Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Aanstaande wetswijziging online wedden in 2020/2021

Er komt een belangrijke wetswijziging aan met betrekking op online wedden. Op deze pagina vind je een aantal artikelen over de voor- en nadelen van de mogelijke wetswijziging.

Ben jij het eens met deze wetswijziging? Zie jij voordelen of denk je dat het juist negatief uitpakt voor ons als wedder?

5 Vind ik leuk's
Gestart door
Country flagSupport in 29-10-2018 08:51 Algemeen
in 29-10-2018 08:51 Algemeen
84 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Ben ook benieuwd hoe het zit met kansspelbelasting dat door bijna niemand word betaald

Gedurende afgelopen jaren gaat worden geïnt.

Las ook over een afkoelperiode voor bookmakers die illegaal diensten aanboden. Dus dan zijn de grote vissen zoals Unibet illegaal na 2020

Bericht gewijzigd door tarantula070 op di 19 feb. 2019, 14:49
0 Vind ik leuk's

@tarantula

De bookmakers die een vergunning gaan krijgen (TOTO sowieso) die gaan dan kansspelbelasting betalen en jij dus niet (meer). En unibet gaat dan (waarschijnlijk) ook echt niet meer het risico nemen om dan nog hun diensten aan te bieden in die afkoelperiode want dan overtreden ze dus echt de wet en krijgen ze flinke boetes en kunnen ze die vergunning sowieso vergeten.

Dit is ook de reden dat ik een bookmaker met een vriend wil gaan beginnen zodra de vergunningen worden uitgegeven. We zijn al druk bezig om alles te regelen en op te zetten en dan kunnen wij hopelijk straks ook legaal een bookmaker starten voor alle Nederlanders :)

1 Vind ik leuk's

@xcasualz7 en @matador

De komende anderhalf jaar (Tot 1 januari 2021) gaat er dus nog niets gebeuren en blijven jullie op dit moment illegaal bezig. Momenteel wordt het gedoogd, maar wat wij allemaal doen door daar te gokken blijft illegaal aangezien men geen vergunning heeft, geen belasting betaalt en onze wet overtreed. Omdat onze wet nog niet heel duidelijk is (straks dus wel) lachen de bookies ons gewoon uit en betalen ze ook helemaal niks mochten ze een verzoek krijgen om een boete te betalen. Een paar bookmakers zoals Napoleon en Comeon hebben wel aan de verzoeken van de NL overheid voldaan en bieden hun diensten niet meer aan aan de NLers wat ze voorheen wel deden. Kans is dan ook dat zij in 2021 wel een vergunning kunnen krijgen. Maar een Unibet of Betfair kan dat sowieso de eerste 1-2 jaar in 2021 vergeten, dus je kan daar de komende 3 jaar NIET legaal gokken. Het is dan aan jou de keuze of je in 2021 gaat gokken bij een bookmaker met een Nederlandse vergunning of dat je onze Nederlandse wet blijft overtreden door te gokken bij bookmakers zonder NL licentie.

Zelf ben ik van plan een bookmaker te beginnen in 2021 en mijn diensten legaal aan jullie aan te bieden :)

1 Vind ik leuk's

@wessiej ik bedoelde of de BD de belasting geld dat ze hebben misgelopen gaan innen over de afgelopen jaren. Aangezien dit in de honderden miljoenen is. Op dit moment is het illegaal maar er spelen wel 1.8 miljoen nederlanders op bookmakers als Unibet 888 betfair etc en over elke winst betaal je 30% belasting maar niemand doet dat.

Verder denk ik dat dit wel de doodsteek is voor de huidige bookies.

0 Vind ik leuk's

Nee dat gaan ze niet. En omdat ze dat zijn misgelopen willen ze dus de bookmakers die de regels nu overtreden dus 'straffen' met die cooling down periode.

Anders moet je even de post van Thijs bekijken (tip van de dag). Daar legt hij uit hoe je het een soort van kan 'ontduiken'. Maar als jij gewoon onder de radar blijft is er niks aan de hand.

