Wedden op corners: waar moet je op letten?
Sommigen van jullie hebben mij al waarschijnlijk een paar keer in de chat wat tips over wedden op corners zien geven. Nu is het zo dat ik (ook al zeg ik het zelf) redelijk wat winst maak met corners spelen. Nu hebben al een paar keer wat mensen gevraagd waar ik op let etc. als ik een corner bet plaats, bij deze mijn tips:
Most corners voor het team zonder de rode kaart
Als een team een rode kaart heeft gekregen en de tegenstander moet nog aanvallen om nog wat van de wedstrijd te maken, zet ik altijd in op most corners voor het team zonder de rode kaart (Ik zet dan meestal most corners voor team A FT en niet HT). Nu moet je wel opletten wanneer je dit doet, als een team met 6-1 voor staat in corners en ze krijgen een rode kaart en je bet op most corners voor de tegenpartij dan zal deze weddenschap zeer waarschijnlijk niet uitkomen. Ik doe het vaker als ze 3-1 2-1 1-1 5-4 6-4 etc etc. achter staan in corners (of zelf 1-2 / 4-5 etc voor staan, bij 1-3/4-7 etc voor is de odd waarschijnlijk veel te laag.). Ook moet je opletten dat het team zonder de rode kaart niet compleet word gedomineerd.
Late corners
Vaak als een ploeg achter staat die redelijk wat corners krijgt pak ik rond de 86ste minuut nog een late corners, deze heeft vaak een odd van 2 en zo kan je makkelijk je geld verdubbelen.
Corner intervals
Ik pak soms ook intervals op corners, bijv. als een team compleet gedomineerd word en het team dat domineert veel corners krijgt. Ook werkt interval corners als een team achterstaat en de tegenpartij een rode kaart heeft.
Als je op een overs/unders wilt wedden let ik op de volgende dingen:
- Als een wedstrijd net 10 minuten bezig is en er zijn al een stuk of 2/3 corners gevallen ga ik voor een over rond de odd 1.50/1.60/1.70
- Bij half time kijk ik altijd of er veel corners zijn gevallen. Het is heel vaak zo dat in de 2de helft net zo veel/meer/1 minder corners vallen dan als in de 1ste helft. LET OP: dit is niet altijd zo, wel heel vaak.
- Je moet erg oppassen met under weddenschappen bij corners, heb wel eens meegemaakt dat er 3 corners in 3 minuten vielen. Ik wed alleen op unders als het een zeg maar 'dode' wedstrijd is en er bijna niks meer gebeurd
- Als het een aanvallende wedstrijd is/een team valt veel aan pak dan een over of ga voor de most corners voor team A of B (het team dat veel aanvalt dus) maar hier kom ik later in mijn stuk nog op terug.
- Soms heeft team A 7 corners en team B 1 corner bij HT, als team A dan met 3-0 voor staat is de kans groot dat team A rustig aan gaat doen en de corners niet meer zo snel gaan vallen. Let daar dus goed op.
- In de 1ste en 2de helft komt er altijd een periode waar er weinig corners vallen, ook komt er een periode waar ineens veel corners vallen. Dit is zo bij heel veel wedstrijden. Als je goed kan aflezen wanneer de corners gaan vallen en wanneer er even een tijdje niks valt kan je redelijk veel winst maken.
Most corners
Heel soms bet ik op most corners voor team A als team B 1-0/2-0/2-1/6-4/8-6 etc voor staat. Want team A moet wel druk gaan zetten en dan zullen er automatisch veel corners vallen. LET OP: ik heb vaak meegemaakt dat de tegenpartij alsnog veel corners krijgt, terwijl het andere team eigenlijk moet aanvallen. Dit systeempje werkt niet zo goed voor mij, maar misschien wel voor jou.
Most corners HT / over/under HT
Tenslotte wed ik soms ook nog op most corners HT / over/under HT (Bij de meeste weddenschappen die ik plaats ga ik voor FT en niet HT). Als je op HT wilt wedden moet je gewoon uitgaan van de punten hier boven, je moet wel oppassen.. niet in de 35-40ste minuut nog op corners HT gaan zetten tenzij je er veel vertrouwen in hebt.
LET OP:
Ik heb al eerder aangegeven dat er periodes komen waar veel en weinig corners vallen, niet meteen denken als er veel corners zijn gevallen in 10-15 minuten dat er dan in de 1ste helft nog 5 bijkomen, dan doe je het verkeerd en maak je vaker verlies. Ik ga dus, wat ik al eerder heb aangegeven, meestal uit van de eerste 10 minuten of ik wacht dus tot HT voordat ik mijn weddenschap ga zetten.
Ook is het soms zo dat team A 7 corners heeft en team B 1 corner bij HT, als team A dan met 3-0 voor staat is de kans groot dat team A rustig aan gaat doen en de corners niet meer zo snel gaan vallen. Let daar dus goed op.
Nog een paar tips:
- Teams met snelle en behendige buitenspelers hebben meer kans op corners dan teams zonder buitenspeler/een slechte buitenspeler.
