Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Ik doe het volgens mij elke keer verkeerd

Hoi!

Wellicht hebben jullie me wel eens gezien in de chat; ben niet zo'n hele opvallende wedder. Met name 's avonds kom ik met een livetipje, maar dat is het.

Maar goed, to the point nu. Het probleem is dat ik aan een stuk door verlies. Gelukkig heb ik met bonussen ervoor gezorgd dat ik geen geld verlies, dus ik ben niet armer geworden. Maar dan nog, ik vind het ontzettend jammer. Ik probeer als bijna een jaar, met periodes ertussen, om een succesvolle better te worden.

Maar de vraag is; hoe doen jullie het? Ik heb artikelen gelezen en ik vraag me de volgende dingen af:

- Hoe afhankelijk zijn jullie van Blogabet?
- Waar letten jullie op bij Blogabet, voordat je 'm blind gaat volgen?
- Welke sites zijn niet te missen?
- Hoe analyseren jullie de wedstrijden?

Met name die laatste vraag zit mij dwars. Ik lees veel, ben doorgaans goed geïnformeerd maar ik zie elke keer weer dat ik een verliesdagje heb gedraaid. Met bankrollmanagement overigens niets aan de hand, vandaar dat ik ook niet failliet ben gegaan.

Hopelijk kunnen jullie me helpen of een stapje in de goede richting zetten, dat zou namelijk erg fijn zijn. :)

Groet!
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagegamer in 13-01-2015 14:48 Hulp en advies
in 13-01-2015 14:48 Hulp en advies
8 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Niet

Ik let op zijn yield en op basis van hoeveel picks dit is

Voor mij zijn het;
http://injuriesandsuspensions.com/
http://www.oddsportal.com/
http://www.oddschecker.com/

Het is lastig om van elke wedstrijd een goeie analyse te maken omdat je niet alle wedstrijden kan zien natuurlijk.
Ik zou zeggen ga je specificeren in een competitie en kijk elk weekend op zaterdag en zondag een wedstrijd uit de competitie zodat je na een half jaar ofzo een goed beeld hebt van alle clubs. Je kan het beste kijken eerst naar een wedstrijd zonder de odds, ga dmv alle informatie die je hebt gezocht blessures en schorsingen weersomstandigheden etc. ga dan bedenken wat je denkt over deze wedstrijd en kijk dan pas naar de odds om te kijken of het in jou ogen ''value'' is.
Probeer niet altijd op favorieten te wetten, want Real Madrid wint ook niet alle wedstrijden in een seizoen, probeer de juiste wedstrijd te vinden waarin jij denkt dat de tegenstander kan stunten. Ga ook niet zomaar een tip van iemand hier op VW volgen maar kijk eerst is naar zijn statistieken is hij/zij wel winstgevend? iedereen kan van alles roepen maar hoeveel weet hij/zij er zelf vanaf? En het gaat er ook om hoeveel tijd wil je er zelf in stoppen? je kan niet ervan uit gaan om af en toe maar een beetje te kijken dat je dan winstgevend bent. Dit lukt je misschien een paar keer maar niet op een lager termijn.

Succes (y)
0 Vind ik leuk's
Lage odds zijn net als mooie vrouwen, daardoor moet je je niet laten verleiden.
Niet, ik gebruik het meer als kritische blik op mijn picks zelf of om 'inspiratie' te vinden. Picks neem ik eigenlijk nooit blind over, vooral omdat die live-feed op de voorpagina door iedereen gebruikt kan worden.

->Weet de tipster waar hij het over heeft, kan je doen door zijn stats van dat land/competitie te controleren.
->Klopt zijn informatie, is die afwezige spits wel zo belangrijk als de tipster hem maakt (kijkend naar doelsaldo, assists, hoeveelheid wedstrijden gespeeld)
->Is dit een pick waar overna is gedacht of is hij aan het tilten (veel verlies maken en daardoor risico's nemen om in 1-2 klappen gelijk weer break-even te staan)
->Aansluitend op bovenstaand punt: hoe serieus is die pick? Weet de tipster wat hij doet en is hij er ook zeker van dat deze kan winnen (betekent niet DAT hij wint, maar dat als alles volgens plan gaat, deze pick goed zou kunnen uitpakken) of baseert hij zijn pick op geruchten en verhaaltjes over omkoping.

http://uk.wettportal.com/livescores/ -> aardig snelle score updates, enige minpunt is dat je niks kunt aanpassen.
http://forum.bettingadvice.com/ -> Internationale variant van vw.net, heel handig aangezien in kleinere competities meestal de mensen posten die daadwerkelijk kennis hebben van zaken.
www.whoscored.com -> heeft een meer statistische view op wedstrijden, zo nu en dan handig om een beter beeld te krijgen van speelstijlen van ploegen.

