Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Levert wedden op gelijke spelen langetermijnwinst op?

In dit topic ga ik kijken of het mogelijk is op de lange termijn een goede winst te maken met het wedden op gelijke spelen. Ik zet nu al een aantal weken in op wedstrijden uit de Engelse League One en League Two, aangezien daar veel gelijke spelen vallen, en heb daar tot nu toe een heel aardige winst mee gescoord.

Als voorbeeld heb ik hier de eindklassering van League One en Two van afgelopen seizoen:

Zoals je ziet heb ik al een aantal clubs die vorig jaar bijzonder goed scoorden gemarkeerd. Elke speelronde zal ik proberen te voorspellen welke wedstrijden de grootste kans op een gelijkspel hebben door te kijken naar 2 criteria:

1 - Zijn de teams ongeveer gelijk in sterkte? (dit doe ik voornamelijk door te kijken naar de odds, ideaal is als de odd van het uitteam net iets lager ligt dan die van het thuisteam)
2 - Hebben beide teams een redelijke tot goede geschiedenis van gelijkspelen?

Over het algemeen hebben de gelijkspelen die ik kies een odd van tussen de 3.10 en 3.60 ongeveer, dus als het me lukt om consequent 1/3 goed te voorspellen dan maak ik winst. Ik zet op elke wedstrijd hetzelfde bedrag in, en zal dit voor het doel van dit topic simpelweg een stake van '1' noemen.

Het succes van deze methode zal grotendeels afhangen van de mate waarin ik de juiste wedstrijden weet te kiezen. Daarom hoop ik mijn selectiecriteria in de loop der tijd verder te kunnen verfijnen en er een betere feeling voor te krijgen. Bovendien ga ik uitzoeken welke competities nog meer goed geschikt zijn, suggesties in deze richting zijn van harte welkom!

Voor wie er in geinteresseerd is, mijn idee voor dit experiment komt voort uit dit topic, dat ik eerder deze week zelf heb aangemaakt: https://www.voetbalwedden.net/topic/waarom-kijken-we-naar-roi-en-niet-naar-pure-winst-1399/. Naar aanleiding van de discussie daar, zal ik in dit topic continu zowel mijn absolute winst als mijn ROI bijhouden. Al zal vooral de ROI natuurlijk pas over een hele tijd iets nuttigs zeggen. Bovendien zal ik bijhouden hoeveel gelijkspelen er in de competities waarin ik speel zijn gevallen, die ik niet meegespeeld en dus gemist heb.

Tenslotte nog even voor de duidelijkheid: dit is GEEN tiptopic! Ik stel mezelf dus niet aansprakelijk voor mensen die verlies lijden door meespelen. ;-)

p.s. ik zie trouwens dat Grregho me net een half uur voor is met een soortgelijk topic: https://www.voetbalwedden.net/topic/experiment-exact-score-1401/. Over toeval gesproken! Hij zet in zijn experiment echter alleen in op exacte scores zoals 1-1 gelijkspelen. Wat betekent dat het heel interessant zal zijn om de resultaten van onze beide topics over een tijdje met elkaar te vergelijken!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagbamihap in 6-10-2012 15:18 Hulp en advies
in 6-10-2012 15:18 Hulp en advies
45 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.