Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen | Speel bewust | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie

Interview met actief en creatief lid; Zolekalseenmandj!

In deze donkere dagen voor kerst, waar iedereen in Nederland ook nog eens in een lockdown zit, wordt het weer tijd voor iets leuks naast de Super December Kalender. Deze keer een interview met ons super actieve en creatieve (check z'n gedicht op 5 december!) lid @zolekalseenmandj! Lees meer over zijn grootse winst, zijn wedblunders, wat zijn tips zijn voor beginnende wedders en...waarom hij 'zolekalseenmandj' heet!! 🤓


Wil je jezelf even voorstellen?

Hi voetbalwedders! Hier @zolekalseenmandj , in de volksmond ook wel "zolek" genoemd. Ik ben 30 jaar en woon in de polder, Lelystad welteverstaan. In het dagelijks leven ben ik parttime sportwedder, daarnaast werk ik 40 uur per week voor een online marketingbureau.


Wat betekent je gebruikersnaam 'zolekalseenmandj'?

Niets bijzonders eigenlijk.. ik vind het gewoon een grappige uitdrukking haha. Het is wel een beetje met een knipoog natuurlijk, want het is juist de bedoeling dat mijn tips niet lek als een mandje zijn! 😉


Overigens stond er vroeger nog een letter e aan het einde, maar bij de overgang van jullie oude site naar de nieuwe is deze ineens verdwenen. Ik denk in verband met een nieuw maximum aantal karakters voor een gebruikersnaam.

 

Heb je een motto in het leven?

Niet echt. Wel probeer ik altijd alles in perspectief te zien. Wij Nederlanders houden erg van klagen, maar we moeten beseffen dat we het (bijna) allemaal erg goed hebben hier, zelfs in tijden van het coronavirus. Genieten van het leven en het beste ervan maken naar de mogelijkheden!

 

We zien dat je vooral wedtips plaatst op voetbal. Wed je bij bookmakers ook wel eens op andere sporten?

Zelf ben ik het meest thuis in voetbal inderdaad, maar ik wed ook regelmatig op andere sporten. Een aantal tipgevers die ik volg houden zich bezig met bijvoorbeeld basketbal, tennis en volleybal, dus op deze sporten plaats ik ook regelmatig bets.

 

Voetbal je zelf ook, naast het wedden op voetbal of doe je aan andere sporten?

Jazeker! Wel in de zaal overigens. Vroeger altijd op het veld gespeeld, maar toen ik fulltime ben gaan werken begon ik toch ook wel waarde te hechten aan een weekend zonder verplichtingen. Toen heb ik met wat vrienden een zaalteam gemaakt. We spelen op doordeweekse avonden, dat is ideaal!

 

Heb je verder nog hobby's behalve wedden op sport?

Als sportliefhebber kijk ik op tv alles wat los en vast zit. Ik mag ook graag een kaartje leggen, en dan vooral poker. Dat doe ik ook regelmatig op vrijdagavond met een groep vrienden. Verder ga ik graag naar festivals (techno, deep house), dus afgelopen zomer heb ik flink afgezien..

 

Heb je een favoriete bookmaker?

Lastig te zeggen.. het is een beetje dubbel. Het liefst speel ik bij Eurobookies zoals Unibet en BWIN, maar bijna alle Europese bookmakers leggen je snel limieten op wanneer ze zien dat je een winnende speler bent. Momenteel speel ik daarom vooral via Mollybet, een Asian Broker waar je bij diverse Aziatische bookmakers kunt wedden. De Aziatische bookmakers zijn eigenlijk de enige die spelers niet limiteren. Bij Europese bookmakers heb je hier helaas altijd mee te maken als je structureel geld aan het verdienen bent. Bij de Asians is alleen helaas veel minder value te behalen op basis van odds, omdat ze veel beter op de hoogte zijn en de quoteringen snel aanpassen.


 

Hoe en wanneer ben jij met het wedden in aanraking gekomen?