Ik kijk eerst altijd welke wedstrijden er op een dag allemaal spelen, hierbij is het wel belangrijk dat je ongeveer weet hoe het er in de (grotere) competities aan toe gaat. Dit weekend speelt bijvoorbeeld Parma - Sampdoria, als je de competities bijhoud weet je dat Parma bij de laatste drie staat terwijl Samp meevecht om een CL plaats. Als je dit ziet kan je een keuze maken; zie je op het eerste gezicht value of is het beter om deze te laten schieten.
Uiteindelijk kom je op die manier tot een lijstje wedstrijden waar je denkt iets mee te kunnen. Meestal ga ik met dit lijstje langs bettingadvice, vw en blogabet om te kijken of er anderen zijn die al informatie hebben over een of meerdere van deze wedstrijden. Als je dit gedaan hebt krijg je bij de meeste wedstrijden een goed beeld van wat er aan de hand is en wat er rond een wedstrijd allemaal speelt. Hierna kan je beslissen wat je doet: is er teveel onduidelijkheid? Laat de wedstrijd dan liggen. Zie je value in (bijvoorbeeld) over 2.5? Ga ervoor!
Let alleen wel op: soms gaan wedstrijden zoals jij erop gewed hebt, andere keren niet. Hoe goed jij je ook hebt voorbereid, als nigel de jong de topscorer van de tegenstander in tweeën trapt, gaat die over 3.5 wat lastiger worden. Als je verliest: kijk waar het fout is gegaan, had je verkeerde informatie of was het iets buiten jouw schuld om wat jou de weddenschap kostte? Als je op die manier leert van je fouten zul je uiteindelijk steeds beter kansen en gevaren gaan herkennen en er adequaat op gaan reageren.
0 Vind ik leuk's
Goede tips! Waar ik ook wel benieuwd naar ben: waar zetten jullie normaal gesproken op in? Singles of juist combi's? Spelen jullie ook op lage odds of moeten die boven een bepaald getal zitten?
0 Vind ik leuk's
lemming:
Goede tips! Waar ik ook wel benieuwd naar ben: waar zetten jullie normaal gesproken op in? Singles of juist combi's? Spelen jullie ook op lage odds of moeten die boven een bepaald getal zitten?

Ik denk dat iedere wedder wel zal beamen dat combi's op de lange termijn niet winstgevend zijn,ik speel deze alleen nog voor de fun, of als ik heel zeker ben van mn zaak.

Odds,tsjah daar zijn veel discussies over, ik leg het uit in mn eigen bewoordingen:

Stel je speelt 8 wedstrijden, 4 op een odd van 1.3 (lage odd) en 4 op een odd van 1.8 (gemiddeld hoge odd)

Stel je wint 3 van de 4 wedstrijden op beide wedstrijden met 10 inzet, dan win je als volgt:

1.3x€10x3=€39,- (op €40,- inzet)
1.8x€10x3=€54,- (op €40,- inzet)

Je moet dus een hoger percentage hitten met lage odds om winst te behalen.

Beide kunnen uiteraard winstgevend zijn en iedereen heeft zo zn eigen voorkeuren
0 Vind ik leuk's
De 2e plaats is de 1e plaats voor verliezers..
"Find the value, and the winners will take care of themselves." - Geoff Harvey
0 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."
Wat Jeroen zegt: bepaal eerst voor jezelf de odds en vergelijk deze met de bookmakers. Zijn de odds van de bookmaker te hoog-> inzetten.

(hypothetisch) vb: Ajax - feyenoord speelt en de bookmaker geeft een odd van 2.00 opdat Ajax wint (=50% kans). Jij weet echter dat door een buikgriep de achterhoede van Feyenoord niet zal spelen en dus is de kans dat Ajax zal winnen gestegen naar bijvoorbeeld 75% oftewel een odd van 1.33 (in jouw ogen). Dan ligt daar value en dus moet je inzetten.

Kan zijn dat de bet verkeerd uitpakt, maar op de langer termijn zul je dan altijd winnen.

0 Vind ik leuk's
Kleine toevoeging: bovenstaand principe kost natuurloijk veel tijd en je kan dus ook op zoek gaan naar tippers die het voor jou doen. Ook hierbij moet je beseffen dat het om de langere termijn gaat. Dus niet elke tip is goed, zelfs niet van werelds beste tipper.
0 Vind ik leuk's
RedTipster op twitter volgen!
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.