0 Vind ik leuk's
Op di. 19 feb. 2019, 15:55 schreef wessiej:

@xcasualz7 en @matador

De komende anderhalf jaar (Tot 1 januari 2021) gaat er dus nog niets gebeuren en blijven jullie op dit moment illegaal bezig. Momenteel wordt het gedoogd, maar wat wij allemaal doen door daar te gokken blijft illegaal aangezien men geen vergunning heeft, geen belasting betaalt en onze wet overtreed. Omdat onze wet nog niet heel duidelijk is (straks dus wel) lachen de bookies ons gewoon uit en betalen ze ook helemaal niks mochten ze een verzoek krijgen om een boete te betalen. Een paar bookmakers zoals Napoleon en Comeon hebben wel aan de verzoeken van de NL overheid voldaan en bieden hun diensten niet meer aan aan de NLers wat ze voorheen wel deden. Kans is dan ook dat zij in 2021 wel een vergunning kunnen krijgen. Maar een Unibet of Betfair kan dat sowieso de eerste 1-2 jaar in 2021 vergeten, dus je kan daar de komende 3 jaar NIET legaal gokken. Het is dan aan jou de keuze of je in 2021 gaat gokken bij een bookmaker met een Nederlandse vergunning of dat je onze Nederlandse wet blijft overtreden door te gokken bij bookmakers zonder NL licentie.

Zelf ben ik van plan een bookmaker te beginnen in 2021 en mijn diensten legaal aan jullie aan te bieden :)

Ik ben er bij hoor... Een eigen bookmaker:)

0 Vind ik leuk's

Succes Wes, maar ik speel niet op bookmakers. Ben alleen geïnteresseerd in traden op een Exchange. Alleen op Bookies als Pinnacles kun je long term profit draaien.

1 Vind ik leuk's
Op di. 19 feb. 2019, 15:51 schreef wessiej:

@tarantula

De bookmakers die een vergunning gaan krijgen (TOTO sowieso) die gaan dan kansspelbelasting betalen en jij dus niet (meer). En unibet gaat dan (waarschijnlijk) ook echt niet meer het risico nemen om dan nog hun diensten aan te bieden in die afkoelperiode want dan overtreden ze dus echt de wet en krijgen ze flinke boetes en kunnen ze die vergunning sowieso vergeten.

Dit is ook de reden dat ik een bookmaker met een vriend wil gaan beginnen zodra de vergunningen worden uitgegeven. We zijn al druk bezig om alles te regelen en op te zetten en dan kunnen wij hopelijk straks ook legaal een bookmaker starten voor alle Nederlanders :)

Tenzij de bookies besluiten vanaf heden nederlanders te boycoten.. dan hebben ze die afkoelperiode gehad.

0 Vind ik leuk's

Het is dan aan jou de keuze of je in 2021 gaat gokken bij een bookmaker met een Nederlandse vergunning of dat je onze Nederlandse wet blijft overtreden door te gokken bij bookmakers zonder NL licentie.

Als bookmakers hier geen vergunning hebben tegen die tijd, kan je er als Nederlander ook helemaal geen account aanmaken. Dit blokkeren ze namelijk, Dit doen een x aantal bookmakers nu al.

Dan kan je er alleen illegaal gaan gokken door een VPN te gebruiken en een vriend in het buitenland die een account voor je aanmaakt. Dit is maar voor heel weinig mensen weggelegd.

0 Vind ik leuk's
Op wo. 20 feb. 2019, 01:03 schreef gulzig:

Het is dan aan jou de keuze of je in 2021 gaat gokken bij een bookmaker met een Nederlandse vergunning of dat je onze Nederlandse wet blijft overtreden door te gokken bij bookmakers zonder NL licentie.

Als bookmakers hier geen vergunning hebben tegen die tijd, kan je er als Nederlander ook helemaal geen account aanmaken. Dit blokkeren ze namelijk, Dit doen een x aantal bookmakers nu al.

Dan kan je er alleen illegaal gaan gokken door een VPN te gebruiken en een vriend in het buitenland die een account voor je aanmaakt. Dit is maar voor heel weinig mensen weggelegd.

Dit is momenteel ook zo voor de Belgen. Bijna geen enkele bookmaker zonder .be licentie laat toe om als Belg een account te openen. De uitzonderingen hierop zijn meestal louche bookmakers. Dat merk je vrij snel aan rare verificatie of bonusvoorwaarden etc.

Er zijn ook enkele topsites die het nog toelaten, maar anderzijds niet op de zwarte lijst staan. Dit is nog steeds illegaal voor Belgen, maar ja...profiteren nu het nog kan.... ;)

0 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.