Wedden op E-Sports en relevante informatie
Beste mensen,
Graag wil ik mijn informatie met jullie delen rondom e-Sports betting. Je kunt het beste betten op e- Sports op grote websites zoals Bet365, Pinnacle, datBet en The e-Sports Venture. Nog meer wedden op eSports? Klik hier.
Ik weet dat wij Nederlanders hier niet op kunnen betten, maar het kan zijn dat sommigen in het buitenland wonen en toch op deze websites komen en een account kunnen aanmaken (zoals ik toen ik in Zwitserland woonde).
Er zijn een paar dingetjes die jullie moeten weten voordat jullie misschien mijn bets meespelen:
1. ik wed alleen op het spel League of Legends ( alleen de Europese and de Noord- Amerikaanse variant, dus niet OGN en Tencent )
2. in de LCS, zowel EU als Noord Amerika ( League of Legends Championship series ) is een zogenaamde ranking system met 8 teams, deze teams spelen gedurende een aantal opeenvolgende weken. EU is meestal op Donderdag en Vrijdag in Köln en Noord Amerika meestal op Zaterdag en Zondag in Santa Monica, Californië.
3. op lolesports.com vind je alle informatie over de teams, stats etc.
4. alle games worden uitgezonden op www.twitch.tv/riotgames
Veel succes!
Bewerkt:
Een actueel artikel over het wedden op ESports kan je lezen via: https://www.voetbalwedden.net/wedden-op-esports
Edit: sorry boys, tweede loss helaas.
Jup, helaas. Dit was niet het CLG wat gisteren tegen TSM won in ieder geval. Aphromoo 4x gepakt in jungle omdat ie solo gaat warden.
Komt helemaal goed 7Seas, Vannacht nog 'even' Immortals winnen hebben we nog mooie combo H2k+Imt binnen. Plus al mooie picks gemaakt :) (Y)
Jup, helaas. Dit was niet het CLG wat gisteren tegen TSM won in ieder geval. Aphromoo 4x gepakt in jungle omdat ie solo gaat warden.
Komt helemaal goed 7Seas, Vannacht nog 'even' Immortals winnen hebben we nog mooie combo H2k+Imt binnen. Plus al mooie picks gemaakt :) (Y)
Immortals & H2k binnen!!
(Immortals had een perfect game tegen TIP zelfs, dit betekend 0 deaths, 0 torens voor TIP en geen dragons of barons)
Fnatic (1-1): Fnatic kwam in de eerste game goed uit de veren en wist Origen relatief makkelijk te verslaan. De tweede game tegen Vitality liep totaal anders en moesten ze al snel het onderspit delven. Fnatic heeft uitstekende teamcoördinatie laten zien tegen Origen, maar dit was tegen Vitality ver zoek. Het was vooral pijnlijk voor de botlane - die tegen Origen uitstekend uit de veren kwam maar niet was opgewassen tegen de ganks van Shook en het roamen van Nukeduck. Het lichtpuntje was wel dat ik denk dat dit fouten zijn die voorkomen kunnen worden, Febiven probeerde de game nog te kantelen maar helaas was Vitality al te gefeed.
Origen (0-2): Origen is de Spring Split uiterst slecht begonnen en heeft dat compleet aan zichzelf te danken. SoaZ speelde in beide games écht gigantisch slecht en was continue degene die ofwel uit positie was of niet nadacht over map rotations. Daarnaast PowerOfEvil met zijn small champion pool, in de wedstrijd tegen Fnatic was hij nog redelijk te noemen maar kon hij niets aanrichten. In de tweede wedstrijden tegen H2k werd Kassadin ingelocked (geen waveclear), een keuze die ze duur kwam te staan en ook voorkomen had kunnen worden.
G2 (2-0): Het verrassende G2 Esports staat op een gedeelde eerste plek na 2 puike wedstrijden tegen Elements en ROCCAT. Het aantrekken van Kikis, Emperor en Trick heeft een uitstekende wending genomen waarbij allen gigantisch goed uit de veren kwamen. Kikis (Tahm Kench) was in beide wedstrijden beslissend in het saven van teammates. PerkZ liet een ietwat onzekere indruk achter op Lulu, maar wist mede dankzij Emperor de wedstrijd over de streep te trekken. Is er een zwakke plek? Ja, een duidelijke. Ik vind dat Hybrid buiten de schijnwerpers valt simpelweg doordat Emperor beestachtig goed is.
Unicorns of Love (2-0): Ook de Unicorns begonnen de LCS met twee uitstekende zeges. Er werd afgerekend met Giants en Splyce (bottom tier teams), alhoewel het slechtere teams zijn lieten de UOL een perfecte impressie achter. In beide wedstrijden was Diamond erg gevaarlijk in de jungle en kon Fox met Zed de strategie met 1-3-1 splitpush goed uitvoeren. Wat ik tot nu toe kan zeggen over dit team is dat beide overwinning uitermate solide waren en ik niet veel weaknesses heb gezien. Wél zie ik Fox liever op een champion als Azir.
