Wedtips van: rjansen82
Bedankt voor de tips boys (en girls?). Ik start een eigen draadje om mijn posse tevreden te houden:smiley: Succes voor hen die volgen en ik hoop dat ik jullie kan helpen. Laten we het positief houden en mekaar van tips voorzien.
Vanmorgen gedeeld, hierbij nogmaals voor de liefhebbers:
De (voetbal)dag begint vandaag vroeg, 17.30 uur, in het mooie Tampere. Ilves werd sinds de oprichting van de club in 1931 tweemaal kampioen van Finland en won tweemaal de beker. De enige van naam die de club ooit heeft voortgebracht is Ari Hjelm, goed voor exact 100 doelpunten voor het Fins Nationale team in de jaren 80.Tegenstander van vandaag is de kampioen HJK Helsinki. Kampioen? Ja, nu al!Met nog 4 wedstrijden te gaan voor de naaste concurrent (RoPS) en 12 punten voorsprong (1 wedstrijd minder) is de kans nihil dat HJK het kampioenschap misloopt. Daarnaast is het doelsaldo (+35 HJK t.o.v. +15 RoPS) in het voordeel van de aanstaande kampioen. Iemand vroeg me onlangs in een privébericht of er 90% zekerheden bestaan...het kampioenschap van HJK is een 100% zekerheid, de rest is 'wedden'. Vandaag heeft HJK het voor het zeggen. Met 1 punt hebben ze genoeg om het kampioenschap 180km Noordelijker veilig te stellen. Unibet geeft @1,80 voor een overwinning van HJK uit bij Ilves. Waarom? Ilves doet het thuis niet slecht. De ploeg staat 5e en verloor thuis maar 2 wedstrijden dit seizoen.De overwinning voor een der ploegen kan me gestolen worden. Mij doet de odd voor topscoorder Joao Klauss wederom verbazen. Klauss to score @2,43 (Unibet) is naar mijn mening enorm hoog en kan ik derhalve niet laten liggen.
Enkele feiten op een rij:
Klauss scoorde reeds 19 doelpunten in 28 wedstrijden.
Klauss scoorde 6 (!!) wedstrijden op rij in de Veikkausliiga.Klauss staat met 19 doelpunten er 2 voor op naaste belager Karjalainen (KuPS; 17 doelpunten).
Klauss scoorde de penalty in de met 3-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Ilves.
De beste man is 21 jaar en zal zijn voorganger Alfredo Morelos (Glasgow Rangers, doelpuntenmaker van beroep) willen volgen naar een grote club in Europa (per 01-01-2019 terug naar Hoffenheim). Blijf deze man volgen, hij gaat in de toekomst (hopelijk vandaag beginnende, mocht hij spelen) geld opleveren!
Ik blijf tijdens mijn Europese roadtrip nog even in het Scandinavische land.
19.00 uur Hammarby IF - IF Elfsborg.
Hammarby staat 3e op 6 punten achter koploper AIK en scoorde reeds 41 maal. Elfsborg doet het beduidend minder en bekleed momenteel de 12e plek in de Allsvenskan en kreeg er 28 tegen in 22 wedstrijden.De ploeg van coach Stefan Billborn verloor afg. weekend met 1-0 de topper tegen AIK Solna en leek zodoende af te haken voor het kampioenschap, het zijn echter nog 8 wedstrijden en ze gaan er vol tegenaan!Gisteren gaf aanvoerder Björn Paulsen tijdens HTV nl. aan de teleurstelling verwerkt te hebben en nieuwe doelen te stellen (aanname die ik doe, Europees voetbal). Ze zullen tegen Elfsborg "Aanvallen, aanvallen, aanvallen", aldus de centrale verdediger. Elfsborg verloor al 5 wedstrijden op rij niet meer (speelde er 3 gelijk en won er 2), daarvoor verloor het er 5 op rij. Wisselvallig ploegje om het zo te zeggen. De bookies gaan uit van een thuisoverwinning @1,79 (Unibet). Ze vinden o2.5 doelpunt niet ondenkbaar @1,58 en geven aan dat de thuisploeg er best o1.5 kan maken @1,62. Voor de uitploeg geven ze een o0.5 @1,34. Hieruit zou men kunnen afleiden dat ze een cs 2-1 verwachten.Als er al twee doelpunten vallen in de Scandinavische competitie kan men er gif op innemen dat er eentje door een aanvaller gemaakt zal worden.Voor de thuisploeg is dat Nikola Đurđić, goed voor 11 doelpunten dit jaar. Hij is er echter vanwege een schorsing niet bij waardoor waarschijnlijk Muamar Tankovic in de punt terecht zal komen. "Tankovic" hoor ik jullie denken? Juist, Tankovic kennen we allemaal van zijn tijd bij AZ.
Naast, of bij afwezigheid van Đurđić, achter hem zal Jiloan Hamad spelen. Hamad is goed voor 8 doelpunten deze competitie. Afhankelijk van de opstelling speel ik Tankovic to score @2,60 (Unibet) of Hamad to score @3,40(Unibet).
Deze laatste speel ik wel low stake (2/5) vanwege het feit dat hij de penalty`s neemt. Scheidsrechter Kristoffer Karlsson gaf 3 pingels in de laatste 6 nationale en internationale wedstrijden (4 in de laatste 8 in de Zweedse competitie).
In Zweden zijn er verder veel erg aantrekkelijke wedstrijden, echter deze kunnen alle kanten op. De odds zijn er ook niet naar om overs te spelen of corners. Zo is bijvoorbeeld de odd voor o.1.5 cards voor Norköpping een "zekerheidje", echter @1.38 (Unibet) niet aantrekkelijk. Ook de BTTS @1,56 (Unibet) bij deze wedstrijd is mij nét te laag om mee te nemen in een combi (vanaf @1.65 vind ik het pas aantrekkelijk).