- Je moet niet denken dat als PSV tegen Roda JC speelt PSV automatisch de meeste corners krijgt, daarom wed ik dus vaak live en wacht ik af wat de teams doen qua corners.
- Je moet je vaker richten op odds tussen 1.50-2, die hebben heel veel kans van slagen. (Most corners hebben vaak een hogere odd, deze pak ik vaak alleen als tegenstander rood heeft en ze achter staan in corners)
- NOOIT combi's spelen.
UPDATE:
Soccerway heeft zich sterk verbeterd en geeft nu accurate stats van corners, ook flashscore houd bij redelijk wat wedstrijden corners bij. Dit maakt het mogelijk om live bets te verbeteren en PRE-MATCH bets te zetten
Je kan je live bets hiermee verbeten, als je ziet dat er bij HT bijv. veel corners zijn kan je Soccerway checken en kijken of de teams in vorige wedstrijden ook redelijk wat corners krijgen/tegen krijgen.
Pre-Match:
Ik zet door deze verbeteringen nu redelijk wat pre-match bets op corners, waar ik vooral op let zal ik hieronder uitleggen:
- Als je 2 teams hebt die tegen elkaar spelen en veel corners krijgen en ook tegen krijgen zet ik altijd een over.
- Soms krijgt team A veel corners en krijgt team B veel tegen, vaak zet ik dan total team corners. Je moet daar soms wel mee opletten want soms gaat team A bij een 3-0 voorsprong rustig aan doen en zullen ze niet meer zo veel corners krijgen.
- Ik zet nooit most corners pre-match, is te onvoorspelbaar. Vaak als een team achterkomt gaat het andere team meer drukken en zullen hun meer corners krijgen (dit zal niet altijd zo zijn).
- Je moet er goed op letten waar teams veel corners krijgen, misschien speelden ze tegen een heel zwak team en krijgt dat team in het algemeen veel corners tegen. Het verstandigste is dus als je naar de stats kijkt van meerdere wedstrijden en niet 1 of 2.
- Let er ook op met wat voor soort buitenspeler ze spelen, snelle buitenspelers die graag voorzetten geven meer kans op corners.
- Er is vaak ook een verschil in het aantal corners wat een team thuis en uit krijgt, let daar ook goed op.
Als je nog vragen hebt zal ik ze hieronder beantwoorden.
Veel succes met je corners weddenschappen!
Als je niet echt weet waar je moet beginnen, kan dit misschien dienen als hulp:
Een vriend van me wed ook veel op corners (misschien nog wel beter dan mij ;) ) en is een bloga gestart, ik zal hier ook vaker mijn tips plaatsen: http://7corners.blogabet.com/ (Dit is dus niet mijn bloga, ik plaats er alleen af en toe tips). Nog meer wedden op corners? Bekijk deze pagina!
Ik pak ook aardig wat winst met corners, ook prematch. Teams die veel corners krijgen doen dat over het algemeen constant, vanwege de speelwijze. Southampton (vooral thuis) en Arsenal zijn bijvoorbeeld teams die veel corners mee krijgen.
Zal er eens na kijken, dankjewel voor de tip.
Ik pak ook aardig wat winst met corners, ook prematch. Teams die veel corners krijgen doen dat over het algemeen constant, vanwege de speelwijze. Southampton (vooral thuis) en Arsenal zijn bijvoorbeeld teams die veel corners mee krijgen.
Het blijven soms wel onvoorspelbare dingen, die corners. Afgelopen maandag bij Everton - QPR bijvoorbeeld nog. Had een aardige bet gevonden, Everton -3.5 corners. QPR kreeg tot dan toe gigantisch veel corners tegen in uitwedstrijden en Everton kreeg er soms veel, soms weinig in thuiswedstrijden. Swansea thuis kregen ze bijvoorbeeld elf corners voor en nul tegen. QPR miste Austin en was aanvallend dus gehavend. Uiteindelijk had QPR acht corners, Everton één.
Gelukkig had ik hem niet als wedtip in de voorbeschouwing gezet ;)
Het blijven soms wel onvoorspelbare dingen, die corners. Afgelopen maandag bij Everton - QPR bijvoorbeeld nog. Had een aardige bet gevonden, Everton -3.5 corners. QPR kreeg tot dan toe gigantisch veel corners tegen in uitwedstrijden en Everton kreeg er soms veel, soms weinig in thuiswedstrijden. Swansea thuis kregen ze bijvoorbeeld elf corners voor en nul tegen. QPR miste Austin en was aanvallend dus gehavend. Uiteindelijk had QPR acht corners, Everton één.
Gelukkig had ik hem niet als wedtip in de voorbeschouwing gezet ;)
Klopt maar dat blijf je altijd houden met betten, wel grappig dat je het zegt want ik heb op die wedstrijd live QPR HT most corners gespeeld :p
op welke site gokken jullie?
Unibet, maar ik ben het overwegen om over te stappen op interwetten want die bieden veel corner markten aan.
Ik ga je volgen, ben benieuwd :D