Fifa 15 - Ultimate Team
Beste VW-Leden en voornamelijk de gamers onder ons,
Op deze site heb ik gemerkt dat er veel mensen het spel FIFA spelen en vele ervan zijn ook bekend met de online game modus Fifa Ultimate Team dat de laatste jaren in Fifa zit ingebouwd. Voor de mensen die het niet kennen maar wel FIFA 15 besteld hebben hier even de uitleg:
Als je Ultimate Team begint dan geef je je team een zlef verzonnen naam en dan krijg je vervolgens een starters pakket oftewel een brons pakje kaarten (een soort van je eerste pokemon kaartjes pakketjes openmaken) waarbij je een team van 11 spelers krijgt en wat reserves alleen ze zijn niet zo goed omdat het uit een brons pakje komt. Dit zijn vaak spelers uit de tweede / derde divisies.
Echter moet je wel op een aantal dingen letten zoals dat je het beste spelers uit hetzelfde land of dezelfde competitie waar ze in spelen bij elkaar in de basis zet zodat ze een goede 'chemistry' hebben. Je kan ook spelers die geen chemistry bij elkaar zetten alleen dan komen passes vaak niet of minder goed aan en ben je toch echt in het nadeel.
Door wedstrijden te spelen in competitie of toernooivorm in ultimate team kan je weer coins verdienen om nieuwe pakjes te kopen (Brons / Zilver / Goud) en spelers kan je weer kopen/verkopen op de transfermakt. Verder kan je ook nog tenues / stadions / voetballen / logo's voor je team kopen en zo dus een thuis stadion instellen met thuis en uit tenue en welke voetbal je thuis mee speelt. Zo bouw je een heel team op en speel je online tegen andere spelers op ultimate team een vriendschappelijke wedstrijd / competitie of toernooi.
Spelers die het in real life goed doen maken kans om in team van de week te komen bij FIFA van de beste 11 spelers. Dit kan uit iedere competitie zijn en dat betekend dat er behalve van deze gouden speler ook nog een zwarte kaart komt in een upgrade vorm waarbij bijvoorbeeld het schieten of passen of iets een paar punten om hoog gaan en het een stuk betere kaart wordt. Als je gouden pakjes opent die week na de bekend maken van team of the week dan heb je de hele week kans om zo'n zwarte kaart in je pakje te krijgen, krijg je deze niet maar wil je hem toch hebben dan zijn er genoeg mensen die ze verkopen op de transfermarkt.
Morgen
Fifa 15 komt donderdag 25 September uit maar morgen gaat de fifa web app online! Dat houdt in dat je vast kan inloggen met je origin account op de Web App morgen. Hier krijg je vast je beginnerspakketje en elke dag als je inlogt krijg je een kleine gift zoals bijvoorbeeld coins of een brons / zilver goud simpel pakje en na een paar dagen kan je alvast een beetje op de transfermarkt rond neuzen en het een ander verkopen/kopen. Uiteindelijk kan je dan al als het mee zit en een simpel zilver of goude team zitten.
De site morgen:
https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/web-app
Dat ik deze off topic heb geopend is vooral om met elkaar te delen welke spelers / gifts jullie in de Fifa 15 webapp hebben gekregen of gekocht deze week en op gegeven als het spel uit is foto's van wat voor teams jullie hebben gemaakt en eventueel kunnen mensen elkaar ook nog eens leuk uitdagen?
Nog een handige site is:
http://www.futhead.com/15/players/
Hier kan je zien welke kaarten er allemaal zijn (is nog niet helemaal geupdate dus er komen nog meer spelers) en je kan ook filteren op competitie / nationaliteit etcetera. Rechtsbovenin kan je ook in het menu naar "FIFA 15" / "Create A Fifa 15 Squad" zodat je teams kan samenstellen om te kijken hoe de chemistry wordt. Dit is gewoon een losse externe site, dit staat verder los van het spel fifa zelf maar hiermee kan je wel teams samenstellen om te kijken hoe het in Fifa 15 gaat worden.