22.00 uur Sevilla - Real Madrid - Alejandro José Hernández Hernández - kaarten!57 gele en 2 rode kaarten in 9 wedstrijden. Smullen, en zoeken naar de juiste pick!
o4.5 en o5.5 cards staan erg laag bij de bookies. In de laatste onderlinge duels (5) werden er maar liefst 30 prenten uitgedeeld. Staat Real voor, krijgt Sevilla de meeste prenten, is het andersom krijgt Real de meeste prenten. Hier zit meteen het risico voor vanavond. Beide teams spelen naar behoren. Sevilla won afg. weekend zelfs met 2-6 van laagvlieger Levante, 3x Ben Yedder. Ze hebben dit jaar een sterke selectie, Ben Yedder, Silva, Promes, Murriel, Banéga, allemaal mannen van naam. Achterop staan houthakkers, moordenaars en doodschoppers; Escudero, Mercado, Vidal en Goméz. De twee sterkhouders Escudero en Mercado zijn er vanavond niet bij, hetgeen Real in de kaart zal spelen, zij zijn nl. de vaste kern in het team van Pablo Machín.
Er zijn enkele goed geprijsde spelers in het spelaanbod van Unibet die m.i. in aanmerking komen voor de kaart van de dag.
Sergio Ramos @2,40
Éver Banega @2,40
Daniel Carriço @3,50 (mits hij speelt)
Mijn voorkeur gaat uit naar Éver Banega. Aanvallend ingesteld en loopt (waarschijnlijk) tussen Modriç en Casimiro op het middenveld. Eveneens twee aanvallende spelers waardoor Banega vaak in de achteruit zal moeten.
19.00 uur Marseille - Strasbourg.
Wellicht tegen beter weten in moet ik spelen op Thauvin to score en home win @2,43 (Unibet). Thauvin nekte m`n combi in de EL wedstrijd tegen Frankfurt. Afgelopen weekend scoorde hij wel weer tegen Lyon. Het blijft een wereldspeler en loopt nog steeds 1 op 1 in de Franse competitie. Strasbourg doet het niet slecht. Het verloor uit alleen van Lyon (2-0) en bekleed momenteel 11e plek met 8 punten uit 6 wedstrijden. Ik verwacht echter dat ze tekort komen tegen het team van Thauvin en verwacht, evenals de bookies (@1.43 Unibet) een thuisoverwinning.
19.00 uur Nimes - Guingamp.
Nimes krijgt thuis gemiddeld 5.5 corners tegen, Guingamp behaalt uit gemiddeld 4,67 corners (bron: https://www.thestatsdontlie.com/football/europe/france/ligue-1/corners/). De o3.5 corners away @1,67 (Unibet) lijkt me daarom niet meer uitleg verschuldigd.
19.00 uur Udinese - Lazio Roma.
Icardi is een fenomeen, Immobile minstens zo groot! 29 en 23 doelpunten in de voorgaande jaren en nu 3 uit 5, waarvan 2x tegen Genoa afgelopen weekend.
Beide ploegen ontlopen mekaar niet veel. Udine staat 8e, Lazio 6e, verschil is 1 punt in het voordeel van Lazio. Udine won thuis pas 1x en Lazio won uit pas 1x. Ze zullen beide deze reeks willen doorbreken en vol voor de overwinning gaan.
Scheidsrechter is Fabio Merasca, goed voor 2 pingels in 5 wedstrijden. Immo neemt de pingels voor Lazio. In de laatste 3 onderlinge oentmoetingen waar Immo speelde scoorde hij 4 maal. Immobile to score @2,10 (Unibet) lijkt mij een prima verdubbelaar.
Voor de combi voor vanavond ga ik voor Immo to score, Guingamp o3.5 corners, Klauss to score en Hammerby o1.5 goals @13,81 (Unibet).
Succes!
Toch wat meer research verrichten next time. Verrassende uitslagen.
Bedankt weer voor het delen van je tips Rjansen82. Wordt zeer gewaardeerd!
Voor de EL wedstrijden van vanavond heb ik ook al even een klein stukje research gedaan. Helaas zijn er op slechts twee wedstrijden de player cards beschikbaar bij Unibet. Wellicht vult Unibet het nog later aan, maar voor nu alvast deze twee wedstrijden:
Brøndby IF - S.C. Braga om 18:30u.
Bij deze wedstrijd zijn er slechts 5 spelers beschikbaar om te spelen op een kaart. Daarbij is er enkel in te zetten op spelers van de thuisploeg, Brøndby dus.
Als we kijken naar de statistieken van vorig seizoen (2018-2019) in de competitie dan springen de volgende mannen, die beschikbaar zijn op Unibet, er wat mij betreft uit:
Arajuuri @3.75 --> 8 kaarten in 27 wedstrijden.
Wilczek @3.75 --> 7 kaarten in 34 wedstrijden.
Kaiser @4 --> 6 kaarten in 33 wedstrijden.
Voor mij is de verdediger Arajuuri dus de grootste kaartenpakker bij Brøndby, tel daar bij op dat hij dit seizoen in de Deense competitie al goed was voor 2 kaarten in slechts 3 wedstrijden.
FC Midtjylland - Rangers FC om 20:00u.
Bij deze wedstrijd zijn er wederom slechts 5 spelers beschikbaar om op te spelen. Ook hier gaat het enkel om spelers van de thuisploeg, FC Midtjylland dus.
Als we kijken naar de statistieken van vorig seizoen (2018-2019) in de competitie dan springt de volgende speler, die beschikbaar is op Unibet, er wat mij betreft uit:
Sviatchenko @3.50 --> 6 kaarten in 27 wedstrijden.
Wat mij betreft is dit dus de enigste interessante speler om te spelen. Daarbij was Sviatchenko dit seizoen in 4 wedstrijden al goed voor 2 gele kaarten (weliswaar 2x geel in dezelfde wedstrijd en dus uiteindelijk rood).
