BTS strategie: op basis van diverse factoren
Op een andere site heb ik een methode gevonden om te bepalen of een wedstrijd de moeite waard is om BTS te spelen of niet. Het is een vrij simpele methode waarbij je alleen de afgelopen 6 wedstrijden van beide teams nodig hebt en de 1x2 odds.
Thuisspelende ploeg
1: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
2: +1 voor elke thuiswedstrijd waar beide teams scoorden
3: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
4: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
5: -2 voor elke 0-0
Uitspelende ploeg
6: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
7: +1 voor elke uitwedstrijd waar beide teams scoorden
8: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
9: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
10: -2 voor elke 0-0
Wedstrijd punten
11: +2 als het uitteam nipt favoriet is
12: +1 als het thuisteam nip favoriet is
13: -2 als het thuisteam de grote favoriet is
14: -1 als het uitteam de grote favoriet is
Wanneer alle punten bij elkaar meer dan 18 is dan is een BTS: Ja goed om te zetten.
Ik ga de komende tijd de Eredivisie op deze manier analyseren en in een Excel bestandje bijhouden. Elke week komt in dit topic de tips die ik dus geef en na het weekend de analyse (gelijke stakes en dus alleen ROI)
Thuisspelende ploeg
1: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
2: +1 voor elke thuiswedstrijd waar beide teams scoorden
3: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
4: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
5: -2 voor elke 0-0
Uitspelende ploeg
6: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
7: +1 voor elke uitwedstrijd waar beide teams scoorden
8: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
9: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
10: -2 voor elke 0-0
Wedstrijd punten
13: -2 als het thuisteam de grote favoriet is
14: -1 als het uitteam de grote favoriet is
Wanneer alle punten bij elkaar meer dan 18 is dan is een BTS: Ja goed om te zetten.
Ik ga de komende tijd de Eredivisie op deze manier analyseren en in een Excel bestandje bijhouden. Elke week komt in dit topic de tips die ik dus geef en na het weekend de analyse (gelijke stakes en dus alleen ROI)
in 21-08-2014 21:32 Hulp en advies
Aanmaakdatum (oplopend)
10
erikb1990:
Hoe kom je aan deze informatie?
urorunner:
Als de bedragen 2.20 3.30 2.45 liggen valt vaak bts !
Als de bedragen 2.20 3.30 2.45 liggen valt vaak bts !
Hoe kom je aan deze informatie?
Omdat de winkans van bijde ploegen aanwezig zijnngezien de quotes, is er niet echt een favoriet om de match te winnen en vaak zijn dit met ploegen wie in de middenmoot staan en niet meer dcht spelen voor degradatie of europees voetbal hou maar is in de gaten wedstrijden met ongeweer dezelfde quoteringen als die
erikb1990:
Heracles-Cambuur: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een +1 vanwege de nipte favoriete rol voor Almelo. Dus BTS: JA (odd: 1.57 bij Betfair)
Willem II-AZ: Lang niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Dus geen BTS spelen
Heerenveen-Excelsior: Zelfde
GAE-Dordrecht: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Eagles de grote favoriet is. Dus aantal punten is onder 18 dus geen BTS spelen.
PEC Zwolle-Vitesse: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
NAC Brede-Twente: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
ADO-Groningen: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
Feyenoord-Utrecht: 16,5 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Feyenoord veruit favoriet is. Dus BTS niet spelen.
Ajax-PSV: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een +1 omdat Ajax redelijk favoriet is. Boven de 18 dus BTS: JA (odd van 1.50 bij Betfair)
Al met al maar twee wedstrijden volgens dit systeem spelen op BTS. Het lijkt me leuk als anderen andere competities op deze manier gaan analyseren.
Heracles-Cambuur: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een +1 vanwege de nipte favoriete rol voor Almelo. Dus BTS: JA (odd: 1.57 bij Betfair)
Willem II-AZ: Lang niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Dus geen BTS spelen
Heerenveen-Excelsior: Zelfde
GAE-Dordrecht: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Eagles de grote favoriet is. Dus aantal punten is onder 18 dus geen BTS spelen.
PEC Zwolle-Vitesse: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
NAC Brede-Twente: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
ADO-Groningen: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
Feyenoord-Utrecht: 16,5 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Feyenoord veruit favoriet is. Dus BTS niet spelen.
Ajax-PSV: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een +1 omdat Ajax redelijk favoriet is. Boven de 18 dus BTS: JA (odd van 1.50 bij Betfair)
Al met al maar twee wedstrijden volgens dit systeem spelen op BTS. Het lijkt me leuk als anderen andere competities op deze manier gaan analyseren.
Eagles-Willem2 - BTS: JA (odd: 1,57)
Groningen-Ajax - BTS: JA (odd: 1,65)
Bedankt, het lijkt me wel een interessant systeem om eens te volgen.
Heb voor de grap ook even Heracles - Cambuur over de laaste 6 wedstrijden berekend. Ik heb voor mezelf nog een extra optie aan je systeem toegevoegd. Jij zei bijvoorbeeld dat destijds het uitteam nipt favoriet is. De uitslag mocht dan 0-1 zijn, maar een gelijkspel had ook zomaar gekund. Wanneer er een mogelijkheid is dat ze ongeveer even sterk zijn zoals bij betreffende wedstrijd (Heracles wat thuis punten moet halen tegen Cambuur en dus graag in ieder geval een punt eraan over houdt), kun je zelfs de optie + 1.5 toevoegen. Dus een quotering tussen uitteam nipt favoriet en thuisteam nipt favoriet in. Dat maakt het (mogelijk) nog preciezer. :)
Daarmee kom ik met de laatste 6 wedstrijden op exact 17 uit.
Bedankt, het lijkt me wel een interessant systeem om eens te volgen.
Heb voor de grap ook even Heracles - Cambuur over de laaste 6 wedstrijden berekend. Ik heb voor mezelf nog een extra optie aan je systeem toegevoegd. Jij zei bijvoorbeeld dat destijds het uitteam nipt favoriet is. De uitslag mocht dan 0-1 zijn, maar een gelijkspel had ook zomaar gekund. Wanneer er een mogelijkheid is dat ze ongeveer even sterk zijn zoals bij betreffende wedstrijd (Heracles wat thuis punten moet halen tegen Cambuur en dus graag in ieder geval een punt eraan over houdt), kun je zelfs de optie + 1.5 toevoegen. Dus een quotering tussen uitteam nipt favoriet en thuisteam nipt favoriet in. Dat maakt het (mogelijk) nog preciezer. :)
Daarmee kom ik met de laatste 6 wedstrijden op exact 17 uit.
Heeft je strategie uiteindelijk nog vruchten afgeworpen?
Op vr. 22 aug. 2014, 10:24 schreef vw-crew:
Misschien moet je je juist niet gaan lachen maar meedenken hoe dit systeem beter kan worden gemaakt... deal?
luigifort:
Klinkt goed maar ik ga lachen als ze straks allemaal bts hebben behalve de jouwe ;) grapje
Klinkt goed maar ik ga lachen als ze straks allemaal bts hebben behalve de jouwe ;) grapje
Misschien moet je je juist niet gaan lachen maar meedenken hoe dit systeem beter kan worden gemaakt... deal?
Ken je deze community uberhaupt?