17 mei op Canvas: De Sport van het Gokken
Donderdag 17 mei (morgen), zend CANVAS (= 2é zender van VRT , Belgische tv) om 21:30 een documentaire uit getiteld: "De sport van het gokken".
Het zal gaan over online weddenschappen en de winsten die ermee gemaakt worden , maar ook over de georganiseerde criminaliteit die zijn invloed erop heeft en omkoping in de sport. Dus wie tijd heeft en de zender kan ontvangen, zeker kijken zou ik zeggen.
Edit: link verwijderd want pagina bestond niet meer.
Het zal gaan over online weddenschappen en de winsten die ermee gemaakt worden , maar ook over de georganiseerde criminaliteit die zijn invloed erop heeft en omkoping in de sport. Dus wie tijd heeft en de zender kan ontvangen, zeker kijken zou ik zeggen.
Edit: link verwijderd want pagina bestond niet meer.
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Ik zal de uitzending opnemen en vrijdag online zetten (y)
charlie19901:
Cool! Voor nu alvast bedankt. Plaats je deze op youtube? Dan kunnen we deze mooi in het forum plaatsen ;-)
Hakuna Matatttta.
charlie19901:
Hoe zet ge die op pc ? :p
hubmens:
charlie19901:
Welkom in de het jaar 2012 ;-)
Zojuist gezien, best indrukwekkend en zeker interessant om te weten. Ik raad iedereen aan die het niet gezien heeft de docu nog eens te kijken!!
vw-crew:
Cool! Voor nu alvast bedankt. Plaats je deze op youtube? Dan kunnen we deze mooi in het forum plaatsen ;-)
charlie19901:
Heb ze opgenomen,zal ze zo snel mogelijk online zetten..
Ik dacht eerder aan Torrents, op youtube ga ik dat in 2 of 3 delen moeten doen en dat is niet zo handig (y)
Ik vond het behoorlijk tegenvallen. Weinig onthullends, veel spannende en dreigende muziek maar eigenlijk weinig nieuws. Die speler van Napoli die AC Milan gewoon liet passeren, vond ik het opvallendste. Maar daar werd eigenlijk niet dieper op ingegaan. Van die Italiaanse keeper die openlijk praatte, lieten ze maar één dubieus beeld zien. Dieper ging het niet, laat dan meer bewijzen zien. Napoli banden met de mafia? Vast, maar het werd gemeld als feit zonder met echt goede bewijzen te komen. Laat ons zien waar en hoe het dan fout gaat, dat er in China (en wereldwijd) veel gewed wordt op sport is bekend.
massie1980:
Ik vond het behoorlijk tegenvallen. Weinig onthullends, veel spannende en dreigende muziek maar eigenlijk weinig nieuws. Die speler van Napoli die AC Milan gewoon liet passeren, vond ik het opvallendste. Maar daar werd eigenlijk niet dieper op ingegaan. Van die Italiaanse keeper die openlijk praatte, lieten ze maar één dubieus beeld zien. Dieper ging het niet, laat dan meer bewijzen zien. Napoli banden met de mafia? Vast, maar het werd gemeld als feit zonder met echt goede bewijzen te komen. Laat ons zien waar en hoe het dan fout gaat, dat er in China (en wereldwijd) veel gewed wordt op sport is bekend.
Ik ben het hier mee eens.
Vond de reportage paar maanden terug in de vi indrukwekkender :)
Maargoed houdt wel rekening mee dat niet elk omgekochte speler graag in beeld wilt komen, bang voor bedreigingen uit de onderwereld.
onzemichael:
Maargoed houdt wel rekening mee dat niet elk omgekochte speler graag in beeld wilt komen, bang voor bedreigingen uit de onderwereld.
Ben ik het mee eens, vond het ook opvallend hoe openlijk die Italiaan praatte.
Maar de 'onderzoekers' zijn toch onafhankelijk, die kunnen toch meer feiten laten zien? Er wordt veel gepraat over het manipuleren van wedstrijden, maar weinig wordt met beeld 'bewezen'. Laat eens zien hoe ineens wordt ingezet op bijv. een rode kaart en hoe die dan ook in die wedstrijd gepakt wordt. Dat soort dingen. Nu blijft het vooral veel praten, maar weinig bewijs :)
Ik vind trouwens dat de FIFA hier ook ontzettend naief in is, die lopen echt járen achter en zijn te bang het mooie beeld van het voetbal te verliezen.
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_ander_nieuws/1.1304346
hier de aflevering via hun site
hier de aflevering via hun site