Mijn combi kaartenbet is op dit moment voor vanavond dus:
Arajuuri + Sviatchenko = @13.13 (Unibet).
Good luck!
Arajuuri + Sviatchenko = @13.13 (Unibet).
Ik speel ze beide mee! Geen goalscoorer bets van mij vandaag. Te onvoorspelbaar.
Europese combi vanavond.
Frankrijk League 1 20:45 uur Monaco - Lyon.
Monaco kende een prima voorbereiding. Van de laatste 4 wedstrijden speelde het slechts 1 maal gelijk. Lyon kende een wat mindere generale. Het won slecht 1 van de laatste 4 wedstrijden.
Scheidsrechter vanavond is Ruddy Buquet, goed voor 31 gele 1 rode kaart in 9 wedstrijden. Voorgaande 3 onderlinge duels vielen resp. 4 gele, 3 gele en 1 rode en 5 gele en 1 rode kaart. Top kaartenpakkers van Monaco zijn de centrale mannen Glik en Jemerson.
Ik heb nog geen idee waar Lyon mee op de proppen komt, Depay of Traore, maar het is óf snel óf sterk en dus een kwaal voor de centrale mannen.
Glik to get a card @2,80 (Unibet) en Jemerson to get a card @2,50 (Unibet) lijken mij prima speelbaar.
p.s. Glik miste geen minuut afgelopen seizoen. Jemerson speelde een stuk minder minuten.
Nederland Keuken Kampioen Divisie 20.00 uur Dordrecht - Nac Breda.
Nac is als degradant de favoriet in dit duel. Ze zijn het bijna aan hun stand verplicht deze wedstrijd te winnen en na een jaar afwezigheid weer terug te keren in de hoogste divisie. Met Finn Stokkers, overgekomen van Fortuna Sittard en Huseyin Dogan, topscoorder met 21 goals van Top Oss (2018-2019), hebben ze aardig wat doelpunten ingekocht. Of het zich uitbetaald moet nog blijken.
Dordrecht kende een prima voorbereiding. Nieuweling Pedro David Rosendo Marques, overgekomen van Sp. Lissabon II, scoorde in de laatste 4 duels 4 maal. Voor vanavond een klein gokje op Marques to score @2,55 (Unibet).
Zweden Superettan 19.00 uur Varbergs BOIS - IK Frej.
Op papier een formaliteit voor de mannen uit Varberg. Varbergs gaat nl. fier aan de leiding en Frej staat een-na-laatste. De doelpunten komen van Astrit Seljmani, goed voor 10 doelpunten in 16 duels.
De laatste 3 wedstrijden van de thuisploeg gingen alle 3 verloren waardoor Mjalby en Brage weer in het spoor van de koploper zijn gekomen. Vanavond is de uitgelezen kans om weer eens vertrouwen te kweken. De bezoekers wonnen immers pas 3 wedstrijden en kregen 34 tegendoelpunten.
Seljmani to score @2 (Unibet) lijkt mij een prima verdubbelaar.
Noorwegen 1 Division 19.00 uur Sandefjord - Start.
Topper in de Noorse Keuken Kampioen Divisie. Nummer 2 tegen nummer 3. Beide teams staan op resp. 5 en 7 punten van koploper Aalesund FK en moeten winnen om in het spoort te blijven.
Beide teams hebben de afgelopen weken veel punten gesprokkeld en veel gescoord. Voor de thuisploeg komen de doelpunten van de schoen van Pontus Engblom (14 uit 13) en bij de bezoekers van Sigurdarson (10 uit 16).
Voor vanavond ga ik toch voor de echte spits Engblom to score @2,60 (Unibet). Sigurdarson speelt meer vanaf het middenveld en Engblom is een echte spits. Daarin tevens meewegend het thuisvoordeel (gras t.o.v. kunstgras bij Start) en het onderlinge resultaat de afgelopen jaren (Sandefjord won 6 van de laatste 7 onderlinge duels).
Bulgarije PFG A 20.00 uur Slavia Sofia - Etar.
De Bulgaarse competitie is een ondergeschoven kind wat mij betreft. De player card odds zijn aan de hoge kant en goalscoorders staan niet altijd juist geprijsd naar mijn bescheiden mening. Zo gaat vanavond de club uit Veliko Tarnovo (gesitueerd in Noord Bulgarije) op bezoek bij de hoofdstedelingen uit Sofia.
Slavia is de derde club uit Sofia en maakte vooral fuore in de jaren 30. In 2018 won het nog de Bulgaarse beker.
De bezoekers uit de Tsarenstad hebben echter het onderlinge voordeel o.b.v. de statistieken. Van de laatste 6 onderlinge duels won Etar er 4. De doelpunten bij de mannen uit Tarnovo komen geregeld van de voet van Daniel Mladenov. Zo zorgde de buitenspeler afgelopen seizoen voor 9 van de 30 doelpunten waaronder 1 maal tegen de tegenstander van vanavond. Ook deze jaargang is Mladenov al goed voor 4 doelpunten in 4 wedstrijden.
Mladenov to score @4,60 (Unibet) vind ik derhalve aan de hoge kant.
België Juplier Pro League 20.30 uur Anderlecht - KV Mechelen.
Het MOET toch een keer goedkomen met de mannen van Kompany. Ondanks een waslijst aan geblesseerden zouden ze nog altijd een beter elftal moeten hebben dan KV Mechelen en voor de winst moeten tekenen vanavond.
De stand op de ranglijst doet toch anders uitwijzen. Mechelen won zijn beide duels en Anderlecht speelde er 1 gelijk en verloor 1 duel.
Positieve uit de wedstrijden is aanvallende middenvelder Michel Vlap. Vlap posteert zich geregeld in scoringspositie en zorgde ook voor twee doelpunten tegen KV Oostende. Helaas dacht de VAR daar anders over en keurde er eentje af.
