Online wedden illegaal in Nederland?
Hallo allemaal, Ik heb al meerdere keren gehoord dat online wedden in nederland illegaal is.
Zelf sta ik ingeschreven bij Unibet. Wat betekent het nou dat het online wedden in NL illegaal is?
Moet je ergens mee uitkijken hoef je niet bang te zijn voor eventuele boetes?
Hoop dat jullie het antwoord weten!
Zelf sta ik ingeschreven bij Unibet. Wat betekent het nou dat het online wedden in NL illegaal is?
Moet je ergens mee uitkijken hoef je niet bang te zijn voor eventuele boetes?
Hoop dat jullie het antwoord weten!
in 29-08-2011 16:53 Hulp en advies
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Bedankt allemaal ik begrijp er nu heel wat meer van! (y)
En het gaat nog heel lang duren voordat ik 450 per weddenschap ga verdienen dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken :)
En het gaat nog heel lang duren voordat ik 450 per weddenschap ga verdienen dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken :)
https://www.voetbalwedden.net/goksites' target='_blank' rel='follow'>goksites gaan bijdragen aan een verslavingsfonds om kansspelverslaving tegen te gaan. De Kansspelautoriteit moet toe gaan zien op de handhaving en het afgeven van vergunningen.
ChristenUnie-Kamerlid Gert-Jan Segers vindt het "ongelofelijk triest dat het kabinet de mogelijkheden voor gokken wil verruimen".
"Hoe ruimer de mogelijkheden voor gokken, des te groter de kans op gokverslaving. Op deze manier gaan we nog meer belasting innen over de rug van nog meer verslaafden", aldus Segers.
Rutger-Jan Hebben, directeur van de brancheorganisatie van online kansspelaanbieders, vindt het een goede zaak dat online gokken wordt gereguleerd. Hij stelt echter wel voor om het kansspeltarief te verlagen naar 10 procent. Volgens hem zullen hierdoor meer mensen de overstap maken van illegaal naar legaal gokken.
Dus we hoeven niet 'over te stappen' ?! :D
ChristenUnie-Kamerlid Gert-Jan Segers vindt het "ongelofelijk triest dat het kabinet de mogelijkheden voor gokken wil verruimen".
"Hoe ruimer de mogelijkheden voor gokken, des te groter de kans op gokverslaving. Op deze manier gaan we nog meer belasting innen over de rug van nog meer verslaafden", aldus Segers.
Rutger-Jan Hebben, directeur van de brancheorganisatie van online kansspelaanbieders, vindt het een goede zaak dat online gokken wordt gereguleerd. Hij stelt echter wel voor om het kansspeltarief te verlagen naar 10 procent. Volgens hem zullen hierdoor meer mensen de overstap maken van illegaal naar legaal gokken.
Dus we hoeven niet 'over te stappen' ?! :D
Of zullen bookmakers als Unibet direct al 'meewerken' aan de nieuwe vergunningen en dus de 20% belasting?
tipsvoorwinst:
Of zullen bookmakers als Unibet direct al 'meewerken' aan de nieuwe vergunningen en dus de 20% belasting?
Als het niet anders is dan zullen de bookmakers wel moeten. Wel verwacht men dat door de 20 kansspelbelasting meer mensen op buitenlandse blijven gokken. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Toto Sigarenboer
Wordt die 20% dan niet gewoon eigen verantwoordelijkheid in plaats van dat de bookmakers dat moeten afdragen?
ik ben toch niet de enige die vind dat dit geen positieve ontwikkeling is voor ons? Hierdoor wordt het alleen maar lastiger om serieus te gaan spelen en verder zullen overal wel belastingregels worden ingevoerd
wanyama22:
ik ben toch niet de enige die vind dat dit geen positieve ontwikkeling is voor ons? Hierdoor wordt het alleen maar lastiger om serieus te gaan spelen en verder zullen overal wel belastingregels worden ingevoerd
Eens, een slechte zaak. Het is ook bijzonder oneerlijk. Vermogen in box 3 wordt al belast met 1,2% per jaar, dus waarom moet gokken apart belast worden? Met aandelen, opties, turbo's enz kan je ook ''belastingvrij'' winst maken.
Bookmakers met een licentie moeten zelf belasting afdragen, je hoeft dat dus niet meer zelf te doen, alleen als je nog bij een bookmaker speelt die geen licentie heeft, dan moet je het wel zelf betalen zoals nu ook al het geval is.
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de belasting zit, maar meer dat je steeds minder keus krijgt qua bookmakers, SBOBet - Dafabet de grote Asian Bookmakers die zullen sowieso geen licentie aanvragen en de kans is groot dat ze op een bepaald moment gewoon NL spelers helemaal gaan weren, net zoals ze al met spelers uit België doen.
Dan moet je het dus gaan doen met bookmakers als Unibet - Bwin - Tonybet en al de euro bookmakers met lage limieten en lage odds.
Ik denk dat het probleem niet zo zeer bij de belasting zit, maar meer dat je steeds minder keus krijgt qua bookmakers, SBOBet - Dafabet de grote Asian Bookmakers die zullen sowieso geen licentie aanvragen en de kans is groot dat ze op een bepaald moment gewoon NL spelers helemaal gaan weren, net zoals ze al met spelers uit België doen.
Dan moet je het dus gaan doen met bookmakers als Unibet - Bwin - Tonybet en al de euro bookmakers met lage limieten en lage odds.
Als de bookies zelf belasting moeten gaan afdragen dan zullen we dat ook aan de noteringen gaan merken.
-
Dit heeft alleen nadelige gevolgen voor ons. In 2015 kies ik alleen nog voor de 'illegale' bookies.