Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Interview met voormalig schrijver en geluksvogel Mazzelpik

Mazzelpik was een van de vaste schrijvers/voetbalexperts van Voetbalwedden.net. Helaas is hij hiermee gestopt, omdat hij aan het werk is gegaan als actuaris. Voordat hij ermee stopte, hebben we hem nog snel even het hemd van het lijf gevraagd. Lees hieronder of hij echt zo'n geluksvogel is en daarom de naam 'mazzelpik' gekozen heeft, wat hij het meest gaat missen als VW schrijver/expert en hoe hij het voor elkaar heeft gekregen om zijn collegegeld te betalen met een weddenschap van een paar tientjes!



Mazzelpik, wil je jezelf even voorstellen?

Ik ben Wim, 21 jaar en ik kom uit Friesland. Tot voor kort studeerde ik econometrie en schreef ik voorbeschouwingen voor de Ligue 1 en sinds enkele weken heb ik een baan als actuaris.


Waarom heb je de naam mazzelpik gekozen? Heb je veel mazzel in je leven of zou je graag veel mazzel willen hebben?

Goede vraag. Eerlijk gezegd heeft de naam mazzelpik niks te maken met mijn eigen mazzel, hoewel ik denk ik niet mag klagen over de hoeveelheid mazzel in mijn leven. Tijdens het WK voetbal in 2014 wisselde Louis van Gaal enkele keren sterk, waaronder in de wedstrijd tegen Chili waarin invallers Leroy Fer en Memphis Depay zorgden voor een 2-0 zege. Na afloop begon Arjen Robben toen over de ‘gouden pik’ van de bondscoach en op de een of andere manier is dat bij mij blijven hangen en heb ik dat uiteindelijk verbasterd naar mazzelpik. 

 

Wat is jouw favoriete bookmaker?

Dan twijfel ik tussen Unibet en Betfair. Gezien de prima quoteringen en het grote aanbod aan weddenschappen en livestreams vind ik Unibet een hele fijne bookmaker, maar Betfair biedt naar mijn mening toch meer opties, waaronder exchange betting waarbij je geen last hebt van limieten en als het ware in de rol van bookmaker kan kruipen. Daarom kies ik toch voor Betfair.



Heb je nog hobby’s naast het schrijven? Voetbal je misschien zelf ook?

Ik lees graag en veel en ook vul ik mijn avonden geregeld met het kijken van sport en het ouderwets spelen van bordspellen als Catan en Carcassonne. Daarnaast is Rocket League (een voetbalspel met autootjes) één van mijn guilty pleasures. In het echte leven heb ik nul balgevoel en ook mijn andere sportieve kwaliteiten zijn niet om over naar huis te schrijven, dus als het op voetbal aankomt plaats ik liever een weddenschap vanaf de bank ;)

 

Wanneer heb je jouw eerste weddenschap gemaakt en hoe ging deze eerste bet?

Mijn eerste, officieuze weddenschap was denk ik in 2016 met een studiegenoot. Hij verwachtte dat Paris Saint-Germain ten koste van Manchester City de halve finales van de Champions League zou bereiken, terwijl ik meer vertrouwen had in City. Uiteindelijk bereikte City tegen de verhoudingen in de halve finales door een 1-0 zege en een 2-2 gelijkspel en was ik vijf euro rijker.

 

Je hebt veel voorbeschouwingen geschreven voor ons. Wat vond je het leukste aan het schrijven van voorbeschouwingen?

Het schrijven van voorbeschouwingen vond ik altijd een hele fijne manier om kennis te delen. Tijdens mijn studie heb ik veel geleerd over kansberekening en statistiek en door dit in voorbeschouwingen te verwerken kon ik mijn opgedane kennis meteen toepassen.

 

Welke wedstrijd waarvoor je een voorbeschouwing hebt geschreven kun je je nog goed herinneren?

De kwartfinale van de Coupe de la Ligue tussen PSG en En Avant Guingamp in het seizoen 2018/2019. De Parijzenaars waren de gedoodverfde favoriet en domineerden tegen de toenmalige hekkensluiter van de Ligue 1, maar wisten maar niet tot scoren te komen en kregen uiteindelijk de deksel op hun neus. Na een knotsgekke tweede helft, waarin En Avant maar liefst drie strafschoppen kreeg, gingen de Parijzenaars uiteindelijk met 2-1 onderuit en zodoende kreeg het tweede Franse bekertoernooi voor het eerst in zes seizoenen weer eens een andere winnaar. 

 

Je hebt altijd voorbeschouwingen over voetbal wedstrijden geschreven. Wed je daar ook het liefste op of ben je ook geïnteresseerd in het wedden op andere sporten?

Mijn meeste weddenschappen zijn inderdaad op voetbal, maar ik zet ook geregeld in op tenniswedstrijden. 

 

Je bent helaas gestopt met het schrijven voor Voetbalwedden. Wat mis je het meeste?