H2k (2-0): Het derde team dat 2-0 startte was H2k. In beide wedstrijden tegen respectievelijk Giants en Origen lieten ze compleet andere speelstijlen zien - iets wat een topteam definieert. Forgiven speelt weer eens uitstekend (Season 4) en ik verwacht dat dit team in de top 2 eindigt als ze zo doorgaan.
ROCCAT (1-1): ROCCAT wist vriend en vijand te verassen door af te rekenen met Team Vitality. Ik heb Airwaks in mijn gehele Esports geschiedenis nog nooit zo goed zien spelen als tegen Vitality - hij was letterlijk óveral met Rek'Sai. Daarnaast was de botlane met Safir (Jebus) en Eddy solide en begint Fredy122 ook weer zijn rol als uitstekende en uitermate solide toplaner te bevestigen. Er is één groot nadeel aan ROCCAT. Ik weet dat Betsy, Fredy122 en Eddy geen shotcallers zijn en dat was te zien tegen G2. ROCCAT kon geen shotcalls maken om terug te komen in de wedstrijd en dat wsa vrij duidelijk te zien.
Elements (1-1): Naar mijn mening is dit team nog steeds één van de grote favorieten voor degradatie dit seizoen. Elements werd tegen G2 compleet van de mat geveegd maar wonnen daarentegen wel van Splyce. Het was ook zeker een verdiende overwinning maar ik weet niet zeker of dat kwam omdat Splyce zo ontzettend teleurstelde of omdat Elements opeens het licht had gezien.
Team Vitality (1-1): Waar het op neerkomt is dat ze tegen ROCCAT teleurstelde maar tegen Fnatic speelden als een goed geoliede machine. Was het onderschatting en éénmalig? Dat moet de toekomst uitwijzen.
Giants (0-2): Ik zie niet echt een lichtpuntje bij dit team, K0u en Atom stellen zoals ik al eerder vermeld had ontzettend teleur.
Splyce (0-2): Ik had hoge verwachtingen bij Splyce, maar die hebben ze niet kunnen waarmaken. Ligt het aan de nervositeit on stage of is het toch het niveau van sommige spelers dat er simpelweg niet is. Ik had ook het idee dat beide wedstrijden al beslist waren in champion select - de Varus en Zed pick in beide games voor Sencux waren onverwacht maar konden de tegenstander niet van hun stuk brengen. Sencux speelde van het hele team nog het beste naar mijn mening, maar vooral de botlane die zoveel hype kreeg kon het niet waarmaken. Daarnaast was Thrashy (jungle) écht verschrikkelijk slecht slecht in beide wedstrijden.
TSM (1-1): TSM is de LCS verschrikkelijk slecht begonnen. Het werd tegen CLG compleet overlopen, waarbij vooral EULCS veteraan Yellowstar het vaak moest ontgelden. TSM won haar tweede wedstrijd totaal onverdiend tegen Liquid - Liquid was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij maar dwarrelde in late game te ver af. TSM nam hier uitstekende gebruik van en mede dankzij de nieuwe patch (langere deathtimers) en de welgeteld één gewonnen teamfight van TSM wisten ze het over de streep te trekken.
Team Liquid (0-2): Team Liquid begon haar LCS net als TSM verschrikkelijk slecht. Liquid verloor tegen de Renegades puur op teamfighting waarbij IWillDominate en Smoothie duidelijk weaknesses waren. Liquid probeerde nog terug te komen met Piglet (7-4) en Fenix (3-2), maar de Renegades bleken te sterk. Liquid begon de tweede game tegen TSM met twee substitute spelers (Dardoch in de jungle en Matt op support), dit bleek een uitstekende keuze! Liquid speelde de sterren van de hemel met Dardoch en vooral Matt op Alistar was erg on point. Helaas ging diezelfde Dardoch in late game iets te ver door op Bjergsen (Syndra) en toen was het al einde wedstrijd voor Liquid. Piglet was na deze verliespartij erg emotioneel, wat niet zo gek is als je 6-0 staat. Daarnaast speelde toplaner Lourlo ook ietwat beter vergeleken met de wedstrijd tegen de Renegades. Liquid hoort absoluut niet in de bottom-tier en ik verwacht dat ze een bounce-back gaan beleven.
Renegades (1-1): Consistent in de win tegen team Liquid maar inconsistent tegen NRG. Dit team heeft vooral tijd nodig zoals Freeze al zei in een interview.
CLG (1-1): CLG wist redelijk makkelijk te winnen van TSM in hun eerste wedstrijd van het seizoen, maar verloor de 2e game tegen Dignitas. Het waren vooral domme fouten van Aphromoo en ook gedeeltelijk Darshan (ZionSpartan) die hun de das om hebben gedaan. Stixxay bleek ook maar weer eens niet veel game kennis te hebben want hij werd meerde malen gecatched in zijn eigen lane. Voor dit team geldt ook dat er consistentie de sleutel tot winst is. Ze hebben een solide team, maar dit moet er wel uitkomen in aankomende wedstrijden.
