Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Toto kansspelbelasting omzeilen, split je weddenschap in meerdere bets

Dag allemaal, ik kwam gisteren onderstaande afbeelding op internet tegen en vond het eigenlijk best wel slim van de persoon in kwestie (weet niet wie het precies was). Ik speel niet bij Toto maar had deze odds-booster prima kunnen pakken. Mogelijk komen ze in het kader van alle sponsor-perikelen momenteel vaker met dit soort gekkigheid, dat is het niet verkeerd om daar ook een account te hebben. Het ging om het volgende.

De Toto had een odds-booster bedacht waarbij er afgelopen woensdag 22 juli 2020, in de Engelse Championship, in alle wedstrijden én alle helften van iedere wedstrijd gescoord moest worden. Er stond een odd van 400 tegenover, niet slecht. Wat vaak met dit soort acties niet gebeurd, gebeurde nu wel. In alle wedstrijden werd er in ieder helft gescoord. Bingo.

Nu is het geval dat je bij de Toto 30% kansspelbelasting betaald over iedere weddenschap waarbij de prijs hoger is dan 449 euro. In dit geval was deze grens al snel bereikt. Wil je voor de grap 5 euro inzetten op deze odds booster dan had je normaliter 2000 euro gewonnen. Daar zou je nu 30% van moeten inleveren: 150 keiharde euro's, iets wat bij een "normale" bookmaker natuurlijk niet hoeft.

Maar dit is heel simpel te voorkomen. Splits je weddenschappen in meerdere kleine weddenschappen. In onderstaand voorbeeld had de wedder gekozen om maximaal 1,12 euro in te zetten op iedere weddenschap, maar deze weddenschap werd wel 5 keer (los van elkaar) afgesloten. Alsnog een inzet van ongeveer 5 euro, en een winst van 2000 euro. Lekker hoor.

Lang verhaal kort: wees je bewust van de kansspelbelasting als je bij de Toto een weddenschap met een hoge odd afsluit. De kansspelbelasting is makkelijk (en helemaal legaal) te voorkomen.

2 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagkwaak in 24-07-2020 19:01 Bookmakers
in 24-07-2020 19:01 Bookmakers
10 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Interessante tip alleen is 30 procent van 2000€ wel iets meer dan 150 euro en zoveel dezelfde weddenschappen valt ook nogal op volgens mij maar als het echt per weddenschap gaat ipv het totaalbedrag wat je uiteindelijk uitkeert, toppie natuurlijk.

2 Vind ik leuk's

https://toto-extra.nederlandseloterij.nl/kansspelbelasting/#:~:text=In%20het%20geval%20je%20met,1%25%20kansspelbelasting%20in%20te%20houden.

Kijk voorbeeld 3. Ik weet niet of ze het echt doen, speel al tijden niet meer bij toto. Maar als je dit soort weddenschappen wil zetten zou ik aanraden om ze in de winkel te zetten. Daar hebben ze geen controle op dus kunnen ze ook geen belasting inhouden zolang je de prijs per weddenschap onder de 449 houdt.

1 Vind ik leuk's

“Voor de liefhebber van de specials. Toto biedt 'goal in beide helften' weer aan voor Süper Lig vanavond. 7 wedstrijden voor een 25 odd. Ik heb even op een rijtje gezet hoeveel goals er gemiddeld worden gescoord per helft in thuis of uitwedstrijden van de teams. “

Bron: https://twitter.com/noekpac/status/1286944938505179138?s=21

0 Vind ik leuk's

bij wie betalen jullie toto uit, is dit bij de bruna of bij de lokale Albert heijn of jumbo. ik vraag dit omdat ik een aantal keer een prijs gewonnen heb van 400 euro, dan deden deze bovengenoemde winkels moeilijk ( dan hadden ze weer niet genoeg cash in kas of was het weer dit of was het weer dat), ik heb soms gewoon weken op mijn geld moeten wachten. Incasseren kunnen ze wel maar als je met een bedrag van 400 komt, doen ze vaak moeilijk, dit is mijn ervaring althans.

Dus mijn vraag is waar betalen jullie, jullie toto winsten uit?

2 Vind ik leuk's

Ik kan je vraag niet direct beantwoorden, speel alleen online. Is dat geen optie voor je?

0 Vind ik leuk's

Gewoon vragen bij winkels, ik heb 3 winkels die veel uitbetalen. 2 primera's en een bruna. Speel dan ook wel in die winkels wel zo eerlijk. Ik ga volgende week weer langs, ik heb de voetbalboost in Turkije genomen over 3,5 in 7 wed. Q700

1 Vind ik leuk's

Zoveel struggles voor niets. Waarom niet wedden bij buitenlandse bookmakers?

0 Vind ik leuk's
Op za. jul.. 2020, 23:25 schreef MaxTheBettor:

Zoveel struggles voor niets. Waarom niet wedden bij buitenlandse bookmakers?

Als geen van alle buitenlandse bookmakers een dergelijke odds boost heeft dan is het niet gek om óók een account bij de Toto te hebben, alleen voor dit soort buitenkansjes.

0 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!
Op za. jul.. 2020, 19:09 schreef zinedinezidane:

bij wie betalen jullie toto uit, is dit bij de bruna of bij de lokale Albert heijn of jumbo. ik vraag dit omdat ik een aantal keer een prijs gewonnen heb van 400 euro, dan deden deze bovengenoemde winkels moeilijk ( dan hadden ze weer niet genoeg cash in kas of was het weer dit of was het weer dat), ik heb soms gewoon weken op mijn geld moeten wachten. Incasseren kunnen ze wel maar als je met een bedrag van 400 komt, doen ze vaak moeilijk, dit is mijn ervaring althans.

Dus mijn vraag is waar betalen jullie, jullie toto winsten uit?

Tip die ik een paar jaar geleden bij de Bruna kreeg, was om op zaterdag halverwege de middag even langs te komen. Als je een bedrag van een honderdje of 4 per briefje wil uitbetalen.

0 Vind ik leuk's

Ik zie trouwens hier dat het kansspelverhaal van @kwaak niet helemaal klopt: https://toto-extra.nederlandseloterij.nl/kansspelbelasting/ > voorbeeld 3.

“Voorbeeld III

Stel dat je vijf deelnames plaatst op bijvoorbeeld de voorspelling dat in de wedstrijd Ajax-Feyenoord meer dan 2,5 doelpunten worden gemaakt. Per deelname kun je een bedrag winnen van €100,-. Aangezien het hier gaat om dezelfde weddenschap verspreidt over meerdere transacties, worden de verschillende brutoprijzen bij elkaar opgeteld om te kijken of dit in totaal meer dan €449,- is. Mocht dit het geval zijn, dan is Lotto bv wettelijk verplicht om over de totale prijs kansspelbelasting in te houden:

Brutoprijs per deelname:                         € 100,-

Totale prijs van de vijf deelnames:        € 500,-

Kansspelbelasting over €500,-:               € 150,50

—————————————————————- –

Nettoprijs: bedrag dat je uitgekeerd krijgt: € 349,50”

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.