Het gevoel als een tip bij een voorbeschouwing correct is en je anderen hiermee hebt kunnen helpen. Uiteraard is dit ook vaak genoeg mis gegaan, maar gedeelde smart is dan toch halve smart en value blijft value.

 

Welke tips heb jij voor beginnende wedders?

Blijf ver weg van TOTO! Hoewel het misschien een laagdrempelige bookmaker is met een vergunning van de Kansspelautoriteit, zal iedereen hier op de lange termijn verliezen. De marges van TOTO zijn simpelweg te hoog en de quoteringen dus veel te laag.

 

Wat is de meeste winst wat je ooit gemaakt hebt met het wedden?

Begin 2017 had ik een heerlijke streak waarmee ik binnen 24 uur een bedrag van enkele tientjes wist om te zetten in een bedrag met drie nullen. Helaas hield die streak geen stand en verloor ik in korte tijd ook een grote smak geld (wedden om het wedden is en blijft gewoon heel dom), maar al met al hield ik voldoende over om mijn collegegeld van te betalen. 

 

En wat is de grootste fout die je ooit gemaakt hebt met het wedden?

Dat is dan toch wel het wedden om het wedden bij bovengenoemde streak. Ook kan ik me nog herinneren dat ik een keer op een Asian Handicap wilde inzetten, maar per ongeluk voor de European Handicap koos, waardoor ik uiteindelijk met lege handen achterbleef. 

 

Als je een paar ton zou winnen met een mooie bet, wat zou je er dan mee doen?

De eerste halve ton zou dan toch wel opgaan aan mijn studieschuld, een leuke auto en wat leuke gadgets. Ook mijn familie zal dan behoorlijk verwend worden en aangezien ik acht zussen/zusjes/broertjes heb, zal me dat ook aardig wat gaan kosten. Daarnaast zal er een deel opzij gezet worden voor een huis en uiteraard zal ik ook mijn bankroll behoorlijk spekken.

 

Hoe ben je ooit op Voetbalwedden terecht gekomen?

Dat weet ik niet meer precies, maar ik ben lid sinds juni 2016, dus ik zal hier ongetwijfeld terecht zijn gekomen toen ik ten tijde van het EK 2016 googelde op een combinatie van “voetbal” en “wedden”.

 

Zijn er bepaalde onderdelen op de site die je graag leest of bijhoudt?

Ik probeer de voorbeschouwingen van de andere schrijvers bij te houden en af en toe lees ik ook mee in de chat, hoewel ik daar zelf niet actief in ben. Ook de Super December Kalender volg ik elk jaar, want dat is toch wel een van de kroonjuwelen van deze site.  

 

Mis je nog onderwerpen of onderdelen op de site of zou je nog onderdelen graag anders zien?

Het zou tof zijn als er ook de mogelijkheid wordt toegevoegd om live-weddenschappen te kunnen plaatsen in de tipcompetitie.

 

Met wie zie je graag het volgende interview?

@Mangata , zijn yield van meer dan 25% is werkelijk subliem en hij verdient wat mij betreft een interview.

 

Wil je nog wat kwijt of wil je nog iets delen met de lezers van VW?

Ik sluit me bij @donnynedved en @sjorss94 : ook ik ben erg blij met deze community. VW is een subliem platform om onderling kennis uit te wisselen en elkaar te helpen, dus laten we dit met zijn allen koesteren. 



5 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Support
Country flagSupport in 4-05-2021 12:11 Interviews
in 4-05-2021 12:11 Interviews
5 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Een ontzettend leuk verhaal van mazzelpik. Ik kan me hier helemaal in vinden en denk ook dat we blij mogen zijn met Voetbalwedden.net.Ook al loopt soms niet alles op rolletjes, ik kan me er wel mee vermaken en doet iedereen zijn best.

3 Vind ik leuk's
Pain is temporary. Quitting lasts forever.

Leuk om te lezen!

1 Vind ik leuk's
Groningen is mijn trots.

Leuk interview met een wiskundige knobbel😜🔝

Wat mij frustreerd is dat ik zoveel info tracht te verzamelen op een wedstrijd waar bv sommige dan schrijven dat ze met een halve jeudploeg gaan starten of dat er belangrijke spelers ontbreken en dat de uitslag toch nog anders is . Waardoor mijn yield naar beneden gaat . Ondanks dat ik er toch heel veel tijd aan besteed heb.

Waar haal jij die yield van Mangata ?

1 Vind ik leuk's
De jager vond een konijn, maar het konijn vond van niet

Leuk interview, Mazzelpik! Succes met je nieuwe baan als actuaris!

1 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

@mazzelpik, ik heb je in het originele bericht niet getagged, dus bij deze tag ik je nog even voor de zekerheid :)

0 Vind ik leuk's
Support: voor al je vragen en opmerkingen! :-)

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.