Vlap to score @2,75 (Unibet) lijkt mij een prima bet voor vanavond.
p.s. Scheidsrechter Lawrence Visser is goed voor 40 gele en 2 rode kaarten in 9 wedstrijden. Lukas Bijker is (naast Vandamme) top kaartenpakker bij Mechelen. Bijker staat op 2,70 to get a card.
Frankrijk Ligue 2 20.00 uur Nancy - Lorient.
Lorient kwam afgelopen seizoen 1 punt te kort om voor promotie naar de League 1 te spelen. Nancy werd 14e. Ook dit seizoen is het beeld niet anders. Lorient staat na twee wedstrijden bovenaan en Nancy staat 11e met 2 gelijke spelen.
Voor vanavond verwacht ik een overwinning van de bezoekers, simpelweg omdat ze een beter team hebben met scorend vermogen van Yoane Wissa en Pierre-Yves Hamel. Ik sluit niet uit dat Nancy er thuis eentje binnen prikt, vandaar dat ik kom op de BTTS away team to win @5,50 (Unibet).
Bovenstaande speel ik in een four-five-six en sevenfold bij Unibet.
Tevens vond ik de odd Pléa to score 2 or more @7,00 (Unibet) wel meldenswaardig. Bekerwedstrijd tussen Sandhausen en Gladbach.
Succes!
Bulgarije AFP A 17.00 uur Botev Vratsa - Cherno More Varna.
Wedstrijd start over 30 minuten, een wat last minute betje.
Scheidsrechter is Petar Kirilov Kostadinov, goed voor 3 penalty`s de laatste 7 wedstrijden. Cherno doet het met 8 pnt. uit 4 wedstrijden prima, aanvallende middenvelder Rodrigo Henrique is met 2 doelpunten gedeeld clubtopscoorder en neemt daarbij ook de penalty`s. Botev staat vrij onderaan en heeft in 4 wedstrijden al 14 kaarten te pakken, niet vies van een overtreding denk ik dan...
Rodrigo to score @ 4,40 (Unibet) speel ik low-stake.
Weer een ronde Champions League op het programma. Vandaag erop of eronder voor sommige ploegen, dus wellicht zijn de kaartenbets weer interessant:
Rosenborg -Maribor om 19:00u
Bij deze wedstrijd zijn er wederom slechts 5 spelers beschikbaar om te spelen op een kaart. Daarbij is er enkel in te zetten op spelers van de thuisploeg, Rosenborg dus. Als we kijken naar de statistieken van vorig seizoen (2018-2019) in de competitie dan springen er niet heel veel spelers uit qua kaarten. Neem daarbij de uitslag van vorige week (1-3 winst Rosenborg) dan denk ik dat je deze wedstrijd beter aan je voorbij kunt laten gaan. Mocht je toch een player card willen spelen bij deze wedstrijd dan gaat mijn voorkeur uit naar Birger Meling.
De scheidsrechter van vanavond is Gözübüyük die in Europees verband soms wel aardig naar de borstzak grijpt.
Meling @3.75 --> 4 kaarten in 16 competitiewedstrijden dit seizoen (2019-2020) en vorig seizoen kreeg Meling 2 kaarten in 4 CL voorrondes.
Soderlund to score @2.30 --> wist vorige week 2 maal te scoren tegen Maribor en was thuis in de vorige ronde tegen BATE ook al 1 maal trefzeker.
Dynamo Kyiv - Club Brugge om 19:30u
Bij deze wedstrijd zijn er slechts 4 player cards beschikbaar op Unibet en is er enkel in te zetten op spelers van de uitploeg, Club Brugge dus. Verder hebben we te maken met de Kroatische scheidsrechter Bebek. In 2018 en 2019 gaf Bebek internationaal niet extreem veel kaarten in vergelijking met jaren als 2016 en 2017. Gezien de uitslag van vorige week (1-0 winst voor Brugge) denk ik dat dit toch wel weer een pittig potje kan worden (vorige week werden er ook al 7 kaarten gegeven), maar spreken mij de 4 player cards niet heel erg aan.
Wel zet ik nog even de statistieken van vorig seizoen op een rij aangezien de huidige Belgische competitie pas net begonnen is en daar weinig op te baseren valt:
Simon Deli @4.50 --> speelt sinds dit seizoen pas bij Club Brugge. Haalde in zijn laatste 3 seizoenen bij Slavia Praag slechts 2 kaarten in 56 wedstrijden.
Clinton Mata @@3.50 --> 4 kaarten in 24 competitiewedstrijden, 0 in 4 CL wedstrijden (in 2018-2019) en heeft vorig seizoen geen EL wedstrijden gespeeld.
Ruud Vormer @3.50 --> 7 kaarten in 38 competitiewedstrijden, 0 in 6 CL wedstrijden (in 2018-2019) en 1 kaart in 2 EL wedstrijden.
Brandon Mechele @4.75 --> 7 kaarten in 32 competitiewedstrijden, 0 in 5 CL wedstrijden (in 2018-2019) en 0 in 2 EL wedstrijden.
FC Copenhagen - Red Star Belgrade om 20:00u
Bij deze wedstrijd zijn er slechts 5 player cards beschikbaar op Unibet en is er enkel in te zetten op spelers van de thuisploeg, Copenhagen dus. Verder hebben we te maken met een scheidsrechter uit Litouwen, genaamd Mažeika. Internationaal gezien is dit ook geen extreme kaartentrekker. Gezien de uitslag van vorige week (1-1 in Servie) ligt alles nog open en zou het zeker weer een aardig beladen kaarten potje kunnen worden (vorige week werden er ook al 7 kaarten gegeven, weliswaar 6 voor Rode Ster en 1 aan Copenhagen).
Dame N'Doye @4.75 --> dit seizoen al 4 goals in 4 competitiewedstrijden en daarbij ook 2 kaarten. Vorig seizoen wist N'Doye in 13 EL wedstrijden 4 kaarten te behalen. Best wat voor een aanvaller. Hier zou je zelfs voor de player special kunnen gaan: N'Doye to score and get booked @12.
