowStar en ex-SK Gaming jungler Svenskeren naar Los Angeles haalden.

Cloud 9 – TeamSoloMid: Dit zal een ontzettend mooie pot worden tussen twee grootmachten in de NALCS. TSM, zoals al gezegd, is het seizoen op zijn zachtst gezegd slecht geëindigd. Een vijfde positie is toch een vrij grote teleurstelling waar de peilen aan het begin van het seizoen gericht waren op ten minste de top 3. Een deel van de problemen worden veroorzaakt door de twee nieuwelingen (Yellowstar en Svenskeren), beiden spelen onder de maat waarbij het vooral ligt aan de communicatie.

TSM kan wel terugvallen op het feit dat het meestal uitstekend presteert onder druk. Daarnaast acht ik TSM nog steeds capabel genoeg om af te rekenen met Cloud 9. Cloud 9 is het seizoen geëindigd op een derde positie op de ranglijst, waarbij het de laatste paar weken uitstekend presteert en alleen verloor van Team Liquid.

Prognose: TSM naar de halve finale @ 3.25 (Williamhill, very low). De quotering van TSM is hier een beetje van de zotte. Ik vind dat iedere quotering in de Play-offs nooit hoger mag zijn dan 2.5, omdat er altijd een soort verassingseffect kan voorkomen. Ik verwacht dat TSM gaat vechten voor een top 3 plaats en hier wel eens zou kunnen winnen.

Team Liquid – NRG Esports: Ook deze teams kennen een volkomen verschillend einde van het reguliere seizoen. NRG werd door iedereen geprezen als hét team dat Noord- Amerika op de kaart gaat zetten dit LCS seizoen. Helaas verliep het niet zoals gepland voor NRG. Het begon uitstekend aan het seizoen maar raakte gaandeweg steeds verder achter op de top 3 en eindigden op een ietwat teleurstellende gedeelte vijfde positie.

Dan mijn persoonlijke favoriet, Team Liquid. Team Liquid kende een roerig seizoen, waarbij het al snel inzag dat Smoothie en IWillDominate niet meer in het team pasten. Liquid ging op zoek naar vervangers en kwam uit bij ‘Matt’ en ‘Dardoch’. Matt en Dardoch hebben iedereen versteld doen staan in de NALCS en zijn beiden verantwoordelijk voor de uitstekende eindspurt van Team Liquid in zijn geheel.

Liquid beschikt daarnaast over een uitermate solide line-up met Lourlo, Dardoch, Fenix, Piglet en Matt, terwijl NRG het spoor de laatste tijd een beetje bijster is.

Prognose: Blijf van deze wedstrijd af. Ik zou hier meteen zeggen dat Liquid de winnaar zou zijn, maar dan zou ik mijn eigen favoriete team een voorsprong geven terwijl dat niet het geval is. NRG heeft een team dat hier zomaar met 3-0 zou kunnen afrekenen met Liquid als de communicatie en speelstijl ‘on point’ zijn, maar het zou ook zomaar een 3-0 voor Liquid kunnen worden. Mede dankzij deze onvoorspelbare elementen raad ik aan om niet op deze wedstrijd te wedden.

Bericht gewijzigd door wedden op wo 31 mrt. 2021, 09:53
0 Vind ik leuk's
~

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.