Jullie mening over het wedden op enkel data
Beste allen,
Als hobby probeer ik een model te maken welke het winnende team voorspeld. Nu heb ik wel toegang tot de meeste data, maar mis ik de kennis welke modellen/berekeningen/systemen het waard zouden kunnen zijn. Google geeft wat mogelijk heden zoals Poisson distributie (https://help.smarkets.com/hc/en-gb/articles/115001457989-How-to-calculate-Poisson-distribution-for-football-betting) of expected goals (xG) op basis van schoten. Maar vraag is nu, of jullie nog andere ideeën hebben?
Shamplox
Ohja, mocht iemand nog bepaalde data willen hebben laat maar weten.
ik ben wel geïnteresseerd. Hoe verzamel jij je data?
Het is een scraper die het meeste informatie van Sofascore afhaalt, neem als voorbeeld. Dan alles wat er onder statistieken staat, is eraf te halen, per compleet seizoen, per competitie. en dumped alles in excel. Ben nu bezig met goals en schoten, maar ik weet niet zo goed wat nou echt nuttig is.
maar dan 232 wedstrijden (eredivisie 19/20)
Er zijn veel websites waar je data vandaan haalt. Het is afhankelijk waar je op wilt kijken gezien de weddenschappen enorm groot zijn. Denk inderdaad aan simpel thuis of uitploeg winnen. Maar wat dacht je van hoeveel goals (over 2,5 bijvoorbeeld) of 1e of 2e helft vallen meeste doelpunten en als laatste bijvoorbeeld hoeveel corners vallen er.
Ik zelf gebruik standaard zo'n 6 websites om informatie over te vinden in allerlei variabelen en maak daarop zelf een afweging. Ik zelf kijk persoonlijk na de laatste 5 a 10 wedstrijden voor recent informatie en bij sommigen zegt een h2h ook enorm veel ongeacht in welke flow een ploeg zit.
Duur puur naar data kijken kan aardig, maar let op afwijkende informatie zoals onderling resultaat.
Een tipje voor vanavond op statistiek betreft. Nederlands Elftal is onder periode Koeman / Lodeweges dat gemiddeld de meeste doelpunten in de 2e helft vallen. Daar staat een quote van rond de €2.00 voor betreft meeste goals 2e helft.
er zijn all verschillende modellen voor het bepalen van de winnaar van een wedstrijd. Een daar van berekend de aanvallende score mbv het aantal gemaakte doelpunten, voor zowel thuis als uit, en dan met een hoop statistisch geneuzel (Poisson) berekend welke uitslag de "grootst" kans heeft.
Uit het model is dus ook te halen hoeveel doelpunten je kan verwachten met een bepaald percentage, waarmee je kan kijken of er wel value te halen valt. Ik zit zelf meer te goochelen met welke statistieken nou belangrijk zijn voor de winst van een team, ik wil beginnen met full time predictions. Maar dan kan je je afvragen in hoeverre het gemiddeld aantal verkregen corners een invloed heeft op de score. Of zijn schoten op goal vele malen belangrijker om naar te kijken.
ik zal vanmiddag een screenshot sturen van het model, geladen met Eredivisie data 19/20 voor de eerste ronde 20/21. Nu is er voor veel teams veel veranderd, maar het idee is dat het model groeit over tijd. Noem het V 0.1
Zoals belooft:
zal voor de eerste wedstrijd de odds herinvoeren. Brengt me wel op een andere vraag, is er all een thread over wanneer je de beste odds op full time krijgt?
Zoals belooft:
zal voor de eerste wedstrijd de odds herinvoeren. Brengt me wel op een andere vraag, is er all een thread over wanneer je de beste odds op full time krijgt?
Odds zijn uiteraard afhankelijk van het laatste nieuws dus dat kan schommelen.
Naar mijn gevoel bij bookmakers 24h op voorhand (of avond voor de wedstrijd) en dan nog eens 1h op voorhand. Maar je kan beter kijken naar welke bookmaker de beste odds (en promo's) geeft, want dat kan ook sterk verschillen.
Bij exchanges zo dicht mogelijk voor het begin van de wedstrijd om de "correcte" odds te krijgen. De liquiditeit zal er dan ook beter zijn.