Jens Stage @3.20 --> is sinds dit seizoen pas onderdeel van Copenhagen. Wist vorig seizoen bij Aarhus op het middenveld 8 kaarten te behalen in 34 wedstrijden. Het is alleen de vraag of Stage in de basis start omdat hij in de competitie in 4 van de 5 wedstrijden als invaller in het veld kwam. Wist wel bij Copenhagen al 1 kaart te halen in die wedstrijden.
Zeca @3.20 --> hier had Rjansen82 het vorige week al over. Staat op het middenveld en speelt nagenoeg alle wedstrijden. Wist in de vorige ontmoeting een kaart te pakken tegen Rode Ster. Vorig seizoen goed voor 5 kaarten in 32 competitiewedstrijden.
Victor Nelsson @3.75 --> relatief jonge verdediger (20 jaar oud) die is overgekomen van FC Nordsjælland. Was vorig seizoen goed voor 9 kaarten in 34 competitiewedstrijden!
Een aantal kanshebbers dus voor vanavond. Ik wacht zelf even de opstelling af om te bepalen welke spelers van Copenhagen ik definitief speel.
Ajax - PAOK om 20:30u
Bij deze wedstrijd zijn er 6 player cards beschikbaar op Unibet en is er enkel in te zetten op spelers van de thuisploeg, Ajax dus. Verder hebben we te maken met een scheidsrechter uit Engeland, genaamd Pawson. Internationaal gezien wil deze Engelsman wel wat kaarten geven. Gezien de uitslag van vorige week (2-2 in Griekenland) heeft Ajax de beste papieren om de volgende ronde te halen. Vorige week werden er slechts 2 kaarten gegeven. Wellicht is dat vanavond anders omdat het toch de return is.
Tagliafico @3.50 --> 2 competitiewedstrijden onderweg dit seizoen en al 1x op de bon. Vorig seizoen 9 maal een kaart in 15 CL wedstrijden. Ook vanavond zal (afhankelijk van de stand) Tagliafico een harde overtreding niet laten.
Veltman @3.00 --> 2 competitiewedstrijden onderweg dit seizoen en al 1x op de bon. Vorig seizoen weinig wedstrijden in de CL gespeeld door een blessure. Wist in 9 Eredivisie wedstrijden (waarvan 5 als invaller) toch nog 3 kaarten te halen.
Tagliafico zal op zijn vertrouwde linksbackpositie staan en Veltman zal wellicht een centraal duo vormen met Martinez. Mogelijk is dit nog wat onwennig + Veltman is niet vies van wat theater of tijdrekken etc. Voor mij een optie dat Veltman ook in aanmerking komt voor een kaartje.
Celtic - CFR Cluj om 20:45u
Bij deze wedstrijd zijn er 6 player cards beschikbaar op Unibet en is er enkel in te zetten op spelers van de uitploeg, CFR Cluj dus. Verder hebben we te maken met een scheidsrechter uit Letland, genaamd Treimanis. Internationaal gezien een gemiddelde kaartentrekker. Gezien de uitslag van vorige week (1-1 in Roemenie) ligt alles nog open en zou het zeker weer een aardig beladen kaarten potje kunnen worden (vorige week werden er ook al 6 kaarten gegeven, 3 om 3).
Camora @3.00 --> vorig seizoen in de Roemeense competitie goed voor 9 kaarten in 32 wedstrijden.
Ciprian Deac @3.50 --> vorig seizoen in de Roemeense competitie goed voor 7 kaarten in 26 wedstrijden.
Damjan Djokovic @3.00 --> vorig seizoen in de Roemeense competitie goed voor 10 kaarten in 33 wedstrijden.
Hier ga ik voor Camora en Djokovic aangezien zij flinke kaartenpakkers zijn en niet veel gewisseld worden. Deac is namelijk al 33 jaar oud en wordt met regelmaat gewisseld in de tweede helft.
Tot slot gaf Rjansen82 vorige week al aan dat Christie een interessante speler is om to score te zetten. Dit maal ligt de quote wel lager --> Christie to score @2.75.
Uiteraard hoort er zoals Rjansen82 met regelmaat doet ook een funcombi bij of te spelen in de vorm van een systeembet:
Soderlund to score + Nelsson to get a card + Tagliafico to get a card + Djokovic to get a card @90.56 (Unibet).
GL!
Europese Combi vanavond:
Engeland Premier League 21.00 uur Wolverhampton Wanders - Manchester United.
Scheidsrechter is Jonathan Moss. Voor Engelse begrippen een kaartenstrooier, 32 gele en een rode kaart in zijn laatste 5 Nationale duels. De laatste 2 edities van deze wedstrijd werden beide door de Wolves gewonnen met een vracht aan kaarten, resp. 4 gele en een rode en 8 gele kaarten. Het merendeels was voor de bezoekers (8 gele en een rode kaart). Een belangrijke wedstrijd in de benen en voor de boeg (Voorronde EL, Torino) is voor de Wolves nieuw. United speelt deze week geen voorronde en heeft het voordeel van langere rustpauze. Ik schat derhalve de kansen voor de bezoekers hoog in, Man. United to win @2,42 (Unibet) is een prima verdubbelaar.
Voor wat betreft de player cards ga ik zowel voor Luke Shaw to get a card als Ruben Neves to get a card, beide @3,20 (Unibet).
België Jupiler Pro League 20.30 uur Zulte Waregem - Sporting de Charleroi.
Nummer 11 tegen nummer 10 na 3 wedstrijden.
Zulte won 1 maal en verloor er 2. Charleroi speelde er 2 gelijk en won er 1. Zulte heeft zich dit seizoen versterkt met de van Stoke afkomstige Boeroedniër, Saido Berahino. De 1.80m lange sterke aanvaller speelde echter in 3 seizoen maar een aantal wedstrijden en scoorde hierin maar 3 maal. Afgelopen week was hij wel trefzeker in de met 0-2 gewonnen wedstrijd tegen Genk.