Op deze site heb ik gemerkt dat er veel mensen het spel FIFA spelen en vele ervan zijn ook bekend met de online game modus Fifa Ultimate Team dat de laatste jaren in Fifa zit ingebouwd. Voor de mensen die het niet kennen maar wel FIFA 15 besteld hebben hier even de uitleg:
Als je Ultimate Team begint dan geef je je team een zlef verzonnen naam en dan krijg je vervolgens een starters pakket oftewel een brons pakje kaarten (een soort van je eerste pokemon kaartjes pakketjes openmaken) waarbij je een team van 11 spelers krijgt en wat reserves alleen ze zijn niet zo goed omdat het uit een brons pakje komt. Dit zijn vaak spelers uit de tweede / derde divisies.
Echter moet je wel op een aantal dingen letten zoals dat je het beste spelers uit hetzelfde land of dezelfde competitie waar ze in spelen bij elkaar in de basis zet zodat ze een goede 'chemistry' hebben. Je kan ook spelers die geen chemistry bij elkaar zetten alleen dan komen passes vaak niet of minder goed aan en ben je toch echt in het nadeel.
Door wedstrijden te spelen in competitie of toernooivorm in ultimate team kan je weer coins verdienen om nieuwe pakjes te kopen (Brons / Zilver / Goud) en spelers kan je weer kopen/verkopen op de transfermakt. Verder kan je ook nog tenues / stadions / voetballen / logo's voor je team kopen en zo dus een thuis stadion instellen met thuis en uit tenue en welke voetbal je thuis mee speelt. Zo bouw je een heel team op en speel je online tegen andere spelers op ultimate team een vriendschappelijke wedstrijd / competitie of toernooi.
Spelers die het in real life goed doen maken kans om in team van de week te komen bij FIFA van de beste 11 spelers. Dit kan uit iedere competitie zijn en dat betekend dat er behalve van deze gouden speler ook nog een zwarte kaart komt in een upgrade vorm waarbij bijvoorbeeld het schieten of passen of iets een paar punten om hoog gaan en het een stuk betere kaart wordt. Als je gouden pakjes opent die week na de bekend maken van team of the week dan heb je de hele week kans om zo'n zwarte kaart in je pakje te krijgen, krijg je deze niet maar wil je hem toch hebben dan zijn er genoeg mensen die ze verkopen op de transfermarkt.
Morgen
Fifa 15 komt donderdag 25 September uit maar morgen gaat de fifa web app online! Dat houdt in dat je vast kan inloggen met je origin account op de Web App morgen. Hier krijg je vast je beginnerspakketje en elke dag als je inlogt krijg je een kleine gift zoals bijvoorbeeld coins of een brons / zilver goud simpel pakje en na een paar dagen kan je alvast een beetje op de transfermarkt rond neuzen en het een ander verkopen/kopen. Uiteindelijk kan je dan al als het mee zit en een simpel zilver of goude team zitten.
De site morgen:
https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/web-app
Dat ik deze off topic heb geopend is vooral om met elkaar te delen welke spelers / gifts jullie in de Fifa 15 webapp hebben gekregen of gekocht deze week en op gegeven als het spel uit is foto's van wat voor teams jullie hebben gemaakt en eventueel kunnen mensen elkaar ook nog eens leuk uitdagen?
Nog een handige site is:
http://www.futhead.com/15/players/
Hier kan je zien welke kaarten er allemaal zijn (is nog niet helemaal geupdate dus er komen nog meer spelers) en je kan ook filteren op competitie / nationaliteit etcetera. Rechtsbovenin kan je ook in het menu naar "FIFA 15" / "Create A Fifa 15 Squad" zodat je teams kan samenstellen om te kijken hoe de chemistry wordt. Dit is gewoon een losse externe site, dit staat verder los van het spel fifa zelf maar hiermee kan je wel teams samenstellen om te kijken hoe het in Fifa 15 gaat worden.
in 16-09-2014 16:59 Offtopic
Aanmaakdatum (oplopend)
10
chem staat op 100, nice, ja mijn team heeft niet echt snelheid, maar niet nodig :D
Mijn specialiteit is de first to score bet!
Even een vraagje aan de experts.
In fifa 13 had je alleen snelheid nodig op fut.
In fifa 14 was dit meer kracht.
Wat zijn dit jaar de beste spelers om te hebben? Die hier tussenin zitten?
