Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

De Kansspelautoriteit gaat aanbieders van gokwebsites aanpakken

Gokpolitie richt zich op websites
DEN HAAG - De Kansspelautoriteit gaat aanbieders van gokwebsites aanpakken. Het gaat dan om websites die hun diensten in het Nederlands aanbieden.
De websites krijgen twee maanden de tijd om dat te wijzigen, daarna volgen boetes. Voorzitter Jan Suyver van de waakhond stelt aanbieders van onlinegokken in een interview in Het Financieele Dagblad wel iets in het vooruitzicht. Gokken op internet is verboden, maar wordt straks mogelijk gereguleerd.
Bedrijven die meewerken en zich aan de voorwaarden houden, mogen rekening houden met een voorkeursbehandeling. 'Zij kunnen zo al voorsorteren op een vergunning, voor het geval het gereguleerd wordt. Maar garantie kunnen we natuurlijk nooit geven.'
De Kansspelautoriteit begon op 1 april van dit jaar. De instantie houdt toezicht, geeft vergunningen af, wijzigt die of trekt ze in en bestrijdt illegale praktijken en overtreding van regels. Ook moet ze toezien op de preventie van gokverslaving.
Door: ANP
http://www.nu.nl/internet/2829932/gokpolitie-richt-zich-websites.html
0 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagsoccerfan in 8-06-2012 15:00 Hulp en advies
in 8-06-2012 15:00 Hulp en advies
10 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Gokpolitie richt zich op websites
DEN HAAG - De Kansspelautoriteit gaat aanbieders van gokwebsites aanpakken. Het gaat dan om websites die hun diensten in het Nederlands aanbieden.
De websites krijgen twee maanden de tijd om dat te wijzigen, daarna volgen boetes. Voorzitter Jan Suyver van de waakhond stelt aanbieders van onlinegokken in een interview in Het Financieele Dagblad wel iets in het vooruitzicht. Gokken op internet is verboden, maar wordt straks mogelijk gereguleerd.
Bedrijven die meewerken en zich aan de voorwaarden houden, mogen rekening houden met een voorkeursbehandeling. 'Zij kunnen zo al voorsorteren op een vergunning, voor het geval het gereguleerd wordt. Maar garantie kunnen we natuurlijk nooit geven.'
De Kansspelautoriteit begon op 1 april van dit jaar. De instantie houdt toezicht, geeft vergunningen af, wijzigt die of trekt ze in en bestrijdt illegale praktijken en overtreding van regels. Ook moet ze toezien op de preventie van gokverslaving.
Door: ANP
http://www.nu.nl/internet/2829932/gokpolitie-richt-zich-websites.html
0 Vind ik leuk's
Dat is precies de reden dat veel bookmakers geen Nederlandse taal meer aanbieden zoals Bwin bijvoorbeeld al doet. Unibet heeft dit vooralsnog nog niet gedaan. Verder gaat het hier om aanbieders van gokwebsites en geen informatieve websites als deze.
0 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
Dat is precies de reden dat veel bookmakers geen Nederlandse taal meer aanbieden zoals Bwin bijvoorbeeld al doet. Unibet heeft dit vooralsnog nog niet gedaan. Verder gaat het hier om aanbieders van gokwebsites en geen informatieve websites als deze.

Ik was al bang dat we in het engels moesten gaan praten :p:p:p
Maar dit doen ze denk ik om nederlandse klanten het minder aantrekkelijk te laten worden om te gaan wedden, niet om ze volledig te weren.
Op zich veranderd er dus niet veel, alleen voor mensen die niet goed zijn in engels zal het wat lastiger zijn (al kan je natuurlijk google translate gebruiken).
0 Vind ik leuk's
Retarded gambler
Waarom willen ze aanbieders van gokwebsites aanpakken? Waarom dan geen online webshops? Of de online brokers zoals Binck en Alex?
Ik word hier stontziek van! (y)
1 Vind ik leuk's
comeyer:
Waarom willen ze aanbieders van gokwebsites aanpakken? Waarom dan geen online webshops? Of de online brokers zoals Binck en Alex?

Wat heeft een online webshop hiermee te maken? ben het verder wel mee eens dat ze is moeten kappen met dit gelul, als iemand wilt gokken doet ie het toch wel,is dan niet op unibet dan wel ergens anders.
0 Vind ik leuk's
mojos:
comeyer:
Wat heeft een online webshop hiermee te maken? ben het verder wel mee eens dat ze is moeten kappen met dit gelul, als iemand wilt gokken doet ie het toch wel,is dan niet op unibet dan wel ergens anders.

Omdat online shoppen ook verslavend kan zijn ;-)
0 Vind ik leuk's
comeyer:
mojos:
comeyer:

Het gaat niet alleen om verslaving tegen gaan, dat is allemaal gelul natuurlijk. Ze willen dat sites als Unibet voor een licentie gaat betalen, wat ze miljoenen kan opleveren. Dat iemand er verslaafd aan zou kunnen raken interesseert ze geen ene reet.
0 Vind ik leuk's
mojos:
comeyer:
mojos:
comeyer:

Het gaat niet alleen om verslaving tegen gaan, dat is allemaal gelul natuurlijk. Ze willen dat sites als Unibet voor een licentie gaat betalen, wat ze miljoenen kan opleveren. Dat iemand er verslaafd aan zou kunnen raken interesseert ze geen ene reet.

Gratis de Nederlandse markt op gaan hoort ook niet.
0 Vind ik leuk's
mojos:

Als het ze om verslaving zou gaan zouden ze ook geen reclame maken voor de staatsloterij, toto (alle stadions en tv campagnes) en overige kansspelen. Kortom: ze praten zichzelf voor 200% tegen.
Indien het echt tegen de verslaving zou zijn zouden ze ook hier geen reclame voor moeten maken en zou ik alle snappen. Het gaat de regering alleen om geld wat ze momenteel mislopen...
1 Vind ik leuk's
Hakuna Matatttta.
vw-crew:
Het gaat de regering alleen om geld wat ze momenteel mislopen...

En toevallig kampt Nederland met een grote Staatsschuld... Verwacht dat ze hier nog veel geld uit kunnen halen.
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.