Team Dignitas (1-1): Eigenlijk hetzelfde verhaal als CLG - ook zij moeten consistentie vinden in hun plays. Apollo is naar mijn mening de sterspeler die te ver op de achtergrond blijft maar eigenlijk wedstrijden kan beslissen. SmittyJ en Kirei maakten beide een goede indruk tegen CLG, maar werden maakten misplays tegen NRG (dat zonder Impact en Moon speelde).
NRG E-Sports (2-0): Verreweg het beste team in de NALCS. Het is meteen te zien dat GBM van topniveau is en ondanks dat ze hun eerste wedstrijd met subs maar net wonnen - walste ze daarentegen over de Renegades heen met Impact en Moon in de starting line-up. Altec bleek ook weer in de top 3 te horen van beste ADC's in Noord- Amerika - simpelweg uitstekende performances.
Team Impulse (0-2): Het zou me niet verbazen als Impulse 0-10 gaat en daarmee is alles gezegd.
Immortals (2-0): Gedeeld eerste met NRG, een perfect game tegen Team Impulse en maar liefst 33 kills en onpoint teamcoördinatie in 2 wedstrijden. Do I need to say more?!
Cloud 9 (1-1): Stroef begin van Cloud 9 en dit heeft wederom met shotcalling te maken. BunnyFuFuu speelde in de eerste game en dat resulteerde in een loss, simpelweg omdat niemand kon shotcallen. Hai komt erin voor de 2e game en het is opeens een hele duidelijke win? Cloud 9 moet in ieder geval iemand naar voren gaan schuiven om te shotcallen, want Hai zal niet voor eeuwig substitute blijven.
Echo Fox (1-1): Dit wordt een hele moeilijke split Echo Fox. Ze wonnen hun eerste game tegen Team Impulse (slechtste team van de league), maar werden tegen Cloud 9 volledig overlopen en wisten zich geen raad om überhaupt terug in die game te komen. Kfo spreekt geen enkel woord Engels, hij had zelfs vertalers nodig on stage om met zijn team te communiceren en Hard was ook niet al te best. Froggen en Keith waren solid maar konden in hun eentje niet veel aanrichten tegen C9.
Ben alweer benieuwd naar aankomende week met paar leuke matches (IMT vs. NRG bijv)
Origen – Unicorns of Love: Unicorns of Love to win the match @ 2.5(HIGH RISK) (1/10)
De Unicorns zouden hier wel eens menig mens kunnen verassen door af te rekenen met het slecht gestarte Origen. Vrijwel alle lanes van de Unicorns zijn even sterk of al dan niet sterker vergeleken met die van Origen. Ik ben vooral benieuwd naar de mid lane en botlane, omdat denk dat daar de meeste actie gaat plaatsvinden. Origen heeft wederom één zwakte en dat is toplane (SoaZ), Vizicsacsi speelt niet vaak carry top laners maar vind hem naar aanleiding van de eerste twee games een stuk meer solide.
Fnatic – H2k: H2k to win the match @ 1.87 (3/10)
Deze wedstrijd kan écht beide kanten opgaan, maar ik geef het voordeel aan H2k door puur een overmacht in de bottom lane. Rekkles en NoxiaK zagen er beide erg slecht uit tegen Vitality en ik verwacht ook dat Forgiven en Vander op stoom gaan komen deze wedstrijd. De rest van de lanes zijn gelijkmatig, maar ik denk dat H2k vroeg uit de veren komt (mede door sterke jungle presence van Jankos).
Splyce – ROCCAT: ROCCAT to win the match @ 1.58 (6/10)
Dit spreekt voor zich. Splyce kon niet verassen vorige week en ik zie ze tegen het team dat voornamelijk bestaat uit veteranen (ROCCAT) niet veel aanrichten.
Counter Logic Gaming – Team Liquid: Team Liquid to win the match @ 2.40 (HIGH RISK) (1/10)
Moeilijke game zal dit worden voor Liquid, maar de odd is te mooi om te laten liggen. Liquid zag er met Dardoch en Matt in de starting 5 een heel stuk sterker uit vergeleken met IWD en Smoothie - het is dus afwachten wat Liquid gaat doen (wisselen, ja of nee?). CLG was volledig het spoor bijster tegen Dignitas en dat was vooral te danken aan Aphromoo en Stixxay. Beiden werden zéker 5 keer gedood zonder enige reden waarom ze op die plaats moesten zijn op de map.
Combi:
NRG – Echo Fox: NRG
Renegades – Team Impulse: Renegades of Renegades en (Echo Fox – Liquid) Liquid
Odd: 1.82 (8/10) of 1.89 (8/10)
^ Beiden zijn gigantisch safe (lees terugblik).
Er zijn zoveel wedstrijden met value, maar deze lijken met het meest voor de hand liggend. Ik zie G2 ook wel winnen van Giants, maar iets zegt me dat ik er niet op moet zetten.