Dat zal een jaar of 12/13 geleden zijn geweest. Een vriend van me was met Toto blaadjes in de weer. Ik was zijn voorspellingen aan het checken en vond het maar niks wat hij had ingevuld. Toen ben ik zelf ook naar de lokale Primera gegaan om dat toch wel even beter te gaan doen.

 

Hoe ging die eerste weddenschap? Heb je gewonnen of geld verloren?

Volgens mij heeft het lang geduurd voor ik mijn eerste blaadje goed had, haha. Ik propte in die tijd ook veel te veel weddenschappen bij elkaar natuurlijk. Daar hebben we natuurlijk wel van geleerd 😆

 

Ben je wel eens heel nerveus geweest over een weddenschap?

Dat kun je wel zeggen. In de tijd dat ik nog bij mijn ouders woonde en weinig vaste lasten had, wilde ik nog wel eens flink doorslaan met bedragen die ik inzette. Het waren goede picks, maar ik deed toen nog niet echt aan bankroll management. Als je bedragen met 4 cijfers aan het inzetten bent, dan kijk je toch wel iets anders naar een wedstrijd 😳

 

Wat kunnen beginnende wedders van jou leren?

Wat je in het antwoord hierboven leest zou ik dus iedereen afraden! Speel alleen met geld wat je kunt missen en hou je aan het ''taartmodel''. Zo kun je nooit broke gaan. Value vinden is en blijft de essentie van sportwedden, dus je zult info moeten hebben die de bookmakers niet/te laat hebben en hier moet je van profiteren. Goed het nieuws in de gaten houden dus, vooral in tijden van corona zijn er nu veel waardevolle weddenschappen te pakken als er veel besmettingen bij een bepaalde club zijn.

 

Met welke weddenschap heb je het meeste geld gewonnen?

De mooiste weddenschap die ik ooit heb gewonnen was Vincent Janssen topscorer van de Eredivisie voor een odd van 201 (!). Unibet bood deze aan destijds. AZ had midweeks een inhaalwedstrijd gespeeld tegen Cambuur, waarin Janssen 3x had gescoord. Deze gegevens waren echter nog niet verwerkt in die topscorers odds. Ik heb toen dus €20 euro gezet omdat het flinke value was. Hij stond volgens mij 2 doelpunten achter (Unibet dacht dus nog 5) op Luuk de Jong ten tijde van het afsluiten van de bet. Uiteindelijk kroonde Janssen zich tot topscorer! Ondanks het mooie bedrag wat ik toen won, baalde ik dat ik niet meer ingezet had.. zulke buitenkansjes komen maar zelden voorbij.

 

Wat is je grootste wedblunder of vreemde weddenschap die je ooit gemaakt hebt?

Ik kan me nog wel een blunder herinneren waarbij ik op een tenniswedstrijd een bepaalde handicap op een speler had gezet. Ik had alleen niet goed gelezen: ik dacht dat het voor de match was, maar het bleek alleen voor de betreffende set te zijn. Ik dacht een zieke valuebet te plaatsen die zo goed als zeker was. Had er dus ook fors op gestaked, maar kwam dus van een koude kermis thuis 😒


Als je heel rijk zou worden door het wedden, wat zou je dan doen?

De vraag is: wat is heel rijk? Als je het hebt over "life changing money" dan spreek je vind ik wel over tonnen. Dat is met online wedden vrij lastig voor elkaar te krijgen, omdat je zoals ik eerder al zei te maken krijgt met limieten en alleen bij Asians grote bedragen kan inzetten, waar doorgaans geen extreme value ligt. Je moet dan dus ook al bizar hoge bedragen gaan inzetten om echt rijk te worden, wat gewoon niet verantwoord is (althans niet voor mij). Bovendien pakt de Belastingdienst veel af als je echt succesvol bent. Ik hou het dus bewust wat kleinschaliger. En van die lijstjes maken met een combo van 20 wedstrijden en odd 5000 die je never nooit gaat hitten, is ook niet echt mijn ding. Dan breng je gewoon geld weg.

 

Hoe ben je op voetbalwedden.net beland?

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.. ik denk dat het via Google geweest is toen ik op een bepaald onderwerp zocht.

