Movember: schenk aandacht aan prostaat- en teelbalkanker
Mede-wedders!
Deze maand staat in het teken van 'Movember'. Een groot deel van onze voetbalselectie (FC Lisse) laat zijn snor staan om zo het probleem prostaat- en teelbalkanker onder de aandacht te brengen! Ik doe hier ook fanatiek aan mee en iedereen is gevraagd om op een gekke/normale/creatieve manier geld in te zamelen voor Movember.
Meteen m'n familie aan het werk gezet via werk, kennissen, netwerk etc. en zelf ook hard aan de slag gegaan! Wil je net gaan storten of een dikke winst gepakt afgelopen weekend? Doneer dan een klein bedrag of deel hiervan op onze teamsite en steun daarmee het goede doel!
De teller staat na 4 dagen al op €569,-, dus dat gaat de goede kant op! Doneren kan hier: www.mobro.co/davidverweij (persoonlijke pagina) of op http://nl.movember.com/team/1238873 (teamsite).
Bij voorbaat dank!
Groet,
David Verweij
Input voor een eventuele actie (al dan niet in combinatie met VW) is natuurlijk altijd welkom!
Het totale bedrag dat uiteindelijk via voetbalwedden binnenkomt laten vergoten door weddenschappen waar value op zit is ook nog een mogelijkheid. Wedden voor het goede doel zeg maar.
Toch even een klein kritisch puntje om over na te denken:
https://alicejongerius.blogspot.nl/2013/11/in-mint-mei-heeft-mijn-slipje-vrij.html
Movember bestaat al ruim 15 jaar en heeft veel geld opgehaald + daadwerkelijke resultaten geboekt in onderzoeken naar kanker. Daarnaast zijn er bij veel goede doelen en instanties niet te vinden welk percentage naar onderzoek gaat en welke resultaten er daadwerkelijk geboekt zijn. Op dat punt heeft ze zeker ongelijk.
Het feit dat kanker commercieel en grappig wordt bevonden ben ik het totaal mee oneens. Ik ben van mening dat dit een strategie is om geld in te zamelen. Bij elk goed doel wordt een 'grappig' idee eraan gebonden om op deze manier mensen niet aan alleen de kanker te laten denken, maar aan de vrolijke kant ervan. Op deze manier wordt er ook daadwerkelijk meer geld opgehaald dan wanneer je mensen met kanker laat zien en alleen de verdrietige kant ervan.
Buiten dat zijn jullie uiteraard niet verplicht om ons te steunen, maar gezien het feit dat je elk goede doel of instantie kritisch kan bekijken en je je mening mogelijk zou aanpassen aan de blog van 1 iemand, zou ik erg jammer vinden!
Het feit dat kanker commercieel en grappig wordt bevonden ben ik het totaal mee oneens. Ik ben van mening dat dit een strategie is om geld in te zamelen. Bij elk goed doel wordt een 'grappig' idee eraan gebonden om op deze manier mensen niet aan alleen de kanker te laten denken, maar aan de vrolijke kant ervan. Op deze manier wordt er ook daadwerkelijk meer geld opgehaald dan wanneer je mensen met kanker laat zien en alleen de verdrietige kant ervan.
Ik ben het er mee eens dat je zoiets bespreekbaar en openlijker moet maken, maar ik blijf erbij dat in dit geval te weinig voorlichting aan word besteed. Bij je laatste zin zou ik graag onderbouwing/bronnen zien, want of er daadwerkelijk meer geld binnenkomt door deze vorm van 'marketing' betwijfel ik, in mijn vriendengroep en familie is Movember namelijk wel bekend, maar de kennis gaat niet verder dan het laten staan van je snor vanwege Bal- en Prostaatkanker.
Ik ben het er mee eens dat je zoiets bespreekbaar en openlijker moet maken, maar ik blijf erbij dat in dit geval te weinig voorlichting aan word besteed. Bij je laatste zin zou ik graag onderbouwing/bronnen zien, want of er daadwerkelijk meer geld binnenkomt door deze vorm van 'marketing' betwijfel ik, in mijn vriendengroep en familie is Movember namelijk wel bekend, maar de kennis gaat niet verder dan het laten staan van je snor vanwege Bal- en Prostaatkanker.
Ik ben het wel met SNKU eens, het is eigenlijk gewoon een hype waardoor mannen hun snor laten staan. Voorlichting kan al een hoop voorkomen en dus ook een hoop kosten, als iedereen ervan op de hoogte zou zijn zou zo'n actie die ruim 100 miljoen oplevert praktisch overbodig zijn.
Desalniettemin is het in principe wel een goede actie, alleen is er geen duidelijkheid over hoeveel geld er naar onderzoek gaat en wat er in de zakken van medewerkers gaat (zie: Alp d’HuZes). Dus ik doneer niet bij dit fonds, heb al wat andere fondsen waar jaarlijks een acceptgiro'tje naartoe gaat
Buiten dat zijn jullie uiteraard niet verplicht om ons te steunen, maar gezien het feit dat je elk goede doel of instantie kritisch kan bekijken en je je mening mogelijk zou aanpassen aan de blog van 1 iemand, zou ik erg jammer vinden!
Wij hebben toegezegd je actie te ondersteunen, dus doen we dat ook (wij komen altijd onze woorden na). De geplaatste link was puur even gericht om na te denken over het onderwerp en de actie. Niet meer en ook niet minder :-)
Vind het mooi je ook je licht laat schijnen over de keerzijde van de goede doelen en jullie dedavid steunen (y)
Zelf ben ik altijd tegen goede doelen geweest en nooit gesteund, omdat ik de manier van omgaan met geld binnen die organisaties ronduit schandalig vind. Als ik op deze manier (snor laten staan en een maand voor lul lopen + een aantal gekke acties bedenken en hier en daar wat mailtjes) wel een steentje bij kan dragen, ga ik dat zeker niet uit de weg.