Ik speel al ieder jaar met spelers die veel snelheid hebben. FIfa 15 heb ik op demo gespeeld en schouderduels zijn wel leuk om te doen dus misschien toch wel wat kracht bij plaatsen
someonee:
Nog steeds snelheid al is dit jaar Dribbling en passing maar voor al fisiek meer belangrijk.. Probeer een goede balans te vinden spelers die alle eigenschappen wel goed beheersen.. Snelheid is minder belangrijk omdat je niet meer de hele wedstrijd als een dwaas rond kan sprinten zonder dat je spelers moe worden, die beginnen helemaal kapot aan de 2e helft nu.
Voor mensen die nog een goedkoop team zoeken om mee te beginnen.
https://www.easports.com/nl/fifa/ultimate-team/web-app/show-off?showoffId=gJPL8v34nLiye:ps3
Is een mooi goedkoop serie A team, bevat alles; snelheid, passing, verdediging, dribbling
Het is ook het team wat ik zelf ga gebruiken en dan verder kan ik gewoon met 25k door traden en tegelijk potjes spelen en dan even snel naar de 100-200k toe gaan.
Dus heb je nog een team nodig gebruik deze ( formatie kan je wijzjgen ofcourse ) , let wel even op wanneer je de spelers koopt, nu zullen ze nog goedkoop zijn en morgen word het of stijgen of dalen.. Mensen gaan enorm veel packs kopen waardoor spelers kunnen dalen maar het kan ook zo maar zijn dat ze gaan stijgen omdat mensen spelers nodig hebben om teams te maken. Dus dat is iets waar op gelet moet worden.
https://www.easports.com/nl/fifa/ultimate-team/web-app/show-off?showoffId=gJPL8v34nLiye:ps3
Is een mooi goedkoop serie A team, bevat alles; snelheid, passing, verdediging, dribbling
Het is ook het team wat ik zelf ga gebruiken en dan verder kan ik gewoon met 25k door traden en tegelijk potjes spelen en dan even snel naar de 100-200k toe gaan.
Dus heb je nog een team nodig gebruik deze ( formatie kan je wijzjgen ofcourse ) , let wel even op wanneer je de spelers koopt, nu zullen ze nog goedkoop zijn en morgen word het of stijgen of dalen.. Mensen gaan enorm veel packs kopen waardoor spelers kunnen dalen maar het kan ook zo maar zijn dat ze gaan stijgen omdat mensen spelers nodig hebben om teams te maken. Dus dat is iets waar op gelet moet worden.
Mijn teams zijn af voor de grote start morgen! Op de Xbox web app kon ik echt een super heerlijk team maken maar daar vooral veel geluk gehad met de gifts die ik dagelijks kreeg en de markt is iets goedkoper dan de playstation en handelen ging daar wat beter.
Xbox Team
Dortmund vind ik in de Demo het fijnst om mee te spelen waarbij alleen Hummels / Piszcek / Reus met mijn team niet overeen komen. Alle 3 heb ik ze vervangen voor aardige alternatieve die deze plekken wel aardig opvullen (Aubameyang / Sokratis / Groskreutz). Met de demo stonden Kagawa en Gundogan niet standaard in de basis, echter ga ik wel voor ze sparen!
Mijn xbox team:
http://i62.tinypic.com/9qy9fk.png">
Team nagebouwd in FutHead voor de statistieken:
http://i60.tinypic.com/3142zok.png">
Aubameyang RM en Blasczykowski LM (bovenin verkeerd neergezet op screen)
Aanvallend:l 80 gemiddeld
Middenveld: 80 gemiddeld
Verdedigend: 80 gemiddeld
Opmerking:
Dortmund heeft geen betaalbare goede LM (reus is niet te betalen)
Als alternatief RM Blaszykovski op links gezet want hij heeft netjes 4 sterren op zijn zwakke voet!
Thuis Stadion:
Signal Iduna Park (Dortmund Station)
Kits:
Home: Dortmund Third Tenue (heb geen coins meer voor thuis tenue)
Away: Dortmund Uit Tenue
Wissels:
Geen (hier voeg ik tijdelijk de standaard bronze en zilvere spelers toe)
Begin doelstelling om te kopen als het spel uit is:
- Gundogan
- Piszczek
- Kagawa
- Liefst Hummels en Reus erbij alleen deze lijken mij de komende tijd onmogelijk.