 

Als je bent ingelogd, welke pagina(s) bezoek je dan als eerste op VW?

Ik check meestal even de actuele topics of er nog iets interessants tussen staat. Verder check ik met enige regelmaat de tussenstand in de tipcompetitie subleagues, om te kijken hoe ik ervoor sta 😄

 

Volg je iemand('s) wedtips op VW?

@jeroenunibet81 is echt een held. Respect hoe hij altijd weer early value weet te spotten in Zuid-Amerika. Zijn tips volg ik dus ook vrijwel altijd!

Doe je vaak/graag mee aan de prijsvragen en tipcompetities op VW en heb je wel eens wat gewonnen?

Prijsvragen laat ik meestal schieten, maar de tipcompetities vind ik erg leuk om aan mee te doen. Ik win ook wel met enige regelmaat een klassement, wat me o.a. al flink wat Bol.com tegoed en saldo bij bookmakers heeft opgeleverd. Thanks hiervoor VW! Jammer trouwens dat jullie geen subleague meer hebben kunnen regelen voor Coach van het Jaar. Ik sta hier momenteel 3e (landelijk), dus dat zou vast weer een prijsje geworden zijn! 😜


Mis je nog dingen of zijn er nog onderdelen/pagina's die je anders zou willen zien op VW?

Het zou tof zijn als je in de tipcompetitie ooit livebets zou kunnen plaatsen.


 Met wie zie je graag het volgende interview?

@jeroenunibet81 zou ik graag eens aan het woord zien. Benieuwd naar zijn verhaal, en ik denk dat veel mensen nog wat van hem kunnen leren.

 

Wil je nog wat kwijt of wil je nog iets delen met de lezers van VW?

Succes met wedden iedereen en versla die bookies! Maar blijf vooral gezond, in deze rare tijden.

10 Vind ik leuk's
Gestart door
Avatar Support
Country flagSupport in 16-12-2020 09:28 Interviews
in 16-12-2020 09:28 Interviews
8 reacties
Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (oplopend)
  • Aanmaakdatum (aflopend)
  • Vind-ik-nuttig (aflopend)
10
  • 10
  • 25
  • 50

Mooi interview, voor velen herkenbaar vermoed ik 🙂

1 Vind ik leuk's

Heerlijk interview!

1 Vind ik leuk's
You'll never walk alone!!!!

Leuk en interessant om te lezen!

1 Vind ik leuk's

free money!

1 Vind ik leuk's
It's not gambling if you always win

Leuk om te lezen mandj! Je bent altijd pittige concurrentie in de tipcompetities ;)

1 Vind ik leuk's
Schrijver voorbeschouwingen darten en Serie A / Mijn tips voor overige competities vind je op Telegram: https://t.me/betsby_don

Blijft weer leuk om te lezen van de medetippers hier! :)

1 Vind ik leuk's
Analyzedtipper

Leuk interview, Mandje! Herkenbaar verhaal, plus petje af hoe jij er elke keer in slaagt om je in de top van de VW-tipcompetities te nestelen!


Kan het trouwens zijn dat ik je al eens op tv heb gezien? 😉



3 Vind ik leuk's
"Todo bien , todo bien."

Haha leuk interview. Ik zal me ook eens in die Aziatische bookies verdiepen. Je speelt dan gewoon met 1 broker die je toegang geeft tot meerdere bookmakers daar of niet?



En die Vincent Janssen is ook tof, dan zit je het hele seizoen toch met interesse zo'n speler te volgen. Ik heb het twee jaar geleden gehad met Immobile! Verder heb ik dit jaar Kane most assist gepakt toen hij er 4 in 1 wedstrijd had @ 17. Hij staat nog bovenaan met 10 assist, maar de Bruyne heeft er inmiddels al 7. Zijn altijd de leukste weddenschappen. Net als goalscorers in de winterstop (als je ziet dat iemand best goed bezig is, maar gewoon veel pech heeft)...

3 Vind ik leuk's

Neem deel aan het gesprek

Als je al een account hebt, login om te reageren of maak een account aan.