Scheidsrechter is de heer Alexandre Boucaut; goed voor 9 penalty`s de laatste 9 (inter)nationale wedstrijden (in 3 van de 9 wedstrijden gaf hij zelfs meer dan 1 penalty). Ook vanavond is een doelpunt vanaf 11 meter niet uit te sluiten, in de laatste 3 onderlinge duels werden er 2 strafschoppen gegeven.
Penalty kick awarded @3,00 (Unibet) is een prima odd.
Noorwegen Eliteserien 19.00 uur Sarpsborg 08 - FK Bodo/Glimt.
Nummer 15 tegen nummer 2. Geen idee waarom de odds voor de bezoekers zo hoog is. De onderlinge resultaten afgelopen jaren, stand op de ranglijst, aantal doelpunten...alles in het voordeel van Bodo.
Met Layouni en Evjen heeft Bodo twee topscoorders in de top 6 staan. Beide waren goed voor resp. 9 en 8 doelpunten. Sarpsborg kreeg dit seizoen 18 doelpunten tegen in 17 wedstrijden. Evjen en Layouni zijn de buitenspelers, Zinckernagel (4 doelpunten) speelt in de punt van de aanval. Op de backposities bij Sarpsborg staan Odegaard en Naess, twee lange verdedigers van 80+ kilo. Ik schat de jonge buitenspelers behendiger in dan de logge verdedigers en voorzie hierbij kansen voor de twee topscoorders.
Evjen to score @3,25 (Unibet) of Layouni to score @3,45 (Unibet) zijn beide speelbare odds. Zelf speel ik de laatste omdat hij topscoorder is en meer minuten heeft gemaakt.
Zweden Allsvenskan 19.00 uur IF Helsingborgs - Göteborg IFK.
Nummer 12 tegen nummer 7. Bezoekers wonnen 5 van de laatste 5 onderlinge duels. Helsingborgs kreeg 29 doelpunten tegen in 19 wedstrijden. Göteborg scoorde er 27 in 19 wedstrijden. Spits Robin Söder was goed voor 5 doelpunten in de laatste 5 wedstrijden voor Göteborg en staat op een totaal van 7 doelpunten in 16 optredens.
Söder to score @2,80 (Unibet) is mijn pick voor deze wedstrijd.
Zweden Allsvenskan 19.00 uur Djurgårdens IF - AFC Eskilstuna.
De thuisploeg is favoriet in deze wedstrijd. De odds wijzen dat ook uit (@1,17 Unibet). Eskilstuna scoorde echter wel al 18 maal in 19 wedstrijden. Vanavond gaan de odds op een BTTS en home to win @3,40 (Unibet). Van de 12 doelpunten die Djurgårdens dit seizoen tegen kreeg waren er 8 in eigen huis.
Zweden Superettan 19.00 uur Varberg BOIS - Brage.
Varberg won 2 van zijn laatste 5 thuiswedstrijden. Brage 3 van de laatste 5 uitwedstrijden. De ploegen ontlopen elkaar dit seizoen niet veel, ze staan momenteel 3e en 4e op 1 punt van elkaar. Ook qua doelsaldo ontlopen ze elkaar niet veel, +12 t.o.v. +16.
Varberg ontliep afgelopen seizoen ternauwernood degradatie, terwijl Brage 6e werd. Al met al een wedstrijd die alle kanten op kan.
Bij Brage loopt Christian Kouakou in de aanval, thans goed voor 10 doelpunten in 15 wedstrijden. Kouakou neemt tevens de penalty`s. In de laatste 5 wedstrijden was Kouakou goed voor 4 doelpunten en is daarmee de man in vorm.
Kouakou to score @2,65 (Unibet) neem ik mee.
Bulagrije A PFG Lokomotiv Plovdiv - Dunav 2010.
Plovdiv thans de nummer 5 en Dunav nummer 10 op de ranglijst. Spits Birsent Karagaren is al goed voor 4 doelpunten in 5 wedstrijden en zorgt daarmee voor 1/3 van de tot nog toe gescoorde doelpunten van de ploeg. Dunav kreeg er reeds 10 tegen in 5 duels.
Karagaren to score @ 3,05 (Unibet) vind ik mooi geprijsd.
Bovenstaande speel ik allemaal singel en in four-five-six -en sevenfold system:
Succes!
Op verzoek hierbij mijn picks voor vnvd.
Ik ben op zoek naar feed-back over picks, ik zoek veel uit maar heb lang niet alle info. Samen weten we meer dan eentje alleen, dit zou ten goede komen aan de winst. Voor alleen een 'duimpje omhoog' kost het me teveel tijd, vandaar dat ik privé tips en trucs deel met een collega vw'er die er ook veel kijk op heeft.
Het is dus geen kwestie van onwil, maar meer behoefte aan feed-back en evt. aanpassingen.
Voor vanavond heb ik het navolgende epistel op papier gezet:
Noord Ierland - Duitsland: away to score from penalty @4. Orsato is er niet vies van, zit op ongeveer 50% in eigen competitie de laatste wedstrijden. Op nationaal niveau wel wat minder, maar verder is er niets speelbaar deze wedstrijd. Wellicht komen er later vandaag nog player cards voor de Ieren beschikbaar. Dan uiteraard deze spelen.
Polen - Oostenrijk: voor beide teams behoorlijk wat belangen. De Polen nemen afstand of de Oostenrijkers sluiten bij. Met Slovenië en Israël in het kielzog moeten beide teams winnen. Kassai is er niet vies van, 34 in de laatste 8 Internationale wedstrijden. Glik zat om onbekende reden niet bij de selectie afgelopen weekend, maar is m.i. wel altijd in voor een prentje. Glik staat @4 mocht hij spelen.
