BTS strategie: op basis van diverse factoren
Op een andere site heb ik een methode gevonden om te bepalen of een wedstrijd de moeite waard is om BTS te spelen of niet. Het is een vrij simpele methode waarbij je alleen de afgelopen 6 wedstrijden van beide teams nodig hebt en de 1x2 odds.
Thuisspelende ploeg
1: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
2: +1 voor elke thuiswedstrijd waar beide teams scoorden
3: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
4: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
5: -2 voor elke 0-0
Uitspelende ploeg
6: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
7: +1 voor elke uitwedstrijd waar beide teams scoorden
8: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
9: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
10: -2 voor elke 0-0
Wedstrijd punten
11: +2 als het uitteam nipt favoriet is
12: +1 als het thuisteam nip favoriet is
13: -2 als het thuisteam de grote favoriet is
14: -1 als het uitteam de grote favoriet is
Wanneer alle punten bij elkaar meer dan 18 is dan is een BTS: Ja goed om te zetten.
Ik ga de komende tijd de Eredivisie op deze manier analyseren en in een Excel bestandje bijhouden. Elke week komt in dit topic de tips die ik dus geef en na het weekend de analyse (gelijke stakes en dus alleen ROI)
Thuisspelende ploeg
1: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
2: +1 voor elke thuiswedstrijd waar beide teams scoorden
3: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
4: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
5: -2 voor elke 0-0
Uitspelende ploeg
6: +1 voor elke wedstrijd waar beide teams scoorden
7: +1 voor elke uitwedstrijd waar beide teams scoorden
8: +0,5 voor elke goal boven de 2 gescoord
9: +0,5 voor elke goal boven de 2 tegen gekregen
10: -2 voor elke 0-0
Wedstrijd punten
11: +2 als het uitteam nipt favoriet is
12: +1 als het thuisteam nip favoriet is
13: -2 als het thuisteam de grote favoriet is
14: -1 als het uitteam de grote favoriet is
Wanneer alle punten bij elkaar meer dan 18 is dan is een BTS: Ja goed om te zetten.
Ik ga de komende tijd de Eredivisie op deze manier analyseren en in een Excel bestandje bijhouden. Elke week komt in dit topic de tips die ik dus geef en na het weekend de analyse (gelijke stakes en dus alleen ROI)
in 21-08-2014 21:32 Hulp en advies
Aanmaakdatum (oplopend)
10
Heracles-Cambuur: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een +1 vanwege de nipte favoriete rol voor Almelo. Dus BTS: JA (odd: 1.57 bij Betfair)
Willem II-AZ: Lang niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Dus geen BTS spelen
Heerenveen-Excelsior: Zelfde
GAE-Dordrecht: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Eagles de grote favoriet is. Dus aantal punten is onder 18 dus geen BTS spelen.
PEC Zwolle-Vitesse: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
NAC Brede-Twente: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
ADO-Groningen: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
Feyenoord-Utrecht: 16,5 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Feyenoord veruit favoriet is. Dus BTS niet spelen.
Ajax-PSV: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een +1 omdat Ajax redelijk favoriet is. Boven de 18 dus BTS: JA (odd van 1.50 bij Betfair)
Al met al maar twee wedstrijden volgens dit systeem spelen op BTS. Het lijkt me leuk als anderen andere competities op deze manier gaan analyseren.
Willem II-AZ: Lang niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Dus geen BTS spelen
Heerenveen-Excelsior: Zelfde
GAE-Dordrecht: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Eagles de grote favoriet is. Dus aantal punten is onder 18 dus geen BTS spelen.
PEC Zwolle-Vitesse: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
NAC Brede-Twente: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
ADO-Groningen: Niet genoeg punten uit voorgaande wedstrijden. Geen BTS spelen
Feyenoord-Utrecht: 16,5 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een -2 omdat Feyenoord veruit favoriet is. Dus BTS niet spelen.
Ajax-PSV: 18 punten uit voorgaande wedstrijden en ik geef het een +1 omdat Ajax redelijk favoriet is. Boven de 18 dus BTS: JA (odd van 1.50 bij Betfair)
Al met al maar twee wedstrijden volgens dit systeem spelen op BTS. Het lijkt me leuk als anderen andere competities op deze manier gaan analyseren.
Klinkt goed maar ik ga lachen als ze straks allemaal bts hebben behalve de jouwe ;) grapje
Ja het is puur alleen een methode om te kijken of het loont om een risico te nemen op BTS. Maar als ze allemaal BTS zijn dan zorgt dat ervoor dat iedereen een punt meer heeft in de volgende ronde waardoor een BTS weer sneller gezet is.
vorige ronde waren alle 9 wedstrijden bts in de eredivisie, ik ben benieuwd. Al kan je pas na 100+ wedstrijden kijken of het winstpercentage hoog genoeg is
Succes hiermee Louweeh. Ik heb ooit eens een gelijkaardige strategie toegepast, maar dan op o/u 2.5.
