Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

UEFA toont eindelijk zijn spierballen met financiële FairPlay

De UEFA heeft al langer gedreigd met maatregelen tegen ploegen die hun financiële huishouding niet in orde hadden. Vandaag is er eindelijk een eerste slachtoffer gemeld die een straf heeft gekregen. Het Spaanse Málaga is het eerste slachtoffer geworden van deze maatregel.
Het word voor 1 jaar uitgesloten van Europees voetbal als het zich in de komende 4 jaar zich ervoor plaatst via de Spaanse competitie. Als het zich bovendien tegen 31maart niet in orde stelt met de financiële FairPlay word het automatisch geschorst voor 2 jaar.
Eigenlijk hadden ze de Spanjaarden direct uit de CL moeten gooien omdat deze club met ongelijke wapens heeft gestreden in zijn groep van de CL. Had volgens mij nog een groter effect gehad en dan zouden er nog een paar grote clubs in Europa met de bibber op het lijf zitten.
Zo hadden Man C, PSG,Anzi, À Madrid, Valencia gehoopt om via een uitstelregeling 1jaar meer te krijgen om hun huishouden in orde te krijgen. Het antwoord van de UEFA is dus duidelijk omdat Málaga ook om die uitstelregeling had gevraagd. Nu duidelijk word dat het de UEFA menens is slaagt de ongerustheid toch toe bij die clubs.
Voor de Nederlandse en Belgische clubs is dit goed nieuws omdat er terug met eerlijke wapens op het Europese toneel kan gestreden worden in de toekomst.
1 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagleonardo1965 in 21-12-2012 15:35 Algemeen
in 21-12-2012 15:35 Algemeen
4 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50
Dinamo Boekarest, Hadjuk Split en en Rapid Boekarest hebben ook nog tot 31maart om zich in orde te stellen of ook zij worden voor 1 jaar van het Europese toneel verbannen. (y) (y)
0 Vind ik leuk's
Oke nu nog kijken of ze de ballen hebben om het zelfde te doen bij grote clubs als Real Madrid en Barcelona want die moeten de belasting dienst nog een paar honderd miljoen betalen ...... Dan zien we pas of het echt menens is natuurlijk. ;-)
0 Vind ik leuk's
In totaal zijn er van 23 clubs het geld ingehouden dat tot nu toe verdiend is in Europa en worden verder onderzocht
De al eerder genoemde clubs zijn in dat geval, samen met volgende bekendste clubs:
À Madrid
S Lissabon
Vaslui
R Kazan
Partizan Belgrado
Eshisehirspor
Fenerbahçe
Deze clubs mogen zich ook aan een laatste verwittiging gaan verwachten.
0 Vind ik leuk's
nu nog alle Russiche clubs weren van het Europese voetbal
0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.