Playstation Team
Hier minder geluk met handelen en de dagelijkse gift dus ook een minder team:
Mijn PS4 team:
http://i62.tinypic.com/5wgo3t.png">
In de spits messi, die krijg ik voor 5 wedstrijden pre-order bonus.
In deze 5 wedstrijden kan ik sparen voor een vervangende spits.
http://i60.tinypic.com/4j43yf.png">
Aanvallend: 93 (door tijdelijke messi)
Middenveld: 78
Verdedigend: 78
Kits:
Home tenue: Uit standaardpakje
Away tenue: Uit standaardpakje
Wissels:
Begin doelstelling als het spel uit is:
Een sterk premier league team.
Xbox Team
Dortmund vind ik in de Demo het fijnst om mee te spelen waarbij alleen Hummels / Piszcek / Reus met mijn team niet overeen komen. Alle 3 heb ik ze vervangen voor aardige alternatieve die deze plekken wel aardig opvullen (Aubameyang / Sokratis / Groskreutz). Met de demo stonden Kagawa en Gundogan niet standaard in de basis, echter ga ik wel voor ze sparen!
Mijn xbox team:
http://i62.tinypic.com/9qy9fk.png">
http://i60.tinypic.com/3142zok.png">
Aubameyang RM en Blasczykowski LM (bovenin verkeerd neergezet op screen)
Aanvallend:l 80 gemiddeld
Middenveld: 80 gemiddeld
Verdedigend: 80 gemiddeld
Opmerking:
Dortmund heeft geen betaalbare goede LM (reus is niet te betalen)
Als alternatief RM Blaszykovski op links gezet want hij heeft netjes 4 sterren op zijn zwakke voet!
Thuis Stadion:
Signal Iduna Park (Dortmund Station)
Kits:
Home: Dortmund Third Tenue (heb geen coins meer voor thuis tenue)
Away: Dortmund Uit Tenue
Wissels:
Begin doelstelling om te kopen als het spel uit is:
- Gundogan
- Piszczek
- Kagawa
- Liefst Hummels en Reus erbij alleen deze lijken mij de komende tijd onmogelijk.
Playstation Team
Hier minder geluk met handelen en de dagelijkse gift dus ook een minder team:
Mijn PS4 team:
http://i62.tinypic.com/5wgo3t.png">
In de spits messi, die krijg ik voor 5 wedstrijden pre-order bonus.
In deze 5 wedstrijden kan ik sparen voor een vervangende spits.
http://i60.tinypic.com/4j43yf.png">
Aanvallend: 93 (door tijdelijke messi)
Middenveld: 78
Verdedigend: 78
Kits:
Home tenue: Uit standaardpakje
Away tenue: Uit standaardpakje
Wissels:
Begin doelstelling als het spel uit is:
Een sterk premier league team.
hoezo pre order bonus waar kun je dat zien?
arjanb:
Is als je de ultimate team edition hebt besteld van ik dacht 79 euro.
Bij bol.com stond bijvoorbeeld bij "Gratis 5 wedstrijden messi + 40 gratis pakjes verdeeld over een jaar)
Mijn eerste ultimate team online wedstrijd gisteren gestreamd:
http://www.twitch.tv/timbarrett_nl/b/571812861
Gelijk spannende wedstrijd waar ik eerste helft echt heel slecht speelde (inkomen denk ik) en leuk dat regen effect! Van 2-0 achter naar 2-3 winnen in de 90e minuut en tussendoor nog van mijn een afgekeurde buitenspel goal dat in fifa nu heel mooi wordt afgekeurd (de speler blijft juichen en ineens vlag omhoog).
ah ok, dan krijg ik dus messi voor 5 wedstrijden ;-p heb ik niet eens gezien dat je die er bij kreeg
Pff ik krijg telkens als ik FIFA wil starten Er is een fout opgetreden tijdens het starten.. Ik heb de disc al gereinigd maar hij wil nog steeds niet werken