Je gebruikt in feite statistieken om tot je weddenschap te komen. Feit is dat met enkel de statistieken je moeilijk value zal vinden in odds omdat de bookmakers veel meer statistische data hebben om hun odd op die BTS te bepalen.
Voorbeeld 1: Je tipt een BTS op een bepaalde match volgens je systeem. Dan blijkt dat er 2 spitsen en een aanvallende middenvelder die geregeld scoren geschorst of geblesseerd zijn.De kans op je BTS wordt dan kleiner. Hiermee houdt een dergelijk systeem geen rekening mee.
Voorbeeld 2 : Eén van beide teams heeft zopas Europees een zware verplaatsing moeten maken en moet binnen enkele dagen een moeilijke terugmatch spelen. De coach vindt kwalificatie voor de Champions League belangrijker en geeft 6 of 7 spelers rust voor het competitie-duel waar jij BTS zet. Opnieuw slinken je kansen voor de BTS maar opnieuw zit dit niet in je systeem verwerkt.
Ik hoop voor jou dat het werkt. Ik zal het trouwens zeker volgen om te zien hoe dit afloopt.
En wat Erik hierboven zegt is ook correct. Je gaat op termijn de 'wet der gemiddelden' tegen krijgen bij deze strategie. Dat was ook zo met die o/u2.5 strategie. Hoe meer er over2.5 in de voorgaande matchen van beide teams valt, hoe sneller jij gaat inzetten hierop. De odds zullen hierop ook dalen omdat de bookmaker ook ziet in welke vorm beide teams verkeren. Op een keer zal er toch niet zo vaak gescoord worden en verlies je je bet. Het risico weegt dus in feite niet meer op tegen de return die je krijgt.
Je gebruikt in feite statistieken om tot je weddenschap te komen. Feit is dat met enkel de statistieken je moeilijk value zal vinden in odds omdat de bookmakers veel meer statistische data hebben om hun odd op die BTS te bepalen.
Voorbeeld 1: Je tipt een BTS op een bepaalde match volgens je systeem. Dan blijkt dat er 2 spitsen en een aanvallende middenvelder die geregeld scoren geschorst of geblesseerd zijn.De kans op je BTS wordt dan kleiner. Hiermee houdt een dergelijk systeem geen rekening mee.
Voorbeeld 2 : Eén van beide teams heeft zopas Europees een zware verplaatsing moeten maken en moet binnen enkele dagen een moeilijke terugmatch spelen. De coach vindt kwalificatie voor de Champions League belangrijker en geeft 6 of 7 spelers rust voor het competitie-duel waar jij BTS zet. Opnieuw slinken je kansen voor de BTS maar opnieuw zit dit niet in je systeem verwerkt.
Ik hoop voor jou dat het werkt. Ik zal het trouwens zeker volgen om te zien hoe dit afloopt.
En wat Erik hierboven zegt is ook correct. Je gaat op termijn de 'wet der gemiddelden' tegen krijgen bij deze strategie. Dat was ook zo met die o/u2.5 strategie. Hoe meer er over2.5 in de voorgaande matchen van beide teams valt, hoe sneller jij gaat inzetten hierop. De odds zullen hierop ook dalen omdat de bookmaker ook ziet in welke vorm beide teams verkeren. Op een keer zal er toch niet zo vaak gescoord worden en verlies je je bet. Het risico weegt dus in feite niet meer op tegen de return die je krijgt.
Maar is de odd van de bts dan helemaal niet verrekend in de tactiek? Want nu weet je nog steeds niet of je value hebt toch? Je zou het systeem misschien kunnen aanpassen door bij bepaalde punten ook odds te kunnen spelen. Bijv:
Vanaf 16 punten mag je odds van 2.00 en hoger spelen
Vanaf 18 punten mag je odds van 1.75 en hoger spelen
Vanaf 20 punten mag je odds van 1.50 en hoger spelen
Earrebarre yn e jarre bedarre
harmn:
Maar is de odd van de bts dan helemaal niet verrekend in de tactiek? Want nu weet je nog steeds niet of je value hebt toch? Je zou het systeem misschien kunnen aanpassen door bij bepaalde punten ook odds te kunnen spelen. Bijv:
Je hebt gelijk dat dit systeem eigenlijk totaal geen rekening houdt met de odds. Denk dat je gelijk hebt maar vraag me af of er dan nog wel wedstrijden over blijven. Als ik tijd heb gooi ik er ook nog andere leagues in maar het kost wel vrij veel tijd.
luigifort:
Klinkt goed maar ik ga lachen als ze straks allemaal bts hebben behalve de jouwe ;) grapje
Misschien moet je je juist niet gaan lachen maar meedenken hoe dit systeem beter kan worden gemaakt... deal?
Hakuna Matatttta.
urorunner:
Als de bedragen 2.20 3.30 2.45 liggen valt vaak bts !
Als de bedragen 2.20 3.30 2.45 liggen valt vaak bts !
Hoe kom je aan deze informatie?