Rusland - Kazachstan: de Kazakken zijn in 1991 officieel onafhankelijk verklaart van de huidige tegenstander van vandaag, de toenmalige Sovjet-Unie. Zulke wedstrijden zijn altijd extra beladen, zie het als Nederland-Duitsland of Ierland-Nord Ierland. Helaas laten ze ons niet op de player cards voor de bezoekers inzetten waardoor ik gedwongen ben om een doelpuntenbet te plaatsen. De meest voor de hand liggende zou zijn Dzyuba 2x of meer @3,95. Scoorde in de heenwedstrijd 1x, maar heeft er de gehele jaargang al 6 tegen de touwen weten te werken. Neemt tevens de penalty`s. Scheidsrechter is een Montenegrijn, goed voor 3 penalty`s de laatste 6 wedstrijden. Montenegrijnen en Russen zijn van oudsher wel vriendelijk voor elkaar. Rusland was in het verleden na Ijsland de twee staat die Montenegro als onafhankelijke staat beschouwde. Hopen dat dit vanavond wordt uitbetaald in 11-meters en doelpunten ;)
Schotland - België: wederom McGinn of McTominay @3,75 of @4. Beide werden wel gewisseld afgelopen wedstrijd na resp. 63 en 78 minuten. Wellicht is een van de backs of centrale mannen een optie. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Cooper, de man die afg. weekend ook geel kreeg.
Slovenië - Israël: voor deze wedstrijd gaat mijn voorkeur uit naar middenvelder Kurtic @4,25. Onderling duel tussen de nummers 3 en 4 met veel belangen op het spel en een Engelse kaartenzwaaier (40 gele en 4 rode in 9 wedstrijden). Eran Zahavi is de grote man bij de Israëliërs. De 32 jarige spits onder contract bij Guangzhou wist er al 8 te prikken deze jaargang. In zijn totale carrière loopt hij bijna 1 op 1, 209 doelpunten in 279 officiële wedstrijden. Een andere optie is CV Struna to get a card @3,20. Pakte ook geel tegen Polen.
Mocht Zahavi to score beschikbaar komen dan overweeg ik deze ook in combi, maar niet in de 7-fold.
Hongarije - Slowakije met een Spaanse scheids (goed voor 17 uit 4 qua kaarten Internationaal). Wederom belangen, nummer 2 tegen nummer 3. Kroatië zal vandaag weglopen na een te verwachten overwinning tegen Azerbeidzjan. In deze wedstrijd gaat het om aanhaken. Wales ligt op de loer en kan rustig afwachten want speelt vandaag niet.
Orban werd in de rust ingebracht voor Baráth, reden mij onbekend, maar volgens mij wissel je niet zomaar een CV. Wellich zal Orban vnvd. vanaf de start spelen. Orban is bij RB Leipzig vaak wel in voor een kaartje. De Slowaken staan m.i. wat hoog in het rijtje, met alleen Hamsik en Kucka win je geen EK en Rusnák is ook niet meer wat het geweest is.
In deze wedstrijd twijfel ik over Orban @4 of Skriniar @3,50
Estland - Nederland: last but not least. Penalty away to score @4 of Depay scoren en assist @6. Depay was de gevierde man afgelopen weekend, maar dat werkt bij onze vriend weleens in het nadeel. Zul je altijd zien dat hij vanavond er een one-man-show van wil maken die totaal mislukt. Scheidsrechter Boyke is goed voor 4 pingels de laatste 8 wedstrijden en gaf in de WK kwalificatie Estland - Nederland op 06-09-2013 in de 90e minuut rood aan Piiroja en een penalty aan Nederland (2-2 v. Persie 90+4). Mooi detail; de man die toen 2x scoorde, Vasiljiev, is er 6 jaar en 3 dagen later nog steeds bij, 36 jaar nu!
Ik speel bovenstaande dus in 7-fold combi vanaf de 4-fold t/m de 7-fold. Totale inzet EUR15.
Succes!!
Weinig succesvol gisteren, enige positieve is dat je er beter 7 fout kunt hebben dan dat je combi op eentje stuk loopt...
Vandaag wederom een 7-fold voor de liefhebbers.
Montenegro - Tsjechië:
Eerste wedstrijd een simpele 3-0 overwinning voor de Tsjechen en ook vanavond verwacht ik weinig tegenstand van de nummer 4 in deze poule. Met 2 punten is de thuisploeg zo goed als uitgeschakeld en zorgen ze enkel nog voor opvulling van poule A.
Tsjechië daarentegen zal moeten winnen om Kosovo voor te blijven. Kosovo treed vanavond aan tegen Engeland en zal dit duel normaal gesproken niet als winnaar uitkomen. Al met al kunnen de Tsjechen goede zaken doen.
De player cards zijn enkel voor de Tsjechen, hier zie ik weinig interessants tussen staan. Hoogsten Marek Suchý to get a card @4,25 (Unibet).
Ik neig meer naar Schick to score & Away to win @3,95.
Schick neemt de penalty`s en scoorde de laatste 3 EK kwalificatie wedstrijden 4 maal. De Turkse arbiter van vanavond gaf 5 penalty`s in zijn laatste 4 internationale duels.
Engeland - Kosovo:
Zoals al aangegeven zal Kosovo deze wedstrijd niet als winnaar uit de strijd komen. De laatste verloren thuiswedstrijd van Engeland dateert al van meer dan een jaar geleden (1-2 Spanje) en met Kane binnen de gelederen en twee snelle buitenspelers is Engeland in staat om de Kosovaren met 3 of 4 doelpunten verschil naar huis te sturen.
Ook hier geen player cards voor de(vermoedelijk) verdedigende partij, alleen voor de Engelsen. Dit is een loterij waar geen winnaars uit komen. Vandaag wederom een anders pick, nl. de home to score from a penalty @3,25. Engeland kreeg al 3 penalty`s deze kwalificatiereeks en scoorde ze alle 3 (Kane). De laatste wedstrijd kregen ze er zelfs 2 van scheidsrechter Guida.
