Gokverslaving: de gevaren van online wedden
Jammer.
@vw-support is er al zicht op wat jullie de komende tijd gaan doen aan gokverslavingen en de preventie daarop. Heb tips aangedragen in een privébericht.
Gisteravond werd er een chat een filmpje gedeeld van iemand die zelfmoord gepleegd had. Ik herken mijzelf hierin en heb het gokken heel lang voor mij gehouden met alle gevolgen van dien. Gelukkig zelf nooit de stap gezet naar zelfmoord, maar ik weet niet wat er gebeurd was als ik nu geen hulp had gehad.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/donny-pleegde-zelfmoord-door-gokschulden/
Greep mij enorm aan! Mochten er mensen vragen hebben over gokverslaving of hulp nodig hebben, stuur mij dan een priveberichtje.
Zeker en op je bericht hebben we ook gereageerd. Het kost alleen tijd alvorens we aanpassingen op de website kunnen doen. Laat staan dat we niet zomaar wat aanpassen en dat we eerst alle mogelijkheden in kaart willen brengen.
Zoals aangegeven hebben we al de nodige lectuur geboden via het kenniscentrum. Voor nu kunnen leden daar een blik op werpen (of in topics als deze ervaringen met elkaar delen).
Edit: daarnaast biedt de UvA een interessant programma, waarmee je je eigen spelgedrag onder de loep kan nemen. Check dit onderzoek via deze link.
Dit is wel een aflevering van een aantal maanden geleden he.
Oud nieuws, maar daarmee niet minder echt
Goed dat je dit deelft Frits.
VW mag inderdaad best wat meer aandacht schenken aan verslaving hier. Ik zal geen namen noemen, maar er zijn genoeg mensen hier in de chat die gewoon 7 dagen per week hun hele dag vullen met hier aanwezig zijn op de chat.
Eigen keus natuurlijk, maar het is uiterst zonde dat je een berg kritiek over je heen krijgt als je er wat van zegt. Dat terwijl je mensen alleen maar een beetje wil behoeden voor de negatieve gevolgen.
Royfeyenoord is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
Bedankt
We hebben alle offtopic berichten verwijderd. Mochten er klachten zijn over bans, mag dit rechtstreeks via PM bij ons worden gemeld.
Wederom: offtopic berichten zijn verwijderd. Ook berichten die (op een vervelende manier) direct op de man of onze moderators zijn gericht vallen hieronder. Ook hebben we enkele dubbele accounts ontdekt, welke een ban hebben gekregen. Gaarne dit topic gebruiken waarvoor deze bedoeld is.
Wederom: offtopic berichten zijn verwijderd. Ook berichten die (op een vervelende manier) direct op de man of onze moderators zijn gericht vallen hieronder. Ook hebben we enkele dubbele accounts ontdekt, welke een ban hebben gekregen. Gaarne dit topic gebruiken waarvoor deze bedoeld is.
Helemaal mee eens! Echter mijn bericht was niet off-topic of op de man of mod. gericht maar een uiting van mijn mening met het (achterliggende) idee dat er een commercieel/onderzoeksdoel achter dit specifieke topic zit.
Enfin, als dit anders is geïnterpreteerd door vw had ik het anders moeten omschrijven.