Moet ik doorgaan of stoppen met wedden?
De afgelopen dagen ben ik gaan twijfelen over het feit of ik überhaupt moet doorgaan met weddenschappen op voetbal en/of andere sporten. Het inzetten op sport deed ik hoofdzakelijk om het 'kijken' naar voetbal leuker / spannender te maken. Hoofdzakelijk 'livebets' en soms vooraf. Die essentie is nu weg, het is ineens allemaal (te) serieus geworden.
Een korte uitleg van wat er is gebeurd allemaal. In een redelijk korte periode (februari tot eind april) heb ik een behoorlijk bedrag gewonnen met weddenschappen. Ben gestart met 50 euro en heb uiteindelijk 10K laten uitbetalen. Fantastisch natuurlijk, leuk om erbij te hebben. Financieel ben ik hier niet afhankelijk van. Daarvoor had ik 4 jaar niet op voetbalwedstrijden ingezet.
Nu heb ik op mijn account 1.000 euro laten staan en hiermee ben ik verder gaan wedden. Dit is inmiddels nu weer circa 4K. Alleen ik merk dat 'losser' wordt met inzetten en mijn weddenschappen logischerwijs risicovoller worden. Ook het analyseren vooraf wordt minder. Hiermee wil ik zeggen dat ik wil voorkomen dat ik euforisch wordt en het risico te groot.
Mijn vraag aan jullie is, herkennen jullie jezelf hierin en hoe heb je het plezier uiteindelijk weer teruggevonden? Het plezier waar het in essentie om ging.
Alvast bedankt!
Goed dat je deze vraag aan jezelf stelt. Ik heb hetzelfde meegemaakt. In korte tijd veel gewonnen, maar merkte dat ik er nog geobsedeerd werd.
Ben begonnen door soms is een weddenschap te plaatsen.
Ik won hier regelmatig mee en ben mij gaan verdiepen.
Uiteindelijk heb ik met mijn volleyball tactiek veel gewonnen.
Ik was 18/19 jaar en had altijd veel geld omhanden.
Dat voelde prettig, kon mij veel veroorloven.
Maar op een gegeven moment was ik de hele tijd met weddenschappen zoeken en keek ik vaak of er live potjes bezig waren.
Ik ging op steeds meer sporten inzetten en het werd een ritme van mij.
Ik ging inzetten naar wat ik op mijn account had staan.
Andere zaken liet ik wat links liggen, ging weinig met vrienden om, was vaak onrustig en sliep slecht, schoolprestaties gingen achteruit en at zelden.
Ik ben toen mijzelf af gaan vragen, wat als ik met dit ritme doorga. Toen heb ik besloten om regels (handvaten) op papier te zetten, met een laag bedrag beginnen en opbouwen, limieten instellen en proberen het plezier te ervaren wat ik had toen ik begon.
Verder niet meer in de nacht in te zetten en gokken niet op plaats 1 zetten maar op heel wat plaatsen lager. Leuke dingen doen met vrienden, goed mijn best doen op school en soms is werken als bijbaantje.
Ik weet sommige mensen kunnen heel goed met gokken omgaan, maar weet ook zeker dat heel veel te ver gaan. Heb ik mijn tijd veel mensen voorbij zien komen op VW en heel veel zijn ook vertrokken. Het lijkt er altijd op dat iedereen wint, maar dat is natuurlijk nooit zo. Anders zouden bookmakers ook niet bestaan.
Laat je niet leiden door het gokken en zet gokken nooit op 1. Er zijn veel belangrijkere zaken in het leven.
Op dit moment speel ik zelfs voor andere mensen, omdat mijn inzet altijd gebaseerd is op keiharde gegevens. Op deze manier accepteren mensen al vrij snel het resultaat van de wedstrijd (ook als die soms tegenvalt). Een paar maanden terug kwam ik erachter dat al dit onderzoek ervoor zorgde dat ik minder plezier erin kreeg. Ik besloot toen om het onderzoek alleen te gebruiken voor mijn 'klanten''. Mijn eigen accounts gebruik ik puur voor het plezier in het spelletje. Daar doe ik eigenlijk gewoon waar ik zin in heb, dit besluit heeft mij ontzettend geholpen en hierdoor heb ik weer het plezier teruggekregen.
Zijn er hier mensen die op de manier van step2step hebben gespeeld? Ik lees verder niet veel over hem hier? Of was hij fake?
Zijn er hier mensen die op de manier van step2step hebben gespeeld? Ik lees verder niet veel over hem hier? Of was hij fake?
Wat bedoel je met step2step? Nog nooit van gehoord namelijk...
Hij doelt op de gebruiker step2step.
Lees even de openingspost van dit topic. Step2step heeft 10000den euro's verdient met wedden op voetbal, omdat hij een aantal voorwaarden heeft gevonden door het analyseren van wedstrijden.
Zie ineens tussen mijn "meldingen" dat er een aantal reacties zijn geweest, nog steeds speel in de bovenstaande methode. Vanwege een drukke privé-situatie kan ik (helaas) niet meer dagelijks voetbalwedstrijden intensief volgen. Het gevoel bekroop me dat ik minder kritisch werd in mijn weddenschappen, hierdoor was mijn ROI lager dan voorheen. Dit heeft me destijds doen besluiten niet zo intensief meer bezig te zijn met voetbalwedden.
Medio 2018 ben ik wederom begonnen met voetbalweddenschappen, enkel teams welke ik goed ken. Volg in de belangrijke competities een aantal teams, vaak beslis ik vooraf aan het seizoen welke teams dit ongeveer zijn. Nog steeds volg ik passief de topics en soms plaats ik eens iets in de chat van Voetbalwedden.
In deze periode volg ik een Russische e-sports competitie, dit gaat veel sneller en er zijn meer statistieken beschikbaar. Dit zie je ook in de winstgevendheid van de weddenschappen. Zie ook bijgevoegde schermafbeelding, de bedragen heb ik weggelaten, dit doet niet ter zake.
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.