Vanavond is Felix KaartenZwayer de leidsman van dienst. Niet direct een penaltystrooier, maar wel niet vies van een kaartje.
Een andere optie is Kane to score 2 or more goals @3,50.
Luxemburg - Servië:
Beide teams hebben 4 punten in poule B, 1 punt minder dan nummer 2 Portugal. Portugal heeft daarentegen wel een wedstrijd minder gespeeld.
Bij de Luxemburgers is het niet meer zoals jaren geleden de vraag hoeveel doelpunten je ging maken. Ik heb nog geen wedstrijd gezien, maar de cijfers wijzen uit dat ze de zaakjes beter op orde hebben. Zo verloren ze maar 2x met 1 doelpunt verschil van koploper Oekraïne (waar Servië met 5-0 klop kreeg) en wonnen ze zelfs van Litouwen.
Servië zou op papier normaal gesproken toch een maatje te groot moeten zijn. Namen als Tadić, Mitrović, Ljajić en Nastasić klinken bekender in de oren dan Turpel en Rodrigues. Na het verlies van Servië op Portugal zullen de Serviërs vanavond moeten winnen willen ze nog aanspraak kunnen maken op plek 2 in deze poule. Wat mij opviel in de voorgaande wedstrijden is dat vooral de backs van de tegenstander van Luxemburg wel kaarten krijgen. Afhankelijk van de opstelling van vanavond zou dat kunnen duiden op Kolarov of Milenković. Laatstgenoemde kreeg tegen Oekraïne als "gelegenheidsback" de gele prent en Kolarov tegen Portugal. Milenković is goed voor 6 kaarten in 23 wedstrijden voor het Nationale team en staat behoorlijk gunstig geprijsd vanavond @6,50.
De stats van de scheidsrechter, de Israëliër Grinfeld, zijn net een regenboog zoeveel kaarten deelt de goede man uit. In zijn laatste 7 officiële wedstrijden goed voor 34 gele en 6 rode kaarten (waarvan 3 direct rood).
Naast bovenstaande player card pick zou ik ook wel opteren voor Tadić to give an assist @3,20. Tadić gaf de laatste 2 wedstrijden 3 assists.
Litouwen - Portugal:
De andere "kraker" in poule B onder leiding van Bas Nijhuis.
Ronaldo to score from outside the penalty box @4 of Ronaldo to score from a header @3,25. Litouwen is het lelijke eendje in deze poule en Portugal zal met minimaal 2 doelpunten verschil eroverheen walsen. Beide opties m.i. prima te spelen. Evt. nog Ronaldo to score from a direct free kick @7 (low stake) in een funbetje.
Moldavië - Turkije:
De Turken gaan aan de leiding samen met Frankrijk en Ijsland, de rest is klaar. Een scheidsrechter die weinig kaarten geeft, geen penalty`s. Het beste wat ik ervan kan maken is Calhanoglu to give an assist @4. Gaf in de heenwedstrijd ook de assist op de 2-0 (wedstrijd werd met 4-0 gewonnen door Turkije).
Tosun to score at least 2 goals @9,50 vind ik gezien de statistieken ook aan de hoge kant. Scoorde in de heenwedstrijd ook 2 maal
Frankrijk - Andorra:
Scheidsrechter Balakin fluit zijn eerste wedstrijd in de 'grote-mensen-competitie', was voorheen vooral aangesteld in de U17 wedstrijden en heeft daar geen hele noemanswaardige statistieken aan overgehouden.
De enige speelbare opties in deze wedstrijd zijn Griezmann to score and give an assist @3,50 of Giroud to score and give an assist @4 of Giroud to score from a header @3
Aangezien Griezmann 2 goals en 4 assists heeft en Giroud 3 goals neem ik Griezmann mee in m`n combi.
Albanië - Ijsland:
De andere koploper in poule H Ijsland mag op bezoek in Albanië.
Ijsland won de eerste wedstrijd met 1-0 en er werden totaal 4 kaarten uitgedeeld door de Schotse scheidsrechter, 1 voor de Ijslanders en 3 voor de Albaniërs. Vandaag staat Kružliak tussen beide, goed voor 37 gele en 3 rode kaarten in 7 Internationale wedstrijden. Voor Ijsland lijkt het vanavond erop of eronder, ze ontvangen nl. nog Frankrijk thuis en mogen nog naar de hel van Istanbul de een-na-laatste wedstrijd.
Er zijn 5 player cards beschikbaar deze wedstrijd, alleen voor Ijsland:
Gunnarsson, Aron Einar (Iceland): 55 kaarten in 349 wedstrijden / 13 in 78 (Nationale elftal).
Hermannsson, Hjörtur (Iceland): 19 in 141 wedstrijden / 3 in 46.
Sigurðsson, Ragnar (Iceland): 34 in 263 / 9 in 78.
Skúlason, Ari Freyr (Iceland): 57 in 292 / 7 in 55.
Árnason, Kari (Iceland): 66 in 313 / 12 in 72.
Allemaal geen moordenaars helaas en ook allemaal nog geen kaart gepakt deze kwalificatiereeks.
De odds voor de overwinning liggen ligt in het voordeel van Ijsland (3,10 - 3,10 - 2,55). Aangezien de scheids ook geen penalty gever is gaat mijn voorkeur dat ook uit naar een doelpuntenmaker, afhankelijk van de opstelling zal dit Böðvarsson to score @4, Sigurðsson @3,65 of Sigþórsson @3,55 zijn.
De 7-fold komt er dan als volgt uit te zien:
https://gyazo.com/b165b1925bc0e35b595fce03d29bbde4
Mocht iemand nog verbeteringen hebben dan lees ik ze graag terug!
Succes!
Tadic is